Kauanko voi elää näin ennen kuin kroppa alkaa huutaa hätähuutoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ruoka ei maistu. Ei ole edes nälkä. Ei edes tee mieli syödä.
Noin viikon ajan nyt tää ollut tässä vaivana. Ruokahalu vaan väheni ja nyt kolmeen päivään en oo syöny juuri mitään..
yhtenä päivän söin kaksi palaa leipää
eilen meni vasta illalla 3palaa oma tekemää pitsaa
tänään olen syönyt rahkan ja yhden palan sitä samaista pitsaa

Niin ja noiden lisäksi menee joka aamu multitabsi + 2kpö omega 3:sta, 2-4kuppia kahvia ja noin 2-2,5l vettä.

ei vaan ole nälkä.

Hmm, jos ihmisellä on aivot, sil on toimivat hampaat ja se osaa niellä. Ymmärtää se varmaan ja osaa syödä, silloinkin kun ei ole nälkä. Ei syömiseen nälkää tarvita.

[QUOTE="vieras";22426285]Hmm, jos ihmisellä on aivot, sil on toimivat hampaat ja se osaa niellä. Ymmärtää se varmaan ja osaa syödä, silloinkin kun ei ole nälkä. Ei syömiseen nälkää tarvita.[/QUOTE]

Kuinka sä syöt jos sun ei tee edes mieli syödä?
Väkisin ja sitten oksennat? Itse en ainakaan väkisin pysty syömään

[QUOTE="vierastus";22426271]Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että palttiarallaa 5kk.[/QUOTE]

Mitäs sitten tapahtui?
Ja söitkö edes ton vertaa mitä minä?

Kokeile vaikka jotain smoothieta, itellä tulee välillä kausia kun ei vaan oo mitään ruokahalua ja kun yrittää syödä mm. nieleminen tuntuu tavallaan hankalalta.. ei siis satu tms. vaan pää sanoo niele ja kroppa sanoo enkä, juominen onnistuu kuitenki normaalisti ja noi smoothiet on sillon mun pelastus. Ei tee hyvää pitää kroppaa energiavajeessa ja niinku jo aaaanna mainitsi olis hyvä käydä lääkärin luona.

Kyllä tuommoisella pärjää pitkäänkin, varmasti pidempään kuin tuon 5 kk ennenkuin alkaa kroppa hajoamaan. Lisää siihen vähän liikuntaa, kuntosalia ja bodypumppia niin ei mene kuin pari kuukautta jos haluat ittes huonoon jamaan.

[QUOTE="vieras";22426344]Ihan hyvin. Mä en syö koskaan näläntunteeseen. Syöminen on mekaaninen toimitus jonka suoritan 3-5 kertaa päivässä. Syön aamuisinkin vaikka olo on täysinäinen, huonovointuuden tunne johtuu sokerien heilahtelusta josta säkin varmaan kärsit.[/QUOTE]

Juu mut sulla on silti se ruokahalu joka nyt tässä tapauksessa on kadoksissa. Ilman sitä ei enää niin helposti syödäkään.

Kyllä tuommoisella pärjää pitkäänkin, varmasti pidempään kuin tuon 5 kk ennenkuin alkaa kroppa hajoamaan. Lisää siihen vähän liikuntaa, kuntosalia ja bodypumppia niin ei mene kuin pari kuukautta jos haluat ittes huonoon jamaan.

No en mä nyt hemmetti mihinkään huonoon jamaan halua!

Ja kyllä mä liikun päivittäin oikeastaan aamusta iltaan noiden lasten kaa temmellän ja lisäks käydään ainakin yhdellä tunnin mittasella lenkillä.

Mut oku kirjoitti smootiet.. juominen sujuu juu ja vettä kuluu. Olisko jotain hyvää ohjetta johkin? Mitään öklöä, tönkköä, tai makeeta ei, ei uppoo. Vaan sen pitäs olla joku raikas ja herkullinen

[QUOTE="poni";22426374]Juu mut sulla on silti se ruokahalu joka nyt tässä tapauksessa on kadoksissa. Ilman sitä ei enää niin helposti syödäkään.[/QUOTE]

Ai millä tavalla mulla on ruokahalu? Olen käsittänyt, et ruokahalu on joko näläntunne, himo ruokaan. Mun ei tee mieli ruokaa, en himoitse sitä, enkä syö sitä kuin pakolliset.

[QUOTE="poni";22426374]Juu mut sulla on silti se ruokahalu joka nyt tässä tapauksessa on kadoksissa. Ilman sitä ei enää niin helposti syödäkään.[/QUOTE]

Kititi :)
kaikki ei jymmärrä..

[QUOTE="vieras";22426430]Minusta taas ihmiset eivät ymmärrä, että ruokahaluton voi syödä ruokaa mekaanisesti.[/QUOTE]

Ai voi vai?
Kuinka sä tiedät voiko joku toinen mättää ruokaa naamariinsa vaan mekaanisesti kun säkin kerta voit??

Mä en yksinkertasesti pysty syömään jos mulla ei ole nälkä. Koita nyt ymmärtää.

Mitäs sitten tapahtui?
Ja söitkö edes ton vertaa mitä minä?

Mulla oli päiviä etten syöny kun yhden juqurtin, se oli ainut mikä meni alas. Ja ylipäätään kaikki ei-kiinteä.
Sitten aloin väsyä ihan totaalisesti, tuntu ettei edes jalat kantanu kunnolla ja oli pakko alkaa syödä vaikka väkisin. Pakotin itteni syömään jotain, leivän, vähän lämmintä ruokaa jne. Ja olo koheni hetkessä. Tosin maha ei ollut samaa mieltä ja n. 10min syömisestä oli juostava vessaan.
Nyt syön jo suht monipuolisesti, määrät ei ole isoja, mutta muuten normaalisti.

Vuosia ja taas vuosia :xmas:, välillä kun mulla ainakin iskee taas syömättömyyden sijasta syöpöttelykausia niin kroppa kerää vähän niinkuin varastoon energiaa että sitten taas jaksaa kun ruokahalu katoaa. Olenkohan mä siis oikeasti kameli tai dromedaari?:laugh:

Ai voi vai?
Kuinka sä tiedät voiko joku toinen mättää ruokaa naamariinsa vaan mekaanisesti kun säkin kerta voit??

Mä en yksinkertasesti pysty syömään jos mulla ei ole nälkä. Koita nyt ymmärtää.

Joo voi. Kokeile. En pysty kuvitella, ettei kukaan muu voisi pakottaa itseään tekemään jotain mistä ei pidä. Mä syön oksennustaudissakin, matkasairaana ja auringonpistoksen saaneenakin vaikka ajatuskin etoo, koska tiedän et se on hyväksi. Syömällä nälkä kasvaa, siksi lääkkeistäkin sairaaksi tulevia ihmisiä kehotetaan syömään.. vaikka sitten suklaata jos ei muu alas mene.

mulla menee yleensä niin et päiväs aikaan en edes huomaa nälkää mut sit kun hommat kasassa ja lapset nukkumassa alkaa pieni nälkä tulla mut sit kello onkin jo niin paljon ettei viitsi enää syödä ettei pääse lihomaan.
Niin ja kyllä mä pari leipää vedän päiväs aikaan ja syön jukua mut ihan vaan ilman sitä näläntunnetta.

voi kiasus... Mä vaan söisin ja söisin vaikkei ois nälkäkään...

MUTTA: mä pyörryn ellen syö säännöllisesti. Siis ihan oikeasti pyörryn. Alhainen verenpaine.

[QUOTE="vierastus";22426490]Mulla oli päiviä etten syöny kun yhden juqurtin, se oli ainut mikä meni alas. Ja ylipäätään kaikki ei-kiinteä.
Sitten aloin väsyä ihan totaalisesti, tuntu ettei edes jalat kantanu kunnolla ja oli pakko alkaa syödä vaikka väkisin. Pakotin itteni syömään jotain, leivän, vähän lämmintä ruokaa jne. Ja olo koheni hetkessä. Tosin maha ei ollut samaa mieltä ja n. 10min syömisestä oli juostava vessaan.
Nyt syön jo suht monipuolisesti, määrät ei ole isoja, mutta muuten normaalisti.[/QUOTE]

tippuko paino pelottavan alhaisiin lukemiin?