kauanko kestää 90 opintoviikkoa?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="vieras";24009683]Olin itse aikuispuolella iltaopintoina merkonomintutkintoa suorittamassa. Meille tehtiin ihan omat oppimissuunnitelmat oman aikataulun mukaan. Osan sai opiskella etänä ja suorittaa ihan näyttökokeilla, ilman tunnilla istumista. Tosin jos asia on täysin uutta niin on suositeltavaa olla läsnä niin voi esittää kysymyksiä ja oikeasti oppia. Esim. kirjanpito on sellainen mitä ei minun matikkapäällä kyllä väännetty yksin kotona kirjasta...

Toisen vuoden jälkeen sain korkeakouluopiskelupaikan niin suiihen jäivät ne opinnot, mutta se käsitys jäi että henkilökunta hyvin mielellään tsemppasi eteenpäin. Valmistuvat opiskelijat ovat koko oppilaitoksen etu, joten eivät turhia kapuloita laita rattaisiin.[/QUOTE]

nuorten puolella sattaa ola toisenlainen käytäntö. Mulla kyllä on hyv opettaja kotonakin =)

Rollolainen
[QUOTE="mie";24009743]Ei merkonomille ole töitä kun tradenomeja on jokapuolella. Varsinkaan täällä rovaniemellä. t: työtön tradenomi.[/QUOTE]
No en ole töitä kokkinakaan saanut, yrittää voi aina

"vieras"
[QUOTE="mie";24009743]Ei merkonomille ole töitä kun tradenomeja on jokapuolella. Varsinkaan täällä rovaniemellä. t: työtön tradenomi.[/QUOTE]

No toki on. Kaupan kassalla pitää olla vähintään merkonomi, mielellään tradenomi...

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24009816:
Hyvät työntekijät työllistyvät aina...
en väittäis näinkään. Tiedn hyviöäkin työntekijöitä jotka ei oo saneet töitä. Se vaan on niin että on liian vanha, usein jo se nelikymppinen vaan on liian vanha

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24010071:
Nelikymppisellähän on vielä 20 vuotta tehokasta työaikaa jäljellä.
joo virallisesti, mutta moni työnantaja otta sen nuoremman mieluummin.
Mun miehelle snottiin jo 33 vuotiaana että olet liian vanha heidän yritykseen. nyt täytää jo 47v ja niihin paikkoihin mihin on hakenut on ollut peruspuusepän hommiin liian vanha tai ylikoulutettu.

joo virallisesti, mutta moni työnantaja otta sen nuoremman mieluummin.
Mun miehelle snottiin jo 33 vuotiaana että olet liian vanha heidän yritykseen. nyt täytää jo 47v ja niihin paikkoihin mihin on hakenut on ollut peruspuusepän hommiin liian vanha tai ylikoulutettu.
No ikähän ei saa olla perusteena työpaikan saannille, joten varmasti ollut jokin muu syy.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24010127:
No ikähän ei saa olla perusteena työpaikan saannille, joten varmasti ollut jokin muu syy.
silloin kyllä työnantaja sanoi suoraan että olet liian vanha, että otetaan nuorempi ( Nuoremmalla oli vielä vähemmän työkokemusta ja koulutustakin, eikä tietenkään tarvii sit palkkaa maksaa saman verran, kun tulee silllä 7e töihin, mikä on puusepän peruspalkka)
että ei en kaikki huonopalkkaiset alat ole naisten aloja.

a eräässä paikassa sanottiin että ei me voida sua ottaa tänne peruspuusepän tehtäviin,kun sulla on niin hyvä koulutus, sut pitäisi otta tänne suunnittelupuolelle ja siihen ei ole mahdollisuutta. joten voi olla myös ylikoulutettu tehtävään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"poikia3"
en väittäis näinkään. Tiedn hyviöäkin työntekijöitä jotka ei oo saneet töitä. Se vaan on niin että on liian vanha, usein jo se nelikymppinen vaan on liian vanha
Mä vaihdoin reilu vuosi sitten työtä, 42-vuotiaana. Entinen työkaveri vaihtoi juuri 55-vuotiaana. Eli jos on hyvä työntekijä, ihan varmasti onnistuu työpaikan vaihtaminen. Mutta jos on työttömyysvuosia useampi takana, voi olla todellakin vaikea saada sitä työpaikkaa.

db
[QUOTE="poikia3";24010600]Mä vaihdoin reilu vuosi sitten työtä, 42-vuotiaana. Entinen työkaveri vaihtoi juuri 55-vuotiaana. Eli jos on hyvä työntekijä, ihan varmasti onnistuu työpaikan vaihtaminen. Mutta jos on työttömyysvuosia useampi takana, voi olla todellakin vaikea saada sitä työpaikkaa.[/QUOTE]

Samaa ikäluokkaa olevia tunnen, ihan uusikin ura on mahdollinen.
:)
Se vaan, että JOKA paikkaan ei oteta yli neli-viisikymppisiä. Ne eläkemaksut esim. korkeampia.

Uskon Rollon mahiksiin ihan täysillä.
Yksi askel kerrallaan alkaa se tuhannen km-n matka aina.
Nauti matkasta.
Asiat tapahtuvat sille, joka uskaltaa säilyttää toivon.
Työn saannissa persoona ratkaisee aika paljon...
Ja koulutusalan sekä HR-puolen ihmiset on ihan viran puolesta auttavaista sorttia, näin uskon.
Todella onnea kovasti.

Yhteistyössä