Kauankohan se pumpattu maito säilyy jääkaapissa

eli kaks vuorokautta sit pumppasin, huomenna pitäis vauva ruokkia minun poissaollessani eli heitänkö tuon jääkaapissa olevan roskiin (en ole kerennyt pakastaa) ja otan pakastimesta sulamaan vai vieläkö tuota voi antaa mikä jääkaapissa on?
Imetystukilistassa oli että säilyis jääkaapissa jopa 8vrk? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulle on tuttu nyrkkisääntö 222. Eli 2 tuntia huoneenlämmössä, 2 vrk jääkaapissa, 2 kk pakastimessa. Todellisuudessa säilyy kyllä pidempäänkin, mutta nuo on tosi turvalliset rajat.
Ok. Eli mä pakastan sen nyt ja otan pakkasesta sulamaan... se on nyt jääkaapissa 2vrk seissy.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulle on tuttu nyrkkisääntö 222. Eli 2 tuntia huoneenlämmössä, 2 vrk jääkaapissa, 2 kk pakastimessa. Todellisuudessa säilyy kyllä pidempäänkin, mutta nuo on tosi turvalliset rajat.
Ok. Eli mä pakastan sen nyt ja otan pakkasesta sulamaan... se on nyt jääkaapissa 2vrk seissy.
No sehän ihan sama silloin antaa sieltä jääkaapista vauvalle nyt kuin myöhemmin pakkasesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulle on tuttu nyrkkisääntö 222. Eli 2 tuntia huoneenlämmössä, 2 vrk jääkaapissa, 2 kk pakastimessa. Todellisuudessa säilyy kyllä pidempäänkin, mutta nuo on tosi turvalliset rajat.
Ok. Eli mä pakastan sen nyt ja otan pakkasesta sulamaan... se on nyt jääkaapissa 2vrk seissy.
No sehän ihan sama silloin antaa sieltä jääkaapista vauvalle nyt kuin myöhemmin pakkasesta
Nokun tarve tolle maidolle vasta huomenna... eli turha antaa nyt ja huomenna se ois jo 3vrk vanhaa.
 
niina
itse olen antanut pojalle 2 vuorokautta vanhaa maitoa jääkaapista ja 3 kuukautta vanhaa maitoa pakastimesta eikä ole maha ollut kipeä ja maito on maistunu muutenkin hyvin.
 
äipsä
Mulle on sanottu että suositus on yksi vuorokausi jääkaapissa ja pakastaminen mielellään heti pumppauksen jälkeen. Synnärillä kun vauvalle annoin lisämaitoa, sanoivat että täytyy tunnin sisään käyttää. Näyttää olevan eri käytäntöjä.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja äipsä:
Mulle on sanottu että suositus on yksi vuorokausi jääkaapissa ja pakastaminen mielellään heti pumppauksen jälkeen. Synnärillä kun vauvalle annoin lisämaitoa, sanoivat että täytyy tunnin sisään käyttää. Näyttää olevan eri käytäntöjä.
Niin se lämmitetty / lypsetty maito, jota ei ole laitettu jääkaappiin pitää tunnin sisään käyttää.
 

Yhteistyössä