Paljonko ulkoilette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinu

Vieras
Olen vähän miettinyt tässä että paljonkohan lasten kanssa pitäisi päivässä ulkoilla että olisi "normaali"?

Tiedän eerään, joka menee heti aamulla yhdeksältä lasten kanssa ulos (satoi tai paistoi), puoleltapäivin syömään ja päikkärit ja sen jälkeen n.klo 14 eteenpäin KOKO ilta ulkona

aika outoa mun mielestä.. *hämmästelee*

Toiset tuttavat taas käyvät ehkä kerran päivässä päikkäreiden jälkeen pari tuntia, aamupäivällä ehkä kauppareissu tai ystävien tapaamista mutta ei varsinaista pihalla oleilua.

Me käydään 1 ja 3 vuotiaiden poikien kanssa aamulla n. tunti ja iltapäivällä korkeintaan 2 tuntia, enempää ei tämä mamma kwertakaikkiaan jaksa hiukkalaatikon vieressä seistä. Muuten mennään ja tullaan ja liikutaan paljon mutta varsinaista ulkoilua ei tämän enempää.

riippuu päivästä. kesällä ollaan aamusta asti pihalla, syömässä käydään sisällä ja sitten taas ulos. talvella sitten sään mukaan, ei sateisella kelillä tuntia pidempään lapsetkaan jaksa välttämättä olla. mutta onpa ollut talvellakin päiviä että ollaan oltu 4tuntia putkeen hiihtämässä,pulkkailemassa ja lumihommissa. joskus on ollut myös niitä päiviä, kuten tänään ettei olla ulkona oltu ollenkaan.

En siis ole koskaan ollut mikään ulkoilmaihminen ja ulkona ei oikein ole mitään "hyödyllistä" tekemistä.. Kotona taas siitäkin edestä tekemättömiä töitä ;)

Ihmettelen tätä aamusta iltaan ulkoilievaa tuttavamammaa että kuka tekee kotityöt ja laittaa ruuat ym..

vaihtelee aika lailla
oon kesä ihmisiä ja kesällä tulee ulkoiltua paljon mutta syksyt/talvet/keväät muutaman kerran päivässä 1-2h kerralla sään salliessa.
vanhin on kyllä säällä kun säällä ulkona 6v8kk ja melkein koko illan
mutta nuorimmat 4 ja 2v6kk sään salliessa poika käy kyllä jo päiväkodissa myös ulkona

Alkuperäinen kirjoittaja Liinu:
Vielä kysymys äideille että mitä itse puuhaatte ulkona ollessanne?

Itse meinaan kyllästyä kuoliaaksi jos ei muita aikuisia ole lähimaillakaan...

tylsäähän se on. norkoilen vaan tai juoksen poikien perässä ne kun on yli vilkkaita =)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinu:
Vielä kysymys äideille että mitä itse puuhaatte ulkona ollessanne?

Itse meinaan kyllästyä kuoliaaksi jos ei muita aikuisia ole lähimaillakaan...

no itse koitan tehdä jotain järkevää. jos omassa pihassa ollaan niin teen jotain pihahommia, niitä on aina ok-talossa vaikka muille jakaa. jos mennään puistoon niin leikin lasten kanssa.
käydään myös paljon pyöräilemässä perheen kesken ja lenkkeillään metsässä koiran ja lasten kera.

Yhteistyössä