Kauanko pärjäisit 200 000€ säästöillä ilman töitä?

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
"niin"
Varmaan melkein 10 vuotta. Minä ja neljä kouluikäistä lasta, oisivat aikuisia jo kymmenen vuoden päästä kaikki. Eri asia jos pitäis olla sitä luksusta niin saishan tuon menemään vaikka viikossa.
 
Luulen, että lopun elämääni. Maksaisin lainat pois jolloin asumiskustannukset putoaisi paljon, minulla olisi vuokratuloja sijoitusasunnosta, työssäkäyvä mies ja omia harrastuksia joista tulee ihan kivaa lisätuloa ja jos töissä ei tarviisi käydä, ehtisi näihin panostaa täysillä ja saisi enemmän lisätuloa sieltä.

Perhe minä + mies + 6 ja kohta 9 v lapset.
 
"Sanna"
[QUOTE="a p";27988943]Mitä tuo summa kaattaa?
Meillä menee sähkö+lämmitys 100€, jäte+vesi 40€,puhelin,netti ym 40€,ruoka 250€,satunnaiset kulut 100€,polttoaine 300€,vakuutukset n.100€ kuussa.[/QUOTE]

Siis oliko kysymys perheestä vai 'minusta', kuten kysymys kuului alunperin? Nyt viittaatkin koko perheen pärjäämiseen.
 
"vieras"
Tuo summa tuottaa noin 4% vuodessa eli 200 000 saisi jo 8000 euroa korkoa/tuottoa pääomalle. Laskisin että tuolla summalla perheen kanssa eläisimme noin 10 vuotta nykyisellä hintatasolla ja korkotasolla.

Eli ei tuolla voi loppuelämäksi kotiin jäädä mutta varmastikin harkitsisin jotain osapäivätyötä. Ei tarvitsisi tienata niin paljon palkkaa, jos osa tuloista tulisi pääomatulona.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989080]Tuo summa tuottaa noin 4% vuodessa eli 200 000 saisi jo 8000 euroa korkoa/tuottoa pääomalle. Laskisin että tuolla summalla perheen kanssa eläisimme noin 10 vuotta nykyisellä hintatasolla ja korkotasolla.

Eli ei tuolla voi loppuelämäksi kotiin jäädä mutta varmastikin harkitsisin jotain osapäivätyötä. Ei tarvitsisi tienata niin paljon palkkaa, jos osa tuloista tulisi pääomatulona.[/QUOTE]

Mistä saa 4% korkotuottoa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989317]16 vuotta[/QUOTE]

Ja perhe vain minä, tällä hetkellä menee noin 1000€ kuussa elämiseen. Asumiseen 650€ ja loppu sit muuhun. Ja nopealla laskemisella sain tuon 200 000€ kestämään 16 vuotta, jos elämiseen menee tuo 1000€ kuussa.
 
"xxx"
4 vuotta. jos palkkatulot tällä hetkellä perheellä 4000e/kk (bruttona) ja kaikki mitä tulee, menee (eikä meinaa riitttääkkään), niin eipä tuo summa paljoa kauempaa riittäisi. perhekoko 2+3
 
[QUOTE="a p";27988943]Mitä tuo summa kaattaa?
Meillä menee sähkö+lämmitys 100€, jäte+vesi 40€,puhelin,netti ym 40€,ruoka 250€,satunnaiset kulut 100€,polttoaine 300€,vakuutukset n.100€ kuussa.[/QUOTE]

Koko eläminen meidän perheelle eli 2+4. Vähän reilu 1000e vuokra, sähkö ja vesi, 600e ruokaan, 30e puhelimet, 50e bensaan, 35e netti, loput yleisiin ennakoimattomiin kuluihin esim. lasten vaatteet, luistimet ym. mitä nyt tarvii..
 
"poikia3"
Meillä riittäisi n. 5 vuotta. Oletuksena että mies kävisi töissä. Meillä pelkkään asumiseen menee 2 tonnia kuussa. Ja jos maksaisin asuntolainana pois, niin eipä jäisi kuin alle vuodelle rahat elämiseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989285]Mistä saa 4% korkotuottoa?[/QUOTE]

Monestakin yhdistelmärahastosta, mutta minulla on rahat Seligsonin Pharoksessa. Viime vuodelta mun sijoituksien tuotto sieltä noin 6,25%
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27989285]Mistä saa 4% korkotuottoa?[/QUOTE]

Esim. Nordaxilta sai viime vuodelta 3,5% korkotuoton. Nyt se on laskenut 2,5% mutta vielä ihan kilpailukykyinen. Jos rahat sijoittaa, huonosti pitää olla hajautettu jos tuohon 4% tuottoon ei pääse.

Mulla on noin 40-60 suhteella korot - osakkeet ja sillä olen päässyt siihen ettei yksikään vuosi ole tappiollinen.
 

Yhteistyössä