kauanko rintarepussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bambi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bambi

Vieras
Kuinka kauan vauvaa voi pitää kerrallaan rintarepussa? Entä eikös suositus olekin pitää kasvot itseä päin siihen asti kunnes vauva alkaa kannatella päätään? Ajattelin vaan että uskaltautuisiko sitä lähteä kauppaan esim. tunniksi tai puoleksitoista vauva rintarepussa, vai onko se liian pitkä aika?

Poika on nyt 3 kk. Vasta nyt otin rintarepun aktiivikäyttöön. Olen kanniskellut siinä nyt kerrallaan max puoli tuntia ja ihan hyvin viihtyy kun saa katsella maailmaa! Kannattelee jo niin hyvin päätään että olen pitänyt kasvot ""menosuuntaan"" päin!

Moi!

Meillä on nyt 5kk vauva, ja pienestä pitäen ollut rintarepussa, kasvot toiseen suuntaan silloin kun oppi kannattelemaan päätä, silloinkin varovasti. mutta sinne se aina nukahti ja oli jopa 3tuntiakin välillä siinä nukkumassa.

mene rauhassa vaan kauppaan mun mielestä!

:)

ei ole liian pitkä aika olla reilun tunnin rintarepussa, jos vain itse jaksat . voi jopa nukahtaa siihen ja on tyytyväinen (tai näin ainakin meillä). poikamme saa olla rintarepussa vieläkin, vaikka on jo 7,5kk! tietysti sitä ei jaksa enää niin kauan pitää, kun selkä väsyy ja poika haluaa liikkua enemmän.

Meillä myös ollut muutaman kerran melko pitkän ajan kerrallaan. Näppärää kun vauva nukkuu ja itse voi samalla shoppailla! Hän ei viihdy esim, kauppojen kärryissä olevissa turvakaukaloissa ollenkaan eikä aina huvita raahata vaunuja mukana.

Vauva siis nyt vähän vajaa 3kk ja kulkee vielä repussa kasvot minuun päin. Sitten kun kasvot käännetään menosuuntaan ei varmaan enää niin helposti nuku... Siihen menee kyllä vielä jonkin aikaa, ei kannattele niin hyvin päätään vielä.

Rintarepussa metsälenkeillä olen pitänyt n. 1-2h kerrallaan jostain 1kk ikäisestä saakka. Tyttö nyt 8kk ja viihtyy yhä hyvin. On kevyt (8 kg) joten hyvin jaksaa kantaa.

Yhteistyössä