kauanko pillereitä voi syödä?

• Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
tietämätön
Haluaisin tietää kauan saa (tai siis olisi suositeltavaa) käyttää e-pillereitä? Ei kai sillä mitään minimi-rajaa ole mutta onko maksimia? Esim, onko hyväksi jos käyttää pillereitä kymmenen vuotta? Onko mitään riskejä, joiden todennäköisyys kasvaisi kun käyttäisi pillereitä oikein kauan...?

mummon tyttö
Ei mitään rajaa. Minulla on mummu joka syö niitä vieläkin ja on jo 86v. Tottui niin niiden käyttöön, että ei raaski jättää pois. Samoin se syö kalkkia ja vitamiineja, magnesiumia ja omegoita. E-pillerit on se lempi tabuja joten ottaa niitä viimeiseen päivään asti. Syö pois vaan.

ei rajaa
Ei ole maksimirajaa, jos ne sinulle sopivat. Päivastoin niistä on hyötyä. Ne pitävät endometrioosin ja finnit kurissa. Parasta kaikesta: ne säilövät munasarjasi tuoreina. Itse aloitin pillereiden syönnin 16-vuotiaana ja kun lopetin ne 34-vuotiaana halutessani raskaaksi. Tärppäsi heti, kun munasarjat toimivat kuin nuorella naisella.

L
Mä olen aloittanut ehkä 17-vuotiaana ja edelleen syön, nyt ikää 42. Ja gyneni sanoo että voi syödä ihan "loppuun asti", jos ei ilmene mitään haittavaikutuksia tai riskitekijöitä.

outoa
Että lääkäri myöntää noin vanhalle vielä pillereitä. Yleensä niitä ei enää anneta yli 40-vuotiaille. Eräässä työpaikassani oli eräs nainen syönyt pillereitä 16-vuotiaasta asti ja kolmikymppisenä sillä oli surkastunut kohtu, ettei se saa lapsia. pillerit aiheuttivat sen, hän sanoi.

Oudolle
Me yli 40v ei todellakaan olla vanhoja. Itselläni on runko kuin 20v, oikeastaan parempi. Ei ole läskivannetta.

Yli 40v tupakoimaton nainen voi syödä pillereitä, tupakoiva ja ylipainoinen ei.

Pitäähän vielä 40v ehkäistä. Täysin synnytyskelpoisiahan me vielä olemme.

Ise olen syönyt pillereitä puuskittain 5 v kerrallaan max. Välillä oli hormoonikierukka 11 v. Nyt taas parin vuoden pilleriputki, jonka olen pikkuhiljaa vuotohäiriöiden takia vaihtamassa taas hormoonikierukkaan.

Yhteistyössä