Kauanko teillä on kestänyt raskauskiloista eroon pääsy?

• Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta kyselen.
  • Ensimmäinen viesti
"heips"
[QUOTE="vieras";24679592]Pakko tuohon kommentoida, että raskauskilot eivät monellakaan ole seurausta ahminnasta, vaan ihan vain hormonaalista. Varsinkin hoikilla painoa pitääkin tulla yli kymmenen kiloa ja herkästi tulee paljon enemmänkin. Minulle tuli 20 kiloa ja todellakaan ei voi puhua että olisi tullut syömällä ja liikuikin ihan yhtä paljon kuin ennen raskautta (menin synnärillekin polkupyörällä). Toisille painoa vain tulee herkemmin raskaana, jopa silloin kun ei kykene syömään mitään kun kärsii hirvittävästä pahoinvoinnista viikko tolkulla.[/QUOTE]

Aijaa. Miksköhän mä vaan tiedän todella monta sellaista jotka ahmii ihan mitä vaan raskaana ja oikeen hehkuttaa että nyt saa syödä mitä vaan! Ja juuri nämä tuskailevat raskauden jälkeen kun "raskauskilot" jäivät.

"heips"
Alkuperäinen kirjoittaja I(h)mettelijä;24679638:
Imetys puolestaan ei ole tekosyy laihduttaa itseään normaalipainon alarajoille! Lähtöpainon alapuolelle laihtuminen saa rasvakudokseen sitoutuneet ympäristömyrkyt liikkeelle - ja ne päätyvät vauvaan :(
En laihduttanut vaan laihduin automaattisesti imetyksen takia... Söin kyllä kuin hevonen, mutta imetys kuluttaa (ja mulla tuli maitoa vielä aivan liikaakin).

Joo joku tosiaan sitä mieltä, että vain liika syöminen tuo painoa!!!
No mm. lapsiveden runsaus, rd (ja oli tiukka dietti inskan kera) toi +20 kg ja toisella kerralla +23kg.
Sektiot kummastakin, enkä ole voinut lainkaan imettää ja nyt 13kk synnytyksestä 10kg liikaa.

Ensimmäisistä mulla ei sellaisia tullutkaan. Kolmannen jälkeen puolessa vuodessa oli suurin osa lähtenyt ja loputkin 1.5v synnytyksestä. Neljännen jälkeen jäi pysyvästi pari kiloa ja nyt viidennen ollessa 2v on ne + pari kiloa vieläkin. Mulla tuli viidennen aikana lähes 20kg, joten siinä mielessä olen ihan tyytyväinen, että suurimmat on kuitenkin lähteneet.

"Vieras"
[QUOTE="heips";24679313]Mulle tuli 6kg jotka kaikki oli poissa viikko synnytyksestä. Parissa kuukaudessa lähti vielä 8 kg, kiitos imetyksen... (Ja olin ihan normaalipainoinen kun tulin raskaaksi, bmi 22)

Raskaus ei ole tekosyy ahmia ja lihottaa itseään 30 kg! Turvotus on sitten eri asia (ja lähtee pois nopsaan synnytyksen jälkeen)[/QUOTE]

Joo raskaus ei ole syy lihottaa 30kg mutta raskaus on todellakin syy syödä kunnolla ja terveellisesti! 6kg on aivan liian vähäinen painonnousu hoikalla ihmisellä!!! Raskaana ollessaan täytyy ajatella sitä omaa lastaan eikä nälkiinnyttää itseään oman ulkonäkökeskeisyytensä vuoksi.

"mamma"
Noin 20 kg tuli raskauden aikana. Synnytys oli vaikea ja päätyi hätäsektioon ja olin pitkään huonossa kunnossa mutta 10 kg lähti melko nopsaan. Sitten oli imetyksen kanssa ongelmia ja imetyksen aikana kertyi takaisin ne 10 kg mitkä oli synnytyksen jälkeen lähtenyt =) Nyt poika on 2v 2kk ja vielä olisi semmonen 8kg pudotettavana ja imetän aamuin illoin vieläkin joten ei se imetys minua ainakaan laihduttanut yhtään, päinvastoin.

"Vesipeto Surku"
18 kiloa tuli tässä viimeisimmässä ja samaa luokkaa tullut aiemmissakin. Synnytyksestä nyt 4,5 kuukautta aikaa ja 6 kiloa jäljellä. Ois nekin kadonneet jo aikaa sitten mutta herkuttelen liikaa.. :/ ja liikkunen liian vähän.

"Kata-76"
Siis lähes kaikilla on menny korkeintaan pari kuukautta ja raskauskilot tiputettu....

No minulla on menny vähän pidemmän kaavan kautta (tai ainakin uskallan tunnustaa sen). Esikoinen nyt 6 v ja vielä olis 3 kg tiputettavana. Kakkosen kilot on sentään jo tiputettu. :)

"kolmen äiti"
Jokaisesta kolmesta lapsesta painoa on tullut odotusaikana n 10kg, joista n 7 jäi laitokselle. Loput on mennyt ekan kuukauden aikana ja esim kuopuksen aikaan olin ristiäisissä 5kg hoikempi kuin lähtöpaino. Oikein aina hätkähdän kun katson ristiäiskuvia.

"vieras"
Painoa tuli raskauden aikana 17kg, laitokselle jäi 11kg. Loput kilot oli tippunu 3kk jälkeen. Nyt lapsi on vajaa 8kk paino on 11kg vähemmän kun ennen raskautta. Imetys loppui meillä kun vauva oli 5kk.

I(h)mettelijä
[QUOTE="heips";24679942]En laihduttanut vaan laihduin automaattisesti imetyksen takia... Söin kyllä kuin hevonen, mutta imetys kuluttaa (ja mulla tuli maitoa vielä aivan liikaakin).[/QUOTE]

No shit, Sherlock. Totta kai imetys kuluttaa energiaa. Siksi sinun olisi kannattanutkin ottaa rennosti painon kanssa raskausaikana, ettei olisi tarvinnut imetellä itseään alipainoiseksi ja siirtää kaikkia myrkkyjä vauvaan.

Eikä varsinkaan tarvitsisi täällä kannustaa muita samanmoiseen typeryyteen. Kuuden kilon painonnousu raskaana ja kahdeksan kilon pudotus lähtöpainosta imetysaikana eivät todellakaan ole sellaisia lukemia, mihin hoikan ihmisen pitäisi pyrkiä, päinvastoin.

"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja I(h)mettelijä;24683871:
No shit, Sherlock. Totta kai imetys kuluttaa energiaa. Siksi sinun olisi kannattanutkin ottaa rennosti painon kanssa raskausaikana, ettei olisi tarvinnut imetellä itseään alipainoiseksi ja siirtää kaikkia myrkkyjä vauvaan.

Eikä varsinkaan tarvitsisi täällä kannustaa muita samanmoiseen typeryyteen. Kuuden kilon painonnousu raskaana ja kahdeksan kilon pudotus lähtöpainosta imetysaikana eivät todellakaan ole sellaisia lukemia, mihin hoikan ihmisen pitäisi pyrkiä, päinvastoin.
En ole tuosta imetyksen myrkkyjutusta ennen kuullutkaan, olisko laittaa linkkiä aiheesta?

Yhteistyössä