Kauanko seurustelitte/asuitte yhdessä, ennen kihloihin menoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***********
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Ystävillä mahdoton hääbuumi menossa, itse en vielä edes kihloissa. :( Tosin ollaan oltu vasta reilu vuosi yhdessä ja muutettu tälle kesälle yhteen.Eli ei tässä vielä hätää, mutta harmittaa.
Miten teillä, kauanko olitte yhdessä ennen kihloja?

Meillä on kaikki tapahtunu aika vauhdikkaasti, ensitreffeistä n. 4kk päästä yhteenmuutto ja 4kk päästä kihlat. Reilu 3v nyt yhteiseloa takana ja pikkukakkosta odotellaan <3 Häistä ollaan puhuttu että "sit joskus vuonna 2012" kunhan saadaan ensin kesämökki kuntoon... Tosin kuumetta olis jo aikasemminkin ;)

Jo 19 vuotta. Tai seurusteltiin n. 3 vuotta ja sen jälkeen muutettiin saman katon alle ja aiotaan pysyäkin seuraavatkin parikymmentä vuotta ainakin, jos elonpäiviä piisaa.

Vaan nuoret. joilla on perheenperustaminen edessä, menkää virallisesti vihille viimeistään silloin, kun lapsia alkaa tulla. Yhteiskunta kohtelee avopuoliosa tylysti, jos jotain sattuu. Meillä perheemme valmiiksi saattaneilla on eri tilanne.

Muutettiin kuukauden sisällä kimppaan, asuttu yhdessä kohta 7 vuotta. Ei kihloja eikä hääsuunnitelmia, ihan hyvä näin :) Asia muuttunee käytännön syistä jos hankitaan yhteinen asunto. Ns. romanttisista syistä ei tarvetta avioliitolle, tiedetään itse tunteemme ja sitoumuksemme aste, joten sitä ei tarvitse muille todistella sormuksin.

Aloimme seurustella marraskuussa 2002.

Armeijaa, töitä, opiskelua etäsuhteessa -> Tammikuusta 2003 - Helmikuulle 2008.
Väliin mahtui yksi puolen vuoden jakso, kun ukko asui luonani.. Sitten taas etäsuhteiltiin. Etäisyyttä suurimman osan ajasta n.300-400km. Nähtiin silti lähes joka viikonloppu, aikuistuttiin rauhassa, molemmilla säilyi omat kaverit ja "oma elämä".

Kihloihin mentiin ennen yhteenmuuttoa joulun alla 2007 (yhdessä silloin reilu 5-vuotta).

Yhteen muutettiin helmikuussa 2008 (yhdessä melkein 5,5-vuotta), kun koulut ja työt viimein antoi myöden, nyt molemmilla mieleisensä ammatit ja hyvät työpaikat.

Naimisiin mennään ensi kesänä 2009 (silloin yhdessä oltu melkein 7-vuotta).

Suhteen alkaessa minä olin 19, ukko vuoden vanhempi. Eli rauhallinen eteneminen, rauhassa itsekseen aikuistuminen on pitkän etäsuhteen ansiota. Monilla kavereilla juuri tullut eroja nuorena aloitetuista suhteista juuri siksi, että on ollut liian kiire muuttaa yhteen ja "leikkiä aikuista"..

Alkuperäinen kirjoittaja ei lapsia:
Muutettiin kuukauden sisällä kimppaan, asuttu yhdessä kohta 7 vuotta. Ei kihloja eikä hääsuunnitelmia, ihan hyvä näin :) Asia muuttunee käytännön syistä jos hankitaan yhteinen asunto. Ns. romanttisista syistä ei tarvetta avioliitolle, tiedetään itse tunteemme ja sitoumuksemme aste, joten sitä ei tarvitse muille todistella sormuksin.

Tässä taas yksi suu puhuu monikossa. Hullunkurista.

Alkuperäinen kirjoittaja oh jee-:
Alkuperäinen kirjoittaja ei lapsia:

Tässä taas yksi suu puhuu monikossa. Hullunkurista.
Ikävää jos teidän parisuhteessa ei puhuta asioista - varsinkaan tunnepuolen sellaisista - mutta turha luulla että muut pariskunnat ei koskaan keskustelisi ;) Kommunikaatio on tärkein parisuhteen kulmakivi, jos se toimii niin ei tarvitse arvailla, kuvitella ja epäillä toisen aivoituksia esim. tällä palstalla.

Seurusteltiin 1.5 vuotta ennen kuin mentiin kihloihin. Seurusteluaikana toinen meistä asui ulkomailla 9 kk. Naimisiin ja saman katon alle mentiin 8 kk kihlautumisesta. Nyt ollaan leikitty kotista jo onnelliset 9 vuotta. :)

Puoli vuotta seukattiin kunnes mentiin suoraan kihloihin ja saman tien naimisiin ja yhteinen suurempi asunto löytyi siinä samassa syssyssä. 9 kk:ta myöhemmin syntyi vauva. Ei voitaisi olla onnellisempia. Tästä se elämä lähtee.

Vuosi ensin tunnettiin kavereina, seurusteltiin sen jälkeen puoli vuotta, sitten muutettiin yhteen. Puolen vuoden päästä yhteenmuutosta (eli kun oli seurusteltu vuosi) mentiin kihloihin. Naimisiin sitten joskus, minulla ei kiirettä, mies sitä enemmän hinkuu. Sen vuoksi mentiin naimisiinkin kun se oli miehelle tärkeää.

...on oltu yhdessä kymmenen vuotta ja siitä yhdeksän asuttu yhdessä. Kihloissa olemme tietääkseni olleet pari vuotta, sillä eikös kihlaus oole lupaus avioliitosta, vaikkei meille olekaan sormuksia tms. "todisteita"- mies kosi pari vuotta sitten kysyen, että menisimmekö naimisiin hänen 45-vuotispäivänsä yhteydessä, ja vastasin myöntävästi.

6 vuotta seurustelua,kihlat aivan juuri.saman katon alla asuttu n.4 vuotta..hyvin menee..Nyt tietää kenen kanssa elelee..ei kannata kiirehtiä. pari kriisiä kannattaa yhdessä kokea niin huomaa onko vahvuutta suhteessa..

2 v seurustelua, 2 v kihloissa ja sit naimisiin. Naimissa nyt 22 v.
Aloitin seurustelun ollessani 16v. Mies on 4 v. vanhempi. Eli kyllähän nämä nuorena aloitetut seurustelutkin voi kestää....ei olla kasvettu erilleen ja vaan ollaan kasvettu yhdessä omaan tahtiin omiksi persooniksemme.

Yhteistyössä