Kauanko säilyy lämmitetty äidinmaito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Eli jääkaapista otin vesihauteeseen lämpiään, mutta vauva päättikin nukahtaa aikaisemmin. Luin, että lämmitetty korvike säilyy kaksi tuntia jos vauvan sylkeä ei ole päässyt maidon sekaan. Koskeekohan sama äidinmaitoa? Jos voisi tuon syöttää tunnin parin päästä kun vauva herää?

Mulle sanottiin aikanaan, että lämmitetty äidinmaito säilyisi syömäkelpoisena reilu 30min... Mutta tästä jo siis useampi vuosi aikaa, josko ovat suositukset muuttuneet...? Mutta reilusti vähemmän aikaa kuitenkin kuin korvike.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Eli jääkaapista otin vesihauteeseen lämpiään, mutta vauva päättikin nukahtaa aikaisemmin. Luin, että lämmitetty korvike säilyy kaksi tuntia jos vauvan sylkeä ei ole päässyt maidon sekaan. Koskeekohan sama äidinmaitoa? Jos voisi tuon syöttää tunnin parin päästä kun vauva herää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

sokiaksi oon tullu :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
kauan muute lämmitetty korvike säilyy? :/

Sairaalassa sanottiin mulle (maaliskuussa, kun synnytin), niin 2 tuntia on lämmitetty korvike syömiskelpoista. Tätä olen myös toteuttanut kotona. Harvoin mä noin kauan pidän samaa korviketta, mutta satunnaisesti joo.

Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
kauan muute lämmitetty korvike säilyy? :/

Sairaalassa sanottiin mulle (maaliskuussa, kun synnytin), niin 2 tuntia on lämmitetty korvike syömiskelpoista. Tätä olen myös toteuttanut kotona. Harvoin mä noin kauan pidän samaa korviketta, mutta satunnaisesti joo.

hih,sekin on muutamassa vuodessa muuttunut,ennen eli n.3 vuotta sitten sanottiin et max,1h

Mistä voi tietää, onko siellä vauvan sylkeä joukossa? Vai siis tarkoittaako sitä, että jos on imenyt siitä tuttipullosta, niin sillon automaattisesti on mennyt tutin reiästä sitä sylkeä vai? Tuosta sylkijutusta ei ollu sairaalassa mitään puhetta, joten tuli ihan uutena tietona mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:

Mistä voi tietää, onko siellä vauvan sylkeä joukossa? Vai siis tarkoittaako sitä, että jos on imenyt siitä tuttipullosta, niin sillon automaattisesti on mennyt tutin reiästä sitä sylkeä vai? Tuosta sylkijutusta ei ollu sairaalassa mitään puhetta, joten tuli ihan uutena tietona mulle.

siis sitä juuri ettei ole imenyt pullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Öhmö:
Mulle sanottiin aikanaan, että lämmitetty äidinmaito säilyisi syömäkelpoisena reilu 30min... Mutta tästä jo siis useampi vuosi aikaa, josko ovat suositukset muuttuneet...? Mutta reilusti vähemmän aikaa kuitenkin kuin korvike.

30min? :o meidän vauvalla menee se 30min kun syö.. :D

meil voi tyttö (9kk) juoda ite n.4 tuntiakin vanhaa korviketta....
annan siis sille pullon aamuyöllä sänkyy, ei juo aina kaikkea, eli voi aamusta hörpätä vielä sen lopun....
juu, ole kaamee laiska äiti!!

mulle on neuvolassa sanottu, että olen itse myös lukenut "äidinmaitokirjasesta" minkä neuvolasta sain että lämmitetty korvike että äidinmaito säilyy tunnin. Lypsetty äidinmaito mitä ei ole pistetty jääkaappiin säilyy sitten pidempään hyvänä, 6 tuntia.

Yhteistyössä