M
Marutzella
Vieras
Laskettu aikani oli heinäkuussa,ehdin just tilata ajan neuvolaan,mutta edellisenä iltana alkoi vuoto,jota tuli jonkin verran.Sain ultraan ajan 22.12.jossa todettiin,että sikiö n.7 viikon ikäinen,raskausviikkoja 11.Ei elonmerkkiä,joten tabletti annettiin kotiin,olen ottanut sen tänään iltapäivällä ja ylihuomenna takaisin keskussairaalaan,jossa loput tabletit annetaan.Nyt ei ainakaan vielä tuntemuksia tai vuotoa,tabletin ottamisesta n.5 tuntia.Kauanko kestää vuoto lopullisen tyhjennyksen jälkeen,sekin on tietty yksilöllistä,mutta noin suunnilleen.Harmi juttu,vaikka lääkäri lohdutti,että nämä ovat niin tavallisia asioita,ja jos 3 normaalia raskautta takanapäin,niin nyt on jo ns.todennäköisyys,että näin käy.Silti mietin,että missähän vika,kun kaikki raskausoireet ja kaikki muutkin niin vahvoja,sanoisinko jopa vahvempia kuin aikaisemmin,varsinkin rinnat valtaisan kipeät alusta alkaen,tiesin jo kauan ennenkuin tein testin,että olen raskaana.No täytyy yrittää ajatella positiivisesti,että hyvä kun tässä vaiheessa,eikä pitemmällä ollessa.Ei ehditty kertoa kenellekään raskaudesta,joten siinä mielessäkin hyvä asia.Silti ehdin ajatella jo kaikkea mukavaa,isompien sisarusten intoa ja sitä,ettei ensi syksynä tarvi ryntäillä tähän työrumbaan paikasta toiseen,illasta toiseen,viikonlopusta toiseen.Elämä on arvaamatonta,eikä mikään ole itsestään selvää.Voimaa saman kokeneille kanssa sisarille.