Kauanko pärjäisit 400eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No vähän riippuu tilanteesta. Jos nyt tilanne olisi että et yksinkertaisesti saa mistään rahaa eikä ole mitään vararuokia missään niin kyllähän tuon saisi riittämään ääritilanteessa aika pitkälle mutta ruokavalio olisi tosi yksipuolista.. pääasia että pysyy hengissä. Ja jos ei saa rahaa mistään niin ei käy töissäkään niin ei sitä autoakaan sitten tarvitsisi käyttää :D

Vastaan 2 viikkoa näillä omilla tottumuksilla ja dieselin tarpeella.

Hassu kysymys. Jos kaikki laskut on maksettu niin tuollahan pärjää vaikka kuinka. Dieseliä ei käytetä, joten sen hinnasta en minäkään tiedä, mutta jos tilanne olisi se, että tekee tiukkaa, silloin matkustettais pelkästään paikallisbussilla. Bussikortti maksaa täällä n. 40 € kuussa, jos joka päivä matkustaa. Eikä meidän ole tarvis kauemmas useinkaan matkustella.

Eli varmaan kuuauden tuolla pärjäisi, jos yhtään laskeskelisi menoja, kun nykyisellään ruokaan menee noin satku per viikko. Ja kuukauden päästä kai jotain rahaa taas tulisi tilille?

Ruoka on nykyään yllättävän kallista, ja dieselin onneksi saa "halvemmalla" kun vaikka pari vk sitten. Tiedän milloin seuraava raha tulee, mutta jotenkin ahdistaa kun on "vaan" 400e tilillä.

Dieseliä ei voi jättää pois. Työmatkaa kertyy joka pv noin 80km, ja julkiset eivät sinne kulje tai jos kulkee, niin yksinkertaisesti arjen pyörittämisestä aamuisin/iltaisin ei tulis mitään. Ei kerkeäisi hakea/viedä lapsia.
Toinen autokin löytyy, sillä tulee ajettua ehkä 10km/pv.

[QUOTE="mievaan";27468287]Ruoka on nykyään yllättävän kallista, ja dieselin onneksi saa "halvemmalla" kun vaikka pari vk sitten. Tiedän milloin seuraava raha tulee, mutta jotenkin ahdistaa kun on "vaan" 400e tilillä.[/QUOTE]

Monelleko tuolla pitää saada ruokaa..? Paljon suurin piirtein jää siihen ruokaan rahaa?

Ehkä 3 viikkoa pärjäisi, koska tuossa ajassa menee jo n.90e dieseliin (en tiedä mitä dieseli kuluttaa, mutta arvioin että 5l/100km ja arkipäivisin ajoa tulee n.100km) ja 100e ruokakauppaan/viikko on jo sen verran tiukka budjetti että hirveästi sillä ei ylimääräisiä ostella

Kyllä tolla 260 eurolla poikkeustapauksessa kuukauden elää, jos tekee melko paljon riisi/peruna/pastapohjaisia ruokia, leipoo leipää itse, syö kananmunia ja sipulia, porkkanaa + kaalia. Tämä edellyttää ettei kellään ole mitään keliakiaa yms. tosi pahasti ruokavaliota rajoittavaa sairautta.

Eli ruoat tyyliin kinkkukiusaus, jauhelihakiusaus, makaronilaatikko, makkarakeitto, sämpylöitä, itse keitettyjä kiisseleitä (jos on marjoja pakastimessa), itse keitettyjä marjapuuroja yms. Munakkaita.

Mutta yhtään mitään ylimääräistä sillä ei kyllä juuri osta.

[QUOTE="mievaan";27468333]No ruokaa jää about 260euroa..koska on varattava se 140e dieseliin ( tehtävä pidempi reissu).[/QUOTE]

Kuukaudeksi vai lyhyemmäksi/pidemmäksi ajaksi? Kyllä mä uskon, että tuon saa riittämään kuukaudeksikin kun vaan tekee tarkan budjetin, mitään ylimääräistä ei osta ja suunnittelee ruuan etukäteen. Ja jos pakkasessa/kaapeissa on jotain niin aina parempi.

[QUOTE="mievaan";27468333]No ruokaa jää about 260euroa..koska on varattava se 140e dieseliin ( tehtävä pidempi reissu).[/QUOTE]

No kyllä 260 eurolla ruokkii helposti 4-henkisen perheen kuukauden ajan.

[QUOTE="vieras";27468347]Kyllä tolla 260 eurolla poikkeustapauksessa kuukauden elää, jos tekee melko paljon riisi/peruna/pastapohjaisia ruokia, leipoo leipää itse, syö kananmunia ja sipulia, porkkanaa + kaalia. Tämä edellyttää ettei kellään ole mitään keliakiaa yms. tosi pahasti ruokavaliota rajoittavaa sairautta.

Eli ruoat tyyliin kinkkukiusaus, jauhelihakiusaus, makaronilaatikko, makkarakeitto, sämpylöitä, itse keitettyjä kiisseleitä (jos on marjoja pakastimessa), itse keitettyjä marjapuuroja yms. Munakkaita.

Mutta yhtään mitään ylimääräistä sillä ei kyllä juuri osta.[/QUOTE]

Niin ja aamiaiselle puuroa, leivän kanssa ei leikkeleitä eikä juustoa. Paljon joutuu karsimaan, mutta kyllä sillä elää ja jos on poikkeuksellinen kuukausi niin sen verran jaksaakin väliaikaisesti pihistellä.

Rupesin miettimään että jos tuon kuukaudeks venyttäis, niin kyl ne hemmetin laskut kuukauden aikana tuppaa kasaantumaan. Meidän pitäisi pärjätä tuolla rahalla 8 päivää ja jostain syystä olen ihan "paniikissa".
Lellitty en ole, mutta onkohan ne niitä köyhän lapsuuden traumoja? Koskaan ei raha riittänyt ja nyt ahdistun kun tilillä ei ole "tarpeeksi" rahaa.

Kuukauden varmaan pärjäisi niin että joutuisi kyllä katsomaan mitä ostaa, muttei nälkää todellakaan tarvitsisi nähdä. Lapset pieniä niin eivät syö paljon ja puuro maistuu :) Meillä on kuiva-ainekaapissa ja pakastimessa wokkivihanneksia, marjoja, kalapuikkkoja tmv. einestä, soijarouhetta, linssejä, jauhoja, puurohiutaleita, tonnikalaa jne. juttuja joilla pärjäisi jo pitkälle.

Meitä neljä henkeä ja ihan heittämällä pärjättäisiin tuolla summalla kuukauden päivät. Toki niissä perheissä jos kaapit on aina tyhjinä ts. ei ole mitään hätävaraa jos tuloja on niin vähän että eletään kädestä suuhun kuivakaapissa saati pakastimessa, ei tuo summa riitä kun pitäisi hamstraamalla hamstrata välttämättämimmät ettei tarvitsisi sitten yhtenään kaupoissa ravata.

Yhteistyössä