Kauheen pahamieli taas kun tiuskin lapsille :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhea marina mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhea marina mamma

Vieras
Mä olen taas ollut niin kamala ja kiukunnut lapsille. Ei se noiden vika ole että mä ahdistun taas kaikesta. SIIS ihan kaikesta, mä alan kiukuttelemaan jo kun huomaan aamulla että aurinko ei taaskaan paista. Kämppä on sotkunen ja pyykkiä olisi vaikka koko kylälle jakaa, mutta en saa pestyä niitä kun ei ole tilaa kuivattaa.. Kuin voikaan yhdestä asiasta syntyä ihan kauhea soppa. Ketjureaktio oikein :O päivä alkanut näin: herättyä ahdistus vesisateen takia, noh keitän kahvit ja ajattelen et kyl yks sisä päivä menee lasten kanssa ((ne ei viihdy sateella ulkona, enkä mäkään))
No levottomat jalat alkaa jo aamupala pöydässä.. Mennään rakentelemaan legoilla kun toinen haluaa just sen vihreän palikan joka toisella on vaikka niitä on sata siinä saakelin laatikossa... Siitä tapellaan, mä suutun kun ei vaan sopua synny. Menen sohvalle juomaan kahvia, siihen sitten tullaan vinkumaan ja taas kaikki on huonosti..

JOS ULKONA OLISI HYVÄ ILMA NIIN TÄTÄKÄÄN KIUKKUA EI OLISI TULLUT JA NUYT OLEN AHDISTUNUT KOKO LOPPU PÄIVÄN.. KIITTI MOI

Ja nyt olen taas se ikävä äiti joka omaa ahdistusta purkasi lapsiin :(

No jos on levottomat jalat jo aamupöydässä niin kyllä me kävelemään ulos joku lenkki lähdettäisiin vaikka sitten väkisin jotta päivä menisi edes jotenkin hyvin. Ei paljoa tarvitse että vähän meno rauhoittuu. Ja aikaa kuluu pukemisissa ja riisumisissakin.

Pumpulia haavoille nyt sekä sulle että lapsille. Keräät lapsoset kainaloosi ja luet niille jotain kivaa kirjaa, tai valmistat vähän herkkuja tai teette mitä tahansa mistä ne tykkää. Siinä sivussa pörrötät vähän tukkaa, hymyilet niille aurinkoisesti (vaikka vähän väkisin, lupaan että kannattaa) ja kehaiset niitä hiukan hienoiksi lapsiksi.

Vähän voi olla hämmästynyttä ilmettä mutta kokemukseni mukaan ilmapiiri keventyy ja ainaki seuraava puolituntia menee paljon mukavammissa merkeissä. Ja itseltäkin pyyhkiytyy se huonon äidin leima henkisestä otsasta.

Rentoa loppupäivää! :)

Älä välitä, kyllä ne lapset sen sun kiukun kestää, tuskin suurta vahinkoa on päässyt tapahtumaan.

Ja mitä se sade haittaa? Me oltiin kesäteatteria katsomassa vesisateessa :) esiintyjiä kävi sääliksi kun olivat lapsia/nuoria vielä. Se on vaan varustuksesta kiinni: ei ole huonoa keliä vain huonoja vaatteita :)

Pumpulia haavoille nyt sekä sulle että lapsille. Keräät lapsoset kainaloosi ja luet niille jotain kivaa kirjaa, tai valmistat vähän herkkuja tai teette mitä tahansa mistä ne tykkää. Siinä sivussa pörrötät vähän tukkaa, hymyilet niille aurinkoisesti (vaikka vähän väkisin, lupaan että kannattaa) ja kehaiset niitä hiukan hienoiksi lapsiksi.

Vähän voi olla hämmästynyttä ilmettä mutta kokemukseni mukaan ilmapiiri keventyy ja ainaki seuraava puolituntia menee paljon mukavammissa merkeissä. Ja itseltäkin pyyhkiytyy se huonon äidin leima henkisestä otsasta.

Rentoa loppupäivää! :)

Kiitos samoin, näin teenkin hetipaikalla :)

[QUOTE="miu";28619532]Älä välitä, kyllä ne lapset sen sun kiukun kestää, tuskin suurta vahinkoa on päässyt tapahtumaan.

Ja mitä se sade haittaa? Me oltiin kesäteatteria katsomassa vesisateessa :) esiintyjiä kävi sääliksi kun olivat lapsia/nuoria vielä. Se on vaan varustuksesta kiinni: ei ole huonoa keliä vain huonoja vaatteita :)[/QUOTE]

No ihan totta tuo varustus asia, me oltiin eilen kävelyllä ja kauhee huuto esikoisella kun minun naamaani sataa vettä. :D

Yhteistyössä