Kauanko teillä mennyt aikaa synnytyksestä palautumiseen?

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Santra"
Kaikenkaikkiaan olen palautunut synnytyksistä (3kpl) muutamassa kuukaudessa. Arpia ei ole tullut, kiloja n. 13 ja ne ovat "sulaneet" viimeistään kuukauden päästä synnytyksestä, lantionpohjan lihakset olen treenannut kuulilla kuntoon ja muunkin treenauksen olen aloittanut heti kun vaan liikkuminen on onnistunut ilman kipua. Salilla olen joka raskaudessa käynyt ihan lähestulkoon synnytykseen asti ja aloittanut lihaskuntoharjoitukset kotonakin synnytyksen jälkeen melko pian. Sanoisin, että n. 6kk synnytyksestä olen ollut kaikin puolin myös kuntoni puolesta entiselläni. Mutta tosiaan se on vaatinut treeniä ainakin 4 krt viikossa.
 
"eee"
En muista että kovasti olisi missään vaiheessa pömpöttänyt, mitä nyt yhessä kuvassa vähän jossa vauva oli 5pv ikäinen. :D Se varmaan katosi ekojen viikkojen aikana. Seuraavissa kuvissa ainoa ero taitaa olla isot tissit maidon takia. Arpia tuli ainoastaan rintoihin todella vähän, mutta ei nekään oikein näy ellei valoa vasten tarkkaan katso. Ainoa mistä jäisin kiinni äitiydetä, on tuo haalea siisti sektioarpi.:xmas:

Luotan siihen että palaudun tästäkin raskaudesta nopeasti, kunhan pidän itseni kunnossa. :xmas:*pitää sormet ristissä
Kuulostaa hyvältä... millä lailla olet pitänyt itsesi "kunnossa", niin että palautuminen on ollut nopeaa?
 
[QUOTE="eee";27658526]Kuulostaa hyvältä... millä lailla olet pitänyt itsesi "kunnossa", niin että palautuminen on ollut nopeaa?[/QUOTE]

En tosiaan tiedä kuinka paljon se auttoi, mutta ihan perusjumppaa tein ja kävin jossain äitijumpassa. Kiinnitin huomiota vitamiineihin jotka vaikuttavat ihoon kun raskausarpia pelkäsin. Luulenpa että osa oli kuitenkin tuuria koska en mitään himourheillut luonnollisestikaan kun kyseessä oli leikkaus, mutta voihan se olla että jotain hyötyä tuli ennakkoon tuosta jumppailusta. :) Tällä kertaa ehkä pystyn himourheilemaan nopeammin, olettaen että toisesta raskaudesta ei niin nopsaan palautuisikaan niin väkisin sitten, haluan kropan takaisin!! Nopeasti! Nyt teen tuota samaa perusjumppaa ja yritän myös saada vähemmän kiloja kuin ekassa raskaudessa, jossa tuli kyllä liikaa.:whistle:

Katsotaan mitä käy, uhmaan kovasti ja sanon palautuvani hyvin! :xmas:
 
"Viima"
Hmmmm. Kun vaivat olisivat olleet vainvatsanahan kiristelyä. Mulle tuli paha virtsa ja kakka vaiva jonka tajusin vast kun menin zumbaan. Äkkiiset liikkeet ja hypyt niin lirahti. Kotona ja lenkillä noita ei huomannu. Virtsa on jo kunnos mut esim kovempi kakka aiheuttaa edelleen jumppaa pöntöllä. Kilot jäi laitokselle mut eppari vaivaa edelleen 2 vuoden jälkeen. Aina ei siis ole kyse omasta tahdosta.
 
No miten sen ottaa... Alapää palautunut suht nopeasti, tikkejä tms ei ole tarvittu, mitä nyt vähän pissalla käydessä kirvellyt ekojen päivien aikana. Ekasta synnytyksestä taisin saada peräpukamia kun ponnistusvaihe oli sen verran pitkä, istuminen sattui hanuriin ekoina päivinä. Mutta sanotaan että n. viikossa-parissa alapää on ollut suht normaalin tuntuinen. Mutta muuten... No mulle on tullut molemmilla kerroilla painoa jotain ehkä 13kg, ja niistä aina suurinpiirtein vauvan painon verran on jäänyt sairaalaan ja loppuja on pudoteltu pikkuhiljaa. Mahakin on ollut monta viikkoa kuin edelleen raskaana olisi. Siinä n. 6kk synnytyksestä olen tainnut olla saman painoinen kuin ennen raskautta, mutta maha ja tissit ei kyllä palaudu koskaan, ja onhan se ulkomuoto muutenkin huomattavasti "löysempi" kun ei mulla ainakaan ole ollut mahdollisuutta urheilla kuten ennen lapsien saamista...
 
Henkisesti palauduin synnytyksestä heti. Tai ei, ehkä vasta sittenkin hyvin nukutun yön jälkeen.

Fyysisesti noo... 5kk ikänen vauva, arvet on melkeen saman näköiset kuin silloin 5kk sitten, paino on pudonnut (jes vittu!) 20kg :)

Alapäähän jäi muutama "itsestään sulava" tikki krinnaamaan, joten kipuja oli pari kolme viikkoa, mutta kun ne poistettiin, sekin palautui.
 

Yhteistyössä