Kauanko kestää miehen suostuttelu, kun haluan yleiskoneen ja miehen mielestä se on meille tarpeeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miestä ei tarttenu suostutella ku 3vuotta, anopille mainitsin asiasta kerran..ja sieltäpä se vekotin joulupukin mukana tulla tupsahti.

Samanmoinen kon eku linkis

Ei se ole sama asia. Koneeseen vaan heittelee aineet ja antaa jauhaa yksikseen. Sauvasekoittimen kanssa saat seistä vieressä ja pahimmillaan kaavit taikinat keittiön seinästä irti.
Ei ihan pidä paikkaansa. Jos tekee esim. taikinaa, niin isokin yleiskone voi hypähdellä alustallaan ja vaatii olla vieressä. Ovat myös aika äänekkäitä. Siis ihan hyviä kyllä muuten.

[QUOTE="jaaana";24685755]Onpa aivan hirveän kallis vehje. Onko ne oikeasti noin kalliita?? Mä olen kanssa tuollaisesta haaveillut mutta en tiennyt että maksaa noi kamalasti.[/QUOTE]

Mä kattelin kyllä halvempaa vaihtoehtoa. Mutta kun siinä on vaan se, että se sillä 200€ koneella ei tee sen kokoisia taikinoita mitä me ollaan aina tehty ja siinä on se koneistosähpäkkä muovia.

Koen kuitenkin käteväksi ostaa riittävän tehokkaan vehkeen, sillä en mä kyllä jaksa alkaa taikinoita kahdessa osassa väsäämään.

mulla on yleiskone jossa raastin ja tehosekoitin. Saatiin häälahjaksi.

En tee sillä taikinoita, haluan saada taikinaan käsituntuman. Silloin tiedän koska riittävästi jauhoja. Helposti tulee sitkeitä kun tekee koneella.

En raasta koti käyttöön, liian työläs pestävä. Käsiraastin kätevä.

Ainoastaan jos teen kakkuja niin saatan vatkata.

Ilmankin tulisin toimeen kun talossa kuitenkin perinteinen vatkain.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24685765:
no josko vähän halvemman mallin ostaisit ni vois mieskin suostua? oikeesti, toi on ihan sikakallis..tosin hyvä merkki, mut jos sitä ei sit kuitenkaan tuu käytettyä ni..:whistle:

Tosiaan tein vertailuja ja se halvempi on mun mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Jos mies suostuu siihen halvempaan, niin ok...otetaan sitten se. Mutta sillä ei tosiaan tee kuin pieniä taikinoita...joten koen järkevämmäksi ostaa tuon kalliimman. Ja laadultaanhan se on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Päinvastainen ongelma;24685823:
MINÄ EN halua yleiskonetta ja mies haluaa. Helvatun turha värkki meille, vie paljon tilaa, kallis kun huonoa ei kannata ostaa! Kaunko tästä keskustellaan eli koska se jankutus loppuu?

Mä ajattelin lopettaa kun saan tahtoni läpi. Nyt mies suihkussa ja lupasi jatkaa keskustelua suihkun jälkeen. Eli jos kaikki menee hyvin, niin tänään lopetan jankutuksen. Muutoin jatkan huomiseen :D

[QUOTE="vieras";24685870]Ei ihan pidä paikkaansa. Jos tekee esim. taikinaa, niin isokin yleiskone voi hypähdellä alustallaan ja vaatii olla vieressä. Ovat myös aika äänekkäitä. Siis ihan hyviä kyllä muuten.[/QUOTE]

Mä näin tuon vehkeen työnteossa muutama päivä sitten. Ja oli mielestäni oikein näppärän oloinen...ei hyppinyt ja äänikin oli ihan siedettävä :)

Pitänee viedä ukkokin sen äärelle...josko se sitten lämpenis ajatukselle :)

teetkö siis taikinoita vai tarvitko "silppuria" ? jos teet isoja taikinoita, niin assistent tai kitchen aid on paikallaan. meillä on ns. omat rahat, ja niin kauan kuin mies ei meillä kokkaa, niin minä päätän mitä mun keittiössä on =D maksoi se mitä tahansa. meille molemmille merkittävät asiat päätetään sitten yhdessä.

Mä kattelin kyllä halvempaa vaihtoehtoa. Mutta kun siinä on vaan se, että se sillä 200€ koneella ei tee sen kokoisia taikinoita mitä me ollaan aina tehty ja siinä on se koneistosähpäkkä muovia.

Koen kuitenkin käteväksi ostaa riittävän tehokkaan vehkeen, sillä en mä kyllä jaksa alkaa taikinoita kahdessa osassa väsäämään.
Jos tosiaan leivotte usein, niin ehdottomasti kannattaa ostaa. Ja tuo on hyvä laite. Lue netistä ominaisuuksista ja kestävyydestä ja markkinoi sitten miehelle. Yleensä miesten kohdalla se tehoaa parhaiten.

[QUOTE="äiti";24685872]mulla on yleiskone jossa raastin ja tehosekoitin. Saatiin häälahjaksi.

En tee sillä taikinoita, haluan saada taikinaan käsituntuman. Silloin tiedän koska riittävästi jauhoja. Helposti tulee sitkeitä kun tekee koneella.

En raasta koti käyttöön, liian työläs pestävä. Käsiraastin kätevä.

Ainoastaan jos teen kakkuja niin saatan vatkata.

Ilmankin tulisin toimeen kun talossa kuitenkin perinteinen vatkain.[/QUOTE]

Mä nimenomaan en halua käsituntumaa...vatuttaa kaapia sitä taikinaa pois kynsien alta.

Ja koska tuossa on konepestävät osat, niin en koe että ois liian työläs siltäkään osin. Käsiraastin ei kätevä, tälläkin hetklellä 2 havaa sormissa, kun raastin punajuurta muutama päivä sitten.

Meidän vatkain vetelee viimisiään, joten siihenkin aion vedota :)

[QUOTE="vieras";24685930]Jos tosiaan leivotte usein, niin ehdottomasti kannattaa ostaa. Ja tuo on hyvä laite. Lue netistä ominaisuuksista ja kestävyydestä ja markkinoi sitten miehelle. Yleensä miesten kohdalla se tehoaa parhaiten.[/QUOTE]
Ja sitten se livedemonstraatio :).

teetkö siis taikinoita vai tarvitko "silppuria" ? jos teet isoja taikinoita, niin assistent tai kitchen aid on paikallaan. meillä on ns. omat rahat, ja niin kauan kuin mies ei meillä kokkaa, niin minä päätän mitä mun keittiössä on =D maksoi se mitä tahansa. meille molemmille merkittävät asiat päätetään sitten yhdessä.

Mä tartten koneen, jolla tekee taikinoita, raastaa vihanneksia ja vaahdottaa kermaa.

Meillä mies nimenomaan on se, joka kokkaa, mutta mäkin siis ihan ehdottomasti kokkaisin, jos saisin yleiskoneen. Tai voisin ainakin tehdä porkkanaraastetta :D :D D :D

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24685935:
miksi se mies pitää suostutella? osta ihan ite niin ei tartte keltään lupia anella.

Mä mielelläni kysyn myös miehen mielipidettä...koska jos mies joskus ostais ilman kertomista 550€ maksavan härpäkkeen, jonka hankintaa en kannata, ei hyvä heiluis.

Meillä tällaisista asioista sovitaan yhdessä, kun tosiaan on yhteiset rahatkin.

Anopilla on joku ikivanha ja aikoinaan sikakalliilla ostettu yleiskone, ja kieltämättä se tekee sillä isot taikinat paljon nopeammin ja vähemmällä vaivalla kuin minä käsin vaivaamalla. Jos teillä leivotaan paljon ja kerralla isompia settejä, hankkisin sellaisen. Meillä mies pyytää usein leipomaan pullaa ja teen sämpylät ja ruisleivät itse aina kun jaksan, mutta varmasti tulisi tehtyä useammin jos onnistuisi vähemmällä vaivalla :) Kauan kestävä kone maksaisi sillä tavalla itsensä varmasti joskus takaisin. Jos sä leivot ja laitat ruokaa teillä useammin kuin hän, niin silloin ainakaan miehellä ei pitäisi olla valittamista.

Mun pitäisi ottaa selvää kuivausrummuista /-kaapeista ja taivutella mies sellaisen hankintaan, alan olla kyllästynyt siihen "missä mun housut on?" "likaisena pyykkikorissa kun ei mahdu kuivumaan"-keskusteluun :)

Ei voi muuta todeta, kun että onneksi meillä on omat rahat ja saadaan ostaa mitä halutaan.

Ja mun on pakko todeta, että luojan kiitos meillä on yhteiset rahat. Kyllä mä kokisin sen ihan helvetin epäreiluksi, jos mun pitäisi tulla toimeen kotihoidontuella ja mies saisi elää leveästi palkallaan.

Jos molemat tienaa suht samanverran, niin se varmaan toimii ihan hyvin. Mutta ei toimi silloin, kun toisella ei juuri ole tuloja ja toisella niitä on.

• Tykkää
Reactions: teisu
No nytkö tää kääntyi vääntämiseen jostain raha-asioista? :D Kyllä mä nyt ainakin oon sitä mieltä, että yhdessä eläessä, omat rahat tai ei, töissä tai ei, niin pohditaan yhdessä tollasia päätöksiä. :D Mä ehdottomasti haluan kumppanin, jonka kanssa mä voin yhdessä miettiä millaisia kodinkoneita meille tulee, eikä niin että mä vaan marssin kauppaan ja laitan 500-600€ menemään johonkin asiaan, josta mies ei edes tiedä mitään. Yhdessä sitä kai kuitenkin käytetään? :O

Yhteistyössä