kauanko olette salilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja assiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

assiko

Vieras
Oma vaimo on alkanut käymään salilla viime kuukausien aikana. Hän käy joka toinen päivä. Eniten kuitenkin ihmetyttää siellä käytetty aika. Hänen salireissut kestää 3 tuntia ja matkaa salilleon 2km jonne menee autolla. En ymmärrä miten sinne saa menemään mitenkään puoltatoista tuntia kauempaa vaikka tekisi mitä. Ja tähän aikaan ei edes sisällymitään suihkussakäyntiä vaan menee vielä kotona illalla suihkuun. Ei siis välttämättä heti salin jälkeen. Hieman epäilyttävää. Näinköhän käy jossainmuualla(kin) kuin salilla?

Kuulostaa kyllä epäilyttävältä... =/ mutta jos käy kahdella tunnilla peräkkäin esim spinning ja venyttely?
Jos käyn uimahallin salilla eli myös saunassa ja vähän porealtaassa niin alle 3h menee ja matkakin pidempi kuin 2km. Mutta jos ei käy edes suihkussa... Onko muita epäilyttäviä merkkejä?

Vaimo pukee salivaatteet päälle ennen salille menoa joten uskon että käy oikeasti salilla (ainakin välillä). Mutta se että siellä menee aina kolme tuntia on todella epäilyttävää. Tuossa ajassahan juoksee jo maratonin. Voisi ensi kerralla katsoa auton matkamittarilukeman ennen ja jälkeen saliressun. Siitähän sen näkee jos on käynyt jossain kauempana.

Mulla menee joku 60-90 min max. ja tuossa ajassa saa treenattua jo totaalisen
treenin. Salilta tullessa on jo niin hiki että pakko päästä treenien jälkeen
suihkuun. Salivaatteetkin ovat totaalisen märät hiestä. Ja vaikka kävisi
spinningissä ja sen jälkeen vainka zumbaamassa ei siihen 3h menisi ja
liikuntatuntien jälkeen ne salivaatteet, verkkarit mitkä hyvänsä ovat hikiset!

Käykö se salilla vai ryhmäliikuntatunneilla? Voihan olla vaikka klo 16 alkava 90min spinning ja sitten klo 18 alkava bodypump 60min. Tuohonhan menee sitten se 3 tuntia? Kysy siltä mitä se siellä tekee. Salitreenin vedän läpi 1-1,5 tunnissa ja siihen päälle aina 30min-1 tunti aerobiset crossarilla. Menee tuohonkin melkein jo kolme tuntia. Ja yllättävän kauan aikaa menee ainakin mulla siihen että sekoittelen treenijuomaa ja palautusjuomaa, virittelen napit korville, käyn vielä vessassa tai vaan istun hetkeksi treenin jälkeen ja kerään voimia siihen että saa takin laitettua päälle ;)

No kyllä jollakin, joka ei oikeesti tiedä hölkäsen pöläystä mitä siellä salilla kuuluisi tehdä, voi mennä kolme tuntia.. sellasia mammoja kyllä näkee. Käydään joka ikinen hilavitkutin, mitä salilla on, läpi ja luetaan lehtiä ja chillaillaan crossarillla vielä puoli tuntia.

no jos vaikka käy ohjatuilla tunneilla, jotka kestää 55min/tunti, niin voihan sitä käydä vaikka kolmella tunnilla peräkkäin..ei ole mitenkään ainutlaatuista, että salilla menee 2-3 tuntia.

[QUOTE="jenny";28361443]No kyllä jollakin, joka ei oikeesti tiedä hölkäsen pöläystä mitä siellä salilla kuuluisi tehdä, voi mennä kolme tuntia.. sellasia mammoja kyllä näkee. Käydään joka ikinen hilavitkutin, mitä salilla on, läpi ja luetaan lehtiä ja chillaillaan crossarillla vielä puoli tuntia.[/QUOTE]

Pakko sen verran kommentoida, että se chillailu crossarilla voi olla tietoistakin. Treenit on erilaisia. Matalalla sykkeellä (n. 120-130) on paras rasvanpolttoteho. Mun treeniohjelmaan kuuluu juurikin tuollainen kevyt rullailu, syke ei saa nousta eikä hikipäässä rehkiä. Varmasti näyttää juuri tuolta hengailulta, mutta tarkkaan suunniteltua toimintaa se on jolla pyritään tiettyyn tavoitteeseen. Mun touhu voi myös näyttä siltä että käyn joka hilavitkuttimen läpi mutta ohjelma vaan on sellainen. 3-jakoinen ohjelma jossa ei ole selkää esim vain jalat ohjelmaa vaan esim selkä-takareidet-hauis. Eli vaikka se saattaa näyttää siltä että mä epämääräisesti teen vähän reisii ja haukkarii ja vähän vatsoi ja vähän selkää, niin kyllä siinäkin on selkeä ohjelma ja tavoite takana. Liikkeitä ei tosin taida olla kun noin 12 eli en ihan kaikkia salin laitteita pääse läpikäymään ;)

1,5h + suihku + vaatteiden vaihdot + saliseuran kanssa pikainen kahvilassa käynti + matkat. Se on se 3h. Aina ei mene näin kauan, mutta joskus menee. Yksin jos menen, siellä tuhraantuu näine kaikkine toimintoineen kaksi tuntia, koska sosiaaliset toimet eivät vie aikaa. Mutta jos vaimosi ei käy siellä suihkussa, ei vaihda siellä vaatteita, eikä käy salilla tuttaviensa kanssa, olisin minäkin ymmällä. Aika erikoista. Ehdota, että lähdet vaimosi mukaan. Katso, kuinka kauan siellä aikaa kuluu silloin, kun olet itse mukana.

Se on se "personal trainer" joka sitä vaimosi aikaa vie. Kolme tuntia, huh. Ajattele miten hikistä ja kiimaista punnerrusta siellä täytyy olla joka kerta. Kestävä kaveri!

[QUOTE="vieras";28361526]Pakko sen verran kommentoida, että se chillailu crossarilla voi olla tietoistakin. Treenit on erilaisia. Matalalla sykkeellä (n. 120-130) on paras rasvanpolttoteho. Mun treeniohjelmaan kuuluu juurikin tuollainen kevyt rullailu, syke ei saa nousta eikä hikipäässä rehkiä. Varmasti näyttää juuri tuolta hengailulta, mutta tarkkaan suunniteltua toimintaa se on jolla pyritään tiettyyn tavoitteeseen. Mun touhu voi myös näyttä siltä että käyn joka hilavitkuttimen läpi mutta ohjelma vaan on sellainen. 3-jakoinen ohjelma jossa ei ole selkää esim vain jalat ohjelmaa vaan esim selkä-takareidet-hauis. Eli vaikka se saattaa näyttää siltä että mä epämääräisesti teen vähän reisii ja haukkarii ja vähän vatsoi ja vähän selkää, niin kyllä siinäkin on selkeä ohjelma ja tavoite takana. Liikkeitä ei tosin taida olla kun noin 12 eli en ihan kaikkia salin laitteita pääse läpikäymään ;)[/QUOTE]

Jep tiedän :) Se olikin vain kärjistetty esimerkki miten joku tietämätön voi saada helposti 3 tuntia salilla kulumaan. Mulla 3-jakoisessa menee yleensä noin 40 min./treeni. Teen aerobiset erikseen, mutta jos tekisin ne salilla treenin perään niin siitä kyllä tulisi toinen tunti perään.

2,5h menee eikä siinä ehdi vielä edes suihkussa käymään. Tuo siis koti-sali-koti.
Alkulämpö ~15min, veny, treeni, loppulämmöt esim 10km fillarilla ~30min, veny.
Salin lisäksi jos rykäsee jonkun kevyen ryhmäjumpan niin toki jää loppufillarointi pois mutta menee se ryhmäjumpan verran 30-60min sitten.
Tai jos käy vaikka spinningissä 1h ja pumpissa tai mitä näitä on niin 1h ja suihkussa ja juo vaikka kupin teetä tai käy solariumissa niin helposti saa 3h menemään.

Käyttääkö naisesi myös lisäravinteita, esim. aminohappoja? Jos ei, niin on hieman outoa... katabolia iskee viimeistään puolentoista tunnin päästä, jonka jälkeen koko treeni on aivan turhaa lihaskasvun kannalta.

Just tänään katoin ihan kellosta kauanko menee. Lähdin salille 9:45, kävin 30min jumpassa ja 10min tauko oli välissä ja tein toisen 30min jumpan. Sitten tein penkkisarjat ja pyöräilin 10km, kävin suihkussa ja tulin kotiin 12:35

Yhteistyössä