Kauanko ulkoilette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton

Vieras
Kauanko ulkoilette pienten, vuoden-parin ikäisten lasten kanssa päivässä? Meillä ulkoillaan n. 1-2 tuntia tavallisesti. Mietin vaan, et onko se liian vähän..mut ku ei tunnu ehtivän enempää, kotihommelitkin painaa päälle.

me ulkoillaan tytön, yks vee, kanssa päivittäin tunnista pariin tuntiin.. silloin enemmän jos on kaupassa käyntiä, liikutaan nääs kävellen.. vähän on hankalaa keksiä leikkipuistossa tekemistä, kun typy ei vielä kävele eikä innostu hiekkalaatikkotouhuista.. lähinnä kiikutaan tai heitellään nurmikolla palloa..

Me ulkoillaan 1 ja 3 vuotiaiden kanssa vaihtelevasti.. Pääasiassa noin 2-3 tuntia päivässä. Aamulla tunti-kaksi ja alkuillasta vielä tunti isännän kanssa yhdessä. Kelivaraus kuitenkin ja jos on illalla kyläilyä tai muuta niin ei ehditä sillon ulkoilemaan.. :)

Me ollaan puoltoistavuotiaan kaa oikeeestaan koko päivä, unet otetaan sisällä ja syödään sisällä. Potkitaan palloja, ollaan hiekkiksellä, uidaan,kiikutaan. Paljo helpompaa itelle kun ei tarvii sisällä keksii tekemistä.

Meillä ulkoillaan miten sattuu. En katsoa kelloa vaan ihan omien tuntemusten, kotitöiden ja muiden menojen mukaan ulkoillaan. Nyt kesällä kun on kuumaa ja mä inhoan kuumuutta eikä lapsia voi vielä päästää yksin ulos niin ulkoillaan yleensä vasta iltapäivällä. Jos tiedän, että mies tekee ulkotöitä kun tulee töistä ja pystyy samalla pitämään lapsia silmällä niin sitten voi olla niin että ulkoilevat vasta illalla. Mä en voi sietää kuumuutta ja tästä sitten kärsivät myös lapset, olen varmaan surkea äiti mutta kuumuus ei vain sovi mulle.

No hyvä sitten..on vaan jotenki huono omatunto, lapsi viihtyis vaik koko päivän pihalla.Monta kertaa päivässä vetää vaatteita päälleen ja sanoo:mennään!

en tiedä kun en ole kellosta katsonut koskaan.

Mutta minulle tuli huono omatunto, kun lapseni ovat aina niin ruskeita jo alkukesästä, vaikka ovat tosi vaaleita luonnostaan. Siis jo ihan pienenä 1-2v molemmat olleet ruskeita naamasta jo pienenä. Usein mietin, olemmeko liikaa ulkona ja kuinka saman ikäiset serkut ovat aivan kalpeita.

Siis aina huono omatunto teki niin tai näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusavuton:
Kauanko ulkoilette pienten, vuoden-parin ikäisten lasten kanssa päivässä? Meillä ulkoillaan n. 1-2 tuntia tavallisesti. Mietin vaan, et onko se liian vähän..mut ku ei tunnu ehtivän enempää, kotihommelitkin painaa päälle.

Ton verran itse ulkoilin aikoinaan isojen kanssa aamu+iltapäivällä kun olin kotona! Töissä ollessa ei ulkoiltu kun viikonlopulla!

Meillä ei ole tuon ikäisiä lapsia, mutta vastaan silti. Ulkoillaan näin kesäaikana aurinkoisina päivinä 4-8 tuntia. Lapset ovat paljon itsekseenkin omalla pihalla. Kylmempinä päivinä ja esim. talvella 1-3 tuntia, riippuen siitä onko paljon muuta ohjelmaa sille päivälle =)

Periaate on, että joka päivä kuitenkin ulkoillaan, myös sadesäällä ainakin hetki.

Tänään oltiin kuusi tuntia vajaa vuoden ikäisen kanssa. Neiti konttaili ympäriinsä ja äippä otti aurinkoa :D Isikin oli pihalla.. reissuun sisältyi myös lenkki.

Kohta kun typy alkaa kävellä niin talvellakin voidaan sitten rymytä pitkin hankia ja tehdä lumiukkoja sun muita, eli monta tuntia ollaan ulkona päivittäin. Johan se happi loppuu jos vaan sisällä on..!

Yhteistyössä