Kauanko tuota maitorahkaa pitää nyt tunkea alapäähän jotta hiiva lähtee?

• Viestiketjun aloittaja fshf
  • Ensimmäinen viesti
ap-
No pitäis varmaan, mutta en löytänyt sopivaa :( Tavallisia lääkeruiskuja vain ja aika paksua tavaraa joten ei taida tulla siitä pienestä reiästä läpi

Tai pitäisköhän ihan soittaa lääkäriin ja pyytää resepti monen päivän kuurille tuota diflucania? Nolottaa vain soittaa kun viimeksikin käskivät hakea apteeekista ilman reseptiä. Pilleri maksaa 18e, eikä tosiaan olis rahaa laittaa mihinkään 5kpl tuollaisia.

ap-
Oon ravannu siellä oudon valkovuodon takia, nyt sitten tuli hiiva. Vähän aikaa sitten otettiin labrassa näytteet ja hiivakin oli silloin negatiivinen. Sitten lääkärin ohjeen mukaan käytin niitä bakteeritasapainoa tasoittavia kapseleita alapäähän ja kun lopetin ne niin heti tuli hiiva. Sitkeää laatua tuntuu olevan kun tabustakaan ei ollut mitään hyötyä. Eilen tuntui jo vähän paremmalta, mutta nyt taas on aivan hirveä :(

ap-
Hyvä idea, laitan yöksi paikat täyteen rahkaa. Josko alkais helpottamaan. Mulla on gynelle aika vasta syyskuussa, mietitään josko poistettaisiin kierukka, jos se aiheuttaa näitä outoja valkovuotoja. Tämä hiiva tuli kyllä aivan puskista, liekö maitohappobakteeerien lopetus syynä, tai itse tabletit

jojojojo
Miten olette saaneet helpotusta hiivan oireisiin kotikonstein ?

Kokeilin jugurttia ja se vähän auttoikin mutta kun on niin sottasta puuhaa niin ajattellin kokeilla myös etikkaliuosta. Arggh - kirvelee vaan niin h ...tisti. Olen nyt laittanut etikkaliuosta muutaman kerran joten en vielä osaa sanoa auttaako vai ei. Onko suhde 1:5 ok vai onko liian vahvaa ?
Miten kauan tuolla liuoksella pitää lotrata ennenkuin auttaa ?

Lisäksi kärsin ilmeisesti vulvodyniasta joten senkin takia alapää on jatkuvasti kipeä. Ehkäpä tuo etikka on liian "jytyä" tavaraa muutenkin kipeille limakalvoille...
Joku on kokeillut huuhdella etikalla, mutta tuntuisi, että parempi käyttää vain ulkoiseen pyyhkimiseen.

gsgsgs
Maitorahkasta en ole kuullutkaan. Itse olen muutaman hiivatulehduksen hoitanut etikkahuuhtelulla ja puolukkamehulla. Myös jotain a-jogurttia olen kokeillut mutta ei muistaakseni järin hyvin auttanut.

eeeeee
Ehkä ei oo edes hiivaa? Hae apteekista multigyn actigel. Vei multa pois yli vuoden jatkuneet alapää ongelmat. Aina oli jotaki hiivaa, bakteerivaginoosi tosin usemmiten mitään vikaa ei löytynyt näytteistä vaikka oireet oli ihan helvetilliset. Actigel on resepti vapaa. Se kyllä jonkun verran kirvelee mutta on todella tehokas.

ap-
Ehkä ei oo edes hiivaa? Hae apteekista multigyn actigel. Vei multa pois yli vuoden jatkuneet alapää ongelmat. Aina oli jotaki hiivaa, bakteerivaginoosi tosin usemmiten mitään vikaa ei löytynyt näytteistä vaikka oireet oli ihan helvetilliset. Actigel on resepti vapaa. Se kyllä jonkun verran kirvelee mutta on todella tehokas.
Millainen tuo on, kerran on geeliä. Tai siis miten sen saa emättimen sisälle?

Ja siis en voi olla varma että tämä nyt on hiivaa, mutta oireet kyllä ovat hyvin vahvat.

"esikoinen tulossa"
Mä soitin päivystykseen sietämättömän hiivan takia kun en neuvolan th:aa saanut kiinni. Siellä vastas mukava mieshoitaja joka käski laittaa maustamatonta jogurttia emättimeen. Ensin rävähdin nauruun ja kysyin että onko hän muka tosissaan. No olihan häb ja hiiva lähti :D

dasc
Ei nämä mitään provoja ole. Googlaa, samanlaisia aloituksia löytyy vaikka kuinka paljon.
Jos se on hiivaa, niin parhaiten toimii tosiaan tuo bulgarian jogurtti illalla laitettuna. Tamponilla helpoin saada emättimeen sisälle. Mutta vaivaa voi aiheuttaa tosiaan ihan vain bakteerien epätasapaino ilman varsinaista tulehdusta ja siihen auttaa lactal tai vastaava valmiste.

Yhteistyössä