Kauanko sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pojasta olin kolme päivää ja tytöstä olin 2 päivää.Mun mielstä siellä oli mukavaa olla vauvelin kanssa ja mies toi kaiken näkösta naposteltavaa ja hemmotteli ja kävi paljon tuttavia ja sukulaisia ja nautin siitä kun sai tutustua vauvaan siellä ja muutenkin tutustuin muutamaan äitiinkin siellä.

ensimmäisen aikana kolmeen otteeseen ennen syntymää. Jouduin sisään maanantaina, pojat syntyivät (kylläkin 2 ½ vuoden välein) molemmat sitten torstaina. Ensimmäisen jälkeen olin 10 päivää, kun poika oli teholla, toisen jälkeen olin reilun viikon myös. Ensimmäisen aikana "sain" olla ja levätä, mutta toisen aikana poika oli 24 t vierihoidossa ja se oli yksin rankkaa haavan kanssa. Mutta muuten kyllä nautin siellä olosta, kun sai vaan olla. Kotona kerkee sitten touhuta.

Luin juuri lehdestä, että Taysissa Tampereella (synnytyssairaalani) on menossa kokeilu, jossa lääkärin tarkistuksen jälkeen saa lähteä kahden vuorokauden kuluttua synnytyksestä pois! Nyt tuntuu mukavalta odotella (...) sitä edessä olevaa synnytystä! En tosiaan halua olla pidempään sairaalassa, kun on pakko. Minulla kun ei odota kotona vielä edes sitä kaitsettavaa katrasta. Mutta synnytyksen jälkeen voi toki olla eri mieltä!

Esikoisen kanssa oltiin 4 yötä. Mikä oli normaali ensisynnyttäjälle Oyks:ssa.

Kuopuksen kanssa oltiin myös 4 yötä, oltaisiin päästy kahden yön jälkeen kotiin, mutta poika meni keltaiseksi ja pääsi vuorokaudeksi valohoitoon. Synnytys paikkana oli Lks.

Esikoisesta olin 6pv. Syntyi vk. 35+3. Seuraavista olin 2-3 vrk. Olisin halunnut pois aiemmin, mutten päässyt. Nyt haluan joko polikliinisen synnytyksen. (6-10 tuntia sairaalassa syntymän jälkeen) tai korkeintaan 1 vrk. Tietenkin voi käydä niin että vauvan tai oman voinnin vuoksi joutuu olemaan pidempään.

Joo meni toivo ihan pikaisesta sairaalareissusta. Mentiin tarkistuttamaan tilannetta tänään sairaalaan (RV 41), kun pikkuinen oli koko päivän ja eilenkin niin rauhassa. No onneksi oli. Kaikki oli hänellä kunnossa, mutta huomattiin, että on perätilassa. Perätarjonta ei ollut täydellinen, eli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sektio. Kaksi neuvolantätiä ja lääkäri eivät ole huomanneet perätilaa ja eihän nyt enää voida edes yrittää kääntämistä. Että sunnuntaina sisään sairaalaan, maanantaina leikkaus ja sitten voimien mukaan pois. Mutta eihän siellä sairaalassa onneksi silti täydy kauaa olla, jos kaikki menee hyvin! Toivottavasti pysyy vielä rauhassa pikkuinen masussa maanantaihin...

- Maanantaina mamma

Synnytyksen jälkeen 3 yötä. Kätilö "suositteli" että olisin ollut vielä yhden yön kun tyttö oli vähän ennen aikainen, mutta oli jo kova koti-ikävä. Lääkärin luvalla saatin onneksi lähteä kun kaikki oli hyvin.

Niin ja ennen synnytystä oltiin oltu sairaalassa jo kaksi päivää odottelemassa supistuksia kun lapsivedet oli mennyt.

Esikoista menimme synnyttämään perjantai aamuna ja pääsimme maanantai iltapäivällä kotiin.Kuopusta menimme synnyttämään lauantai-sunnuntai välisenä yönä ja pääsimme tiistaina päivällä kotiin.

Yhteistyössä