Jos menet asiaa kysymään asiantuntijoilta etkä palstalta, niin saat vastaukseksi "ei todellakaan voi jättää". Itse olen samaa mieltä, sitä paitsi ei siitä asiasta kannata olla mitään mieltä, koska mielipiteet eivät yhtään vaikuta siihen, mikä on faktaa. Yksivuotias voi olla yhden yön erossa, kaksi vuotias kaksi jne. Toivottavasti et jätä vauvaasi,
hän tarvitsee sinua joka ikinen tunti vielä monta kuukautta!
Tuskin siitä nyt mitään traumoja tulee jos jättää, ei kai siitä olekaan kyse. Hölmöä vastata, että
"meidän 10-vuotias poika on normaali vaikka oli yhden yön hoidossa vauvana", höpö löpö, ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. Mutta miksi aiheuttaisi edes päiväksi vauvalle turvattomuuden tunnetta, vauva ei kaipaa sitä, että äiti tuulettuu tuossa vaiheessa. Tuskin kyselisit tällä palstalla jos olisit itse sitä mieltä että siitä vaan hoitoon jo tuossa vaiheessa. Oletan, että itsekin mietit kuinka typerää se olisi ja siksi kyselet, haet kenties täältä hyväksyntää.
Kaiketi ei ole kyse häistä vaan ihan normaalista vuosittaisesta hääpäivästä?
Sorry vastauksen suorapuheisuus, mutta joskus hämmästyttää mitä kaikkea täällö oikein kyselläänkään... :| Enkä itse ole mitenkään täydellinen äiti. Mutta vauvaani en jätä vielä pitkään aikaan yöhoitoon. Vauva jäi ekan kerran kuudeksi tunniksi kolmekuisena isovanhemille hoitoon, kun minun oli pakko olla asioilla. Kun palasin kotiin, hän ei katsonut minuun päin hetkeen vaan oli vakava ja kun sitten katsoi, alkoi huutaa suoraa huutoa vaikkei mitään hätää ollut. Siitä voi vähän päätellä jotakin.
Muokkaan viestiäni kun luin tarkemmin, olitkin isä joka kyselee, saat hieman anteeksi =) Älä vie äitiä pois vauvan luota vielä tuossa vaiheessa. Ja kyllä isäkin on tosi tärkeä.
Alkuperäinen kirjoittaja MaceJuzzi:
Hei,
tämä on varmaan tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta onko ok jättää 6 viikon ikäinen vauva hyvin tuttujen isovanhempien hoitoon 1-2 vuorokaudeksi (hääpäivän vieton takia)? Pärjääkö tuon ikäinen ilman äitiään (isä kai ei ole niin tärkeä..), tai no tottakai pärjää mutta voiko siitä oikeasti tulla jotain traumoja tms.?
En sitten kaipaa tässä mitään moralisointeja tms. vaan faktoja pöytään.
- Tuleva iskä