KAUHEETA KOIRAN KOHTELUA

Ystävä hommasi elämänsä ekan koiran. Rotua en taas kaan muista mutta selanen iso musta, "tappajakoiraksikin" nimitetty.
No, repii sitä koiraa korvista, viskoo ja paiskoo päin seiniä jos koira ei totele, hyppää rintakehän päälle, nostaa hännästä ja vetää perässään hännästä. Ja lista ei edes lopu tähän.

Pelottaa ihan hurjasti että mitähän sitä koirsata tulee isona. Käyköhän pian omistajan päälle tuollaisella kohtelulla? Mitä voisin tehä?
Ystävälle olen yrittänyt puhua asiasta mutta sama kuin puhuisi seinille.
 
:eek: :( :eek: :(

Ilmoita eläinsuojeluviranomaisille.

Mun kaveri otti myös 2 sakemannia peräkkäin. Kohtelu oli todellakin myös väkivaltaista, yritti hallita niitä koiria pelolla (näytti kyllä siltä, että pelkäsi itse niitä koiria...). Kumpikin oli täysin epäluotettavia, enkä todellakaan jättänyt kumpaakaan niistä selkäni taakse koskaan. Kumpikin lopetettiin kun oli käynyt "täysin yllättäen" omistajaansa kiinni :headwall: .
 
vieras aapee
Ystävän koira ei ole sakemanni. Hitsit kun en saa päähäni sitä rotua.

Ja sillä koiralla on kuristus panta nissä on piikkejä.
Voinko tehdä eläinsuojelu ilmoituksen nimettömänä? Tiedän että ystävä suuttuu ja raivostuu mutta ensiksi sen koiran kohtalo on mielessä ja sen jälkeen, kun koira kasvaa isoksi, myös ystäväni turvallisuus.

Ei se oo doopermanni kun se toinen iso musta "paha" koira.
 
vieras aapee
Joo rotikka se onkin!!

Mitähän se koira tekis ihmiselle jos sais kasvaa isoksi saman omistajan luona?
Kovasti olen tässä etsinyt numeroa mihin soittaisi, paikallisessa eläinsuojelussa ei ainakaan nyt vastannut kukaan joten onkohan sitten kiinni viikon loppusin? Pitää kokeilla huomenna ja viimestään maanantaina uudelleen.
 
Saa ilmoituksen tehdä nimettömänä!
Ja mietit että mitähän siitä tulee isona. No joko se on niin pelkäävä ja alistuva että ei uskalla tehdä mitään, mutta jossain vaiheessa sillä naksahtaa ja voi purra tai sitten siitä tulee vihanen ja agressiivinen, joka lopetetaan kun puree ihmisiä.
Mutta sitä ei tietenkään mietitä että mistä vois johtua :eek: :( :(
 
Ei hyvältä kuulosta!
Meidän naapurissamme oli adoptoitu kaltoin kohdeltu rotikka. Se oli niin arvaamaton, että se saattoi käydä ihmisten päälle. Kerran se rontti oli päässyt karkaamaan ja hyökkäsi meidän koiran päälle. Onneksi sillä oli kettinki kaulapannassa paikallaan, niin sain sen revittyä kauemmas omasta koirastamme, ennen kuin mitään kauhean suurta vahinkoa ehti tapahtua. Kyllä pelotti taluttaa se takaisin kotiinsa, kun pelkäsin sen hyökkäävän minun päälleni.
Joutuivat lopulta luopumaan koirasta sen luonnevian takia.

Tee ilmoitus eläinsuojeluun ensi tilassa!
 
Kyllä tuosta ilmotus kannattaa tehdä.

Itse tein viimekesänä tuosta lähinaapurin koirakohtelusta, oli hirveellä helteellä kuonokopassa kiinni koko päivän pihassa, mahto olla kuuma.
kävin ensin itse sanomassa että tuolla koiralla on tosi kuuma tuossa olla koko päivä ja kun ei edes vettä ja eihän pystyis juomaan koppa päässä vaikka oiskin.
:(
vähän arvelin että ei hyvällä katso mutta yritin ainakin.

aikasemmin jo huomasin että ei hyvältä näytä kun koiraa potkitaan ja huidotaan remmillä kun ei usko, karjutaan kun viimestä päivää. :kieh:

muuttivat heti pois tuosta että en edes tiedä miten koirille kävi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 22:39 vieras aapee kirjoitti:
Joo rotikka se onkin!!

Mitähän se koira tekis ihmiselle jos sais kasvaa isoksi saman omistajan luona?
Kovasti olen tässä etsinyt numeroa mihin soittaisi, paikallisessa eläinsuojelussa ei ainakaan nyt vastannut kukaan joten onkohan sitten kiinni viikon loppusin? Pitää kokeilla huomenna ja viimestään maanantaina uudelleen.
se nyt voi hengiltää raadella ihmisen...
ja sä voit ihan soittaa poliisillekkin että sä tiedät että tuossa talossa kohdellaan koiraa huonosti...
 
mikään koira ei tykkää siitä, että heitellään pitkin seinää yms, mutta jos kyseessä on rotikka, sanon vaan, että sääliksi käy omistajaa, kun sillä pinna palaa.... :eek: :headwall: Oon muuten myös nähny saksanpaimenkoiran, jota kohdeltu vastaavalla tavalla...Alan entistä enemmän olla sitä mieltä, että koiraa harkitsevien pitäisi käydä jonkinlainen koulutus, jolla varmistettaisiin, että ihmiset tietävät, mihin he ovat ryhtymässä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:24 black-velvet kirjoitti:
mikään koira ei tykkää siitä, että heitellään pitkin seinää yms, mutta jos kyseessä on rotikka, sanon vaan, että sääliksi käy omistajaa, kun sillä pinna palaa.... :eek: :headwall: Oon muuten myös nähny saksanpaimenkoiran, jota kohdeltu vastaavalla tavalla...Alan entistä enemmän olla sitä mieltä, että koiraa harkitsevien pitäisi käydä jonkinlainen koulutus, jolla varmistettaisiin, että ihmiset tietävät, mihin he ovat ryhtymässä...
Niin, ja joskus kuullut jonkun "sanonnan" (esim setäni on kovasti tätä mieltä) että nuoret parit ottaa ensin koiranpennun ennenkuin lapsia hankkivat, jotta saa harjoitusta :eek:
Mutta jos koiraa kohtelee tuollain niin mites sit niitä tulevia lapsia??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:32 pelottava pontso kirjoitti:
Niin, ja joskus kuullut jonkun "sanonnan" (esim setäni on kovasti tätä mieltä) että nuoret parit ottaa ensin koiranpennun ennenkuin lapsia hankkivat, jotta saa harjoitusta :eek:
Mutta jos koiraa kohtelee tuollain niin mites sit niitä tulevia lapsia??
Mä olen kyllä sitä miltä että jos lapsen saa pysymään hengissä niin sit voi ottaa koiran.. :D
 
täh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:34 miljoonakala kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:32 pelottava pontso kirjoitti:
Niin, ja joskus kuullut jonkun "sanonnan" (esim setäni on kovasti tätä mieltä) että nuoret parit ottaa ensin koiranpennun ennenkuin lapsia hankkivat, jotta saa harjoitusta :eek:
Mutta jos koiraa kohtelee tuollain niin mites sit niitä tulevia lapsia??
Mä olen kyllä sitä miltä että jos lapsen saa pysymään hengissä niin sit voi ottaa koiran.. :D
Siis kyllä musta ne lapset ois tärkeempiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 10:08 täh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:34 miljoonakala kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 09:32 pelottava pontso kirjoitti:
Niin, ja joskus kuullut jonkun "sanonnan" (esim setäni on kovasti tätä mieltä) että nuoret parit ottaa ensin koiranpennun ennenkuin lapsia hankkivat, jotta saa harjoitusta :eek:
Mutta jos koiraa kohtelee tuollain niin mites sit niitä tulevia lapsia??
Mä olen kyllä sitä miltä että jos lapsen saa pysymään hengissä niin sit voi ottaa koiran.. :D
Siis kyllä musta ne lapset ois tärkeempiä.
on on joo.. :D
mutta useimmiten lasten kanssa on helpompaa.. B) :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 10:55 MultiMamma kirjoitti:
Bullmastiffi ei edes näytä tappajakoiralta kun vertaa rotikkaan.Ei silti saa mennä yleistämään. en ole koskaan nähnyt vihaista rottista. Leppoisia "kavereita" ovat kaikki olleet.
Riippuu muuten bullggarin asusteista pitkälti B) Varsin häijyn näköisiä ovat, jos ovat piikkipannalla puettuja.

Mutta joo, ap:lle; alahan tehdä sitä ilmoitusta! Karmii ajatuskin tuollaisesta koirankohtelusta. Ja sitten ystäväsi on tietysti itkemässä luonnevikaisesta koirasta, kun se kasvaa aikuiseksi ja osaa hampailla puolustaa itseään.
\|O
 

Yhteistyössä