kauanko kestää 90 opintoviikkoa?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="vieras";24004735]Merkonomin tutkinto kestää kyllä sen 120 ov mutta kun sulla on niitä aiempia opintoja takana niin sun täytyy ottaa yhteyttä sinne koululle opinto-ohjaajaan ja kysyä että voidaanko sun opinnot hopsata niin et valmistut kahdessa vuodessa.[/QUOTE]

miksi sitten LAON sivuilla lukee että 90 opintoviikkoa ?

[QUOTE="ihmettelevä";24004838]Siis ei kai enää missään käytetä opintoVIIKKOJA???? Kai jo kaikkialla on siirrytty opintopisteisiin?[/QUOTE]

Kyllä ainakin ammattikoulun puolella on vielä opintoviikot käytössä.

"vieras"
ei yo-linjalle pääse jos ei ole ylioppilas. Ainkin LAO:n sivuilla lukee että merkonomin tutkinto kestää 90ov. ja mun on pakko pästä tuoss a2.ssa vuodessa, kun saan vaan sen 2v työttö,ystuella opiskella, ei mulla perheellisenä ole varaa opintotuella opiskeluun
Minä opiskelen tutkintoa joka on 210 op amk ja luen nyt syksystä sitten 3 luokan kanssa nuorten puolella heidän aineitaan, juurikin sen takia että saisin tehtyä tutkinnon 2 vuodessa, muuten opiskelen aikuispuolella monimuotona ja pohjalla on opistotutkinto eli saan hyväksilukujakin jonkin verran. Ne mitä sinä saat hyväksilukuja, on yleensä tässä alkutaipaleella ja siat sitten vaikeutuvat loppua kohden. Ellei sinulla ole tuollaista mahdollisuutta kuin minulla, et valitettavasti pysty nopeuttamaan valmistumistasi.

Rollolainen
eli,oletko saanut opiskelupaikan?perheellisenä kannattaa kysellä oppisopimuspaikkojakin..ja eikös perheelliset opiskelijat saa eri tukia,kuin perheettömät?
riippuu ihan tilanteesta, mutta mä tulen samaan kaksi vuotta työttömyspäivärahaa+ 9e arkipvä. Jo mun opinnot ovat yli 2 vuotta, joudun sit lopun aikaa hakemaan opintotukea, mikä on perhellisellekin aivan mitätön summa.

ei yo-linjalle pääse jos ei ole ylioppilas. Ainkin LAO:n sivuilla lukee että merkonomin tutkinto kestää 90ov. ja mun on pakko pästä tuoss a2.ssa vuodessa, kun saan vaan sen 2v työttö,ystuella opiskella, ei mulla perheellisenä ole varaa opintotuella opiskeluun
Pääsee! Eli ota yhteyttä sinne kouluun! Merkonomi-tutkinnon laajuus on sen 120ov, mutta hyväksilukujen takia saat suoritettua sen kahdessa vuodessa. Eli onnistuu kyllä. Ja kuten tuossa aiemmin sanoinkin, niin todellisuudessa siellä koulussa istumista on vain se vajaa 8 jaksoa, kun reilu 2 jaksoa on harjoittelua (20 viikkoa).

"vieras"
riippuu ihan tilanteesta, mutta mä tulen samaan kaksi vuotta työttömyspäivärahaa+ 9e arkipvä. Jo mun opinnot ovat yli 2 vuotta, joudun sit lopun aikaa hakemaan opintotukea, mikä on perhellisellekin aivan mitätön summa.
Yksi vuosi pienemmillä tuloilla vs, se, että olet kotona työttömänä edelleen.. Kyllä nyt yhden vuoden pärjää. Siinä vaiheessa jo varmaan kaksi isompaa lastannekin ovat jo muuttaneet omilleen, voitte muuttaa pienempään asuntoon ja menotkin näin pienenevät.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";24009177]Yksi vuosi pienemmillä tuloilla vs, se, että olet kotona työttömänä edelleen.. Kyllä nyt yhden vuoden pärjää. Siinä vaiheessa jo varmaan kaksi isompaa lastannekin ovat jo muuttaneet omilleen, voitte muuttaa pienempään asuntoon ja menotkin näin pienenevät.[/QUOTE]

Miksi on nuoren PAKKO muuttaa pois heti kun täyttä 18v; ei heillä tarvitse ola mikään kiire. Helpompaa heilläkin opiskelu on kun saa vanhempien kanssa asua.
Ei se tarkoita että KAIKKI haluavat heti pois muuttaa, epakotaa lähtemän jos opiskelevat.

"Vieras"
120 opintoviikkoa sen kesto on, suoritit pentujen seassa tai sekaryhmässä tai pelkästään aikuisten kanssa, en nää muista miten noi viikot vaihdetaan opintopisteisiin, mut joka tapauksessa se sun rahas ei siihen tule riittää--kannattaa ruveta säästää alusta asti, ni et jousu ainakaan rahan takia lopettaa kouluu kesken! Ja oikeesti jos on yhtään matikkapäätä ni se taloushallinnon ohjelma!! Asiakaspalvelulla ei pitkälle pötkitä!!

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24009207:
Ei tuota alle kahteen vuoteen saa millään, ellet sitten suorita työssäoppimisia kesällä ja jotain kursseja itsenäisesti, koska tietyt kurssit järjestetään vain tietyissä jaksoissa.
mä saan varmasti osan hyväksilukua jo siitä että olen käytny aiemmin kokin ammattitutkinnon. jos kerran lukiosta saa hyväksilukuna sen 30 ov, niin miksi ammattitutkinnosta ei saisi.
ja jos kesällä pääee tekemään harjoittelun niin kivahan se olisi.

"vieras"
Miksi on nuoren PAKKO muuttaa pois heti kun täyttä 18v; ei heillä tarvitse ola mikään kiire. Helpompaa heilläkin opiskelu on kun saa vanhempien kanssa asua.
Ei se tarkoita että KAIKKI haluavat heti pois muuttaa, epakotaa lähtemän jos opiskelevat.
Nyt olet oikeilla jäljillä. Sun kannattaa varmaan lykätä tuota omaa opiskeluasi vielä, sanotaan vaikka kymmenen vuotta eteenpäin :D

Yhteistyössä