Kauanko sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Pian mamma
  • Ensimmäinen viesti
Pian mamma

Kauanko olette viettäneet synnytyksen jälkeen aikaa sairaalassa? Kuinka pian ensisynnyttäjä "saa" lähteä? Itse en millään olisi tuntiakaan pidempään, kun on pakko, mutta sen näkee, miten synnytys sitten menee...

Kysyy Pian mamma

Mä olin synnytyksen jälkeen 3 yötä, mut yleensähän se on se 4 yötä ainaki ensisynnyttäjillä. Mä pääsin aikasemmin ku tyttö joutu lastenosastolle antibioottitipalle 5 päiväks niin kävin sitä kotoa sit katsomassa

mammi-83
mä olin 2 yötä,mutta ei mikään sairaala voi pakottaa olemaan siellä jos kaikki hyvin!nyt toista odotan ja lähden varmaan vuorokauden jälkeen jos kaikki sujuu hyvin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2005 klo 11:08 tintti84 kirjoitti:
Mä olin synnytyksen jälkeen 3 yötä, mut yleensähän se on se 4 yötä ainaki ensisynnyttäjillä. Mä pääsin aikasemmin ku tyttö joutu lastenosastolle antibioottitipalle 5 päiväks niin kävin sitä kotoa sit katsomassa
K-S:n keskussairaalassa ensisynnyttäjä 'joutuu' olemaan 3 yötä.
Itse olin sen 3 yötä synnytyksen jälkeen (ja sitä ennen 2 yötä, toisena yönä synnytin), olisin päässyt kotiin jo kahden yön jälkeen, kun vauva joutui lastenosastolle. Epäilivät, että olisi päässyt vierihoitoon seuraavana päivänä ja päätin jäädä vielä yöksi. Mutta eipä sitten päässytkään ja lähdin kotiin. Vauva tuli parin päivän päästä.

susa05
ensisynnyttäjänä olin 4 yötä ja ainakin itse koin sen tarpeelliseksi.olin aika väsynyt ja kipeä synnytyksen jälkeen.mies ja hoitajat hoitivat lapsen öisin että sain levätä.

Krisse-80
Me oltiin 6 päivää yhteensä, eli kun neiti syntyi maanantaina, niin lauantaina kotiuduttiin. Meillä ehtona oli, että neidin paino alkaa nousta ja mulla maidot riittää. Meillä oli siis viikkoihin nähden pienipainoinen vauva, vaikka terve ja pirtee olikin, niin vähä tavallista kauemmin oltiin sairaalassa. ;)

Synnytin pe-la välisenä yönä ja maanantaina pääsin pois. Synnytyspaikkana oli Tays. Niil on siä joku sellanen juttu et pääsee pois 2. päivänä synnytyksestä mutta sinne voi soittaa jos jotain asia tulee. Vauva on sairaalassa kirjoilla 2 päivää kotiinpääsyn jälkeen.
Jos vauva olisi alkanut kellastuun niin olis päässy osastolle heti valohoitoon.

Oletko kysynyt mahdollisuutta polikliiniseen synnytykseen? Itse olen miettinyt sitä vaihtoehtoa jos ja toivottavasti kun seuraava on tulollaan.

http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/01_Aeitiys_ja_isyys/06_Synnyttaeminen/03_Synnytys/04_Polikliininen_synnytys/index.jsp

ludde
8 päivää olin, 4 ennen synnytystä ja 4 sen jälkeen. Mulla ei ollu mikään kiire kotiin. Ajattelin vaan, että toivun kunnolla ja kyllä siellä kotonakin ehtii viel olla. Mua vaan pisti niin vihaksi kun yks synnyttänyt nainen hoki koko ajan et vi...u mä haluun äkkiä kotiin, mul ei oo varaa maksella näitä maksuja :headwall: Mut jokainen tavallaan.

Esikoinen syntyi perjantaiaamuna ja kotiuduttiin tiistaina eli mitäs siitä tulee...neljä vrk:tta tuolloin. Tytön lievän keltaisuuden takia ja maidon nousun varmistamiseksi oli ensikertalaisena kiva olla rauhassa sairaalassa. Nyt poika syntyi viime su ja kotiin tulimme tiistaina. Toisaalta olis voinu valmiilla ruuilla jne olla pidempäänkin, mutta en nuku sairaalassa sitäkään vähää, mitä kotona, joten hyvä näin. Mutta taitaa olla aika samat suositukset eri sairaaloissa eli ensisynnyttäjällä 3-4vrk ja uudelleensynnyttäjällä 2-3vrk.

hei
-esikoisen kanssa olin sairaalassa muistaakseni sen 4 päivää
-toisen kanssa lähdettiin kun ikää vauvalla noin vuorokausi
-kolmannen kanssa kun vauvalla oli ikää 14 tuntia, olisin lähtenyt aiemmin mutta mies ei ehtinyt hakea

Anu23
4yötä,aikaisemmin olisin päässyt mutta lääkäri ei kerennyt tutkimaan kun oli niin vilkasta silloin osastolla =)
ihan mielellään siellä oli,sai rauhassa olla ja ihmetellä ja jos väsyi niin tytön sai viedä hetkeksi hoitoon..

Anu23
4yötä,aikaisemmin olisin päässyt mutta lääkäri ei kerennyt tutkimaan kun oli niin vilkasta silloin osastolla =)
ihan mielellään siellä oli,sai rauhassa olla ja ihmetellä ja jos väsyi niin tytön sai viedä hetkeksi hoitoon..

Yhteistyössä