kauanko kesti tulla raskaaksi

  • Viestiketjun aloittaja linku
  • Ensimmäinen viesti
linku
olemme nyt maaliskuusta asti yritetty :\| saada kolmosta aikaseksi. Olisi kiva tietää kuinka kauan muilla on kestänyt ennen kuin tämän ikäisenä 34 v :ashamed: on tärpännyt.
 
lintu
Itse olen nyt 31-v eli olen ollut nuorempi kun yritettiin lapsiamme. Esikoista yritettiin vuosi eli jätin pillerit ja vuosi meni kun tärppäsi. Toista lasta yritettiin reilu puoli vuotta ja nyt tätä kolmatta (rv 24+1) kolme kuukautta.

Uskon että teillä tärppää, maaliskuusta ei ole aikaa vielä paljoa. Mutta tiedän tunteen kun aina vaan menkat tulivat. Kaikkien tunnettu ohje "unohda koko lapsen yrittäminen" voi todellakin tehota, sillä naisen elimistö rentoutuu ja mahdollinen hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy paremmin. Onnea teille!
 
sisutar
Esikoisen sain 24v. iässä ja silloin raskaaksi tulo kesti lähemmäs vuoden. Toinen ja kolmas lähtivät tulemaan kertarykäyksellä ;) ja olin silloin 26v. ja nyt 30 v (la tänään).
 
anli
Ekaa semmoinen 10kk. Tulin heti raskaaksi, mutta se oli kohdunulkoinen. Itse olin silloin 29v. Meni vuosi ennen kuin menkat alko, ja siitä semmoinen 3kk, kun toka sai alkunsa.
 
Marja33
Hei linku,

itse olen nyt 33.5v ja esikoista odottelen (rv n.8-9) ja ensiyrittämällä tärppäsi. Mikä taas toisaalta oli järkytys kun olimme varautuneet 1-2 vuoden odotteluun eli sopeutuminen ajatukseen on itselläni pahasti kesken. Järkytys ja huoli suhteen kestämisestä on päälimmäinen ilon sijaan. :-( Onneksi tuleva isä sentään on selvästi miehisyydetsään iloinen ja tyytyväinen.

Jos mahdollista niin lähtekää jonnekin minilomalle ja suunnitelkaa sitä huolellisesti. Niin toivon mukaan ajatukset kääntyvät välillä muuhun ja silloinhan voi tärpätä kun on rentoutuneempi. Tsemppiä!

 
Sussoo
Ikää itselläni on vähän kolmenkympin päälle. Ekaa yritettiin 2½ vuotta. Toista 2 vuotta, joka päätyi keskenmenoon. Kolmas yritys kesti neljä kuukautta ja nyt ollaan raskauden ihan alussa.
 
Mie 31 v. Heti tärppäs kun jätin pillerit pois, ekaa odotan (kärsimättömänä, viikkoja 40+4). Sisko neljä vuotta vanhempi ja sai just kolmosen, heti oli tärpänny mut kahen ekan kanssa piti kuulemma noin vuos yrittää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2005 klo 17:38 annim kirjoitti:
eka toisesta kierrosta(29.v) samoin toinen (31.v) ja tämä kolmas, kun kierukan pois otosta oli kulunut 3 viikkoa!!!! ja ikä oli silloin 35.v
Kysyn nyt asian vierestä, mutta kysynpä kuitenkin...

Oliko sinulla kyseessä hormonikierukka vai kuparikierukka? Sinulla ei sitten kerinnyt olemaan vuotoa välissä lainkaan, kun olit jo raskaana?

Olen vajaa viikko sitten poistattanut hormonikierukan, ja mietin tässä, milloin hedelmöittyminen olisi ylipäätään mahdollista. Pieni tuhruvuoto oli jo kesäkuun lopulla, vaikka kierukka vielä silloin oli olemassa, eikä koko aikana (melkein 6v) ole muuten ollut vuotoja, lieneeköhän sillä merkitystä?

=) =)

 
äiti lokakuu
Ensimmäinen poika tärppäsi 8kk jälkeen ja toisen pojan kanssa meni 1v 3 kk. Ekan lapsen sain 29v ja tämän toisen 32v. Ei vielä tiedetä tuleeko meille kolmatta...
 
Mulla meni pillereiden jälkeen vuosi olin 23, seuraava alkoi noin 2kk yrittämällä olin 26v ja hormoonikierukan jälkeen meni 1v 3kk olin 37 v.Ensimmäistä ja kolmatta yritettiin "liikaa" kun ajatukset siirtyi muualle niin raskaus alkoi. Joten yritä elää normaalisti ja kehitä itsellesi jokin projekti joka poistaa raskaus paineet. Meille tuli koira raskaus alkoi n.3kk kuluttua ,vanhemmalla iällä aloin haaveilla opiskelemaan lähtemisestä kun ei kerran tärppää 2kk ja plussat tikussa.Tsemppiä jatkoon.
:wave:
 
Eka tärppäs heti olin silloin 23v, toka tuli kolmannesta, olin silloin 26v samoin kolmas ja silloin olin28 . Neljättä tehtiin puoli vuotta. Nyt viidettä tehty/tjottailtu maaliskuusta alkaen ja nyt alkaa kuudes kierto, luulen kyllä että mulla on keltarauhashormonin vajaus ja olen menossa lääkärille ens viikolla...jospa jotain rohtoa saisin. Nyt olen 34v.
 

Yhteistyössä