Kauanko kestää miehen suostuttelu, kun haluan yleiskoneen ja miehen mielestä se on meille tarpeeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nytkö tää kääntyi vääntämiseen jostain raha-asioista? :D Kyllä mä nyt ainakin oon sitä mieltä, että yhdessä eläessä, omat rahat tai ei, töissä tai ei, niin pohditaan yhdessä tollasia päätöksiä. :D Mä ehdottomasti haluan kumppanin, jonka kanssa mä voin yhdessä miettiä millaisia kodinkoneita meille tulee, eikä niin että mä vaan marssin kauppaan ja laitan 500-600€ menemään johonkin asiaan, josta mies ei edes tiedä mitään. Yhdessä sitä kai kuitenkin käytetään? :O

Kyllä mun mielestä aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran omaa rahaa, että voi nyt ostaa itselleen jonkun hemmetin kodinkoneen, jos sitä kerran haluaa. On se nyt säälittävää, jos pitää mieheltä kerjätä lupaa jonkun hemmetin silppurin tai vatkaimen ostamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;24686638:
Kyllä mun mielestä aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran omaa rahaa, että voi nyt ostaa itselleen jonkun hemmetin kodinkoneen, jos sitä kerran haluaa. On se nyt säälittävää, jos pitää mieheltä kerjätä lupaa jonkun hemmetin silppurin tai vatkaimen ostamiseen.

Mutta sehän tulee yhteiseen käyttöön? Ei se ole mikään oma, henkilökohtainen ostos. Tai näin mä sen ajattelen, en mä pitäisi siitä jos mun mies menis ostamaan ilman keskustelua kodinkoneen, jota mäkin joudun jatkuvasti käyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;24686609:
Ei hitto. Mene töihin, niin ei tarvitse herran jestas aikuisen ihmisen pyytää lupaa kodinkoneiden ostamiseen. Oikeasti vieläkö tuollaisia löytyy.

Kyllä mun miehen pitää keskustella mun kanssani 550€ hankinnoista, vaikka se töissä onkin. Joten ei se työpaikka nyt tähän asiaan auta.

Asian voi toki halutesaan (niinkuin moni näyttää tekevän) ilmaista siten, että mun pitää pyytää LUPA. Mä kuitenkin itse näen tilanteen siten, että me keskustellaan yhdessä siitä koneen tarpeellisuudesa ja päädytään sitten jonkinmoiseen ratkaisuun, joka on molempien mielestä tyydyttävä.

Mulla on tapana haluta aika paljon kaikkea...eikä ne kaikki tosiaan ole tullut aina käyttöön. Joten mä koen, että on ihan hyvä, että mulla on joku joka vähän jarruttaa ja laittaa mut pohtimaan. Mies puolestaan ei koskaan koe tarvetta mihinkään, joten on ihan hyvä, että joku alittaa häntäkin pohtimaan.

Ei tuo mun ukkoni mikään nihilisti kuspää ole, eli jos mulla on oikeasti antaa perustelut sille, että miksi se on järkevä hankinta, niin kyllä mä sen koneen ittelleni saan. Kyse nyt vaan on siitä, että kauanko neuvottelut tällä kertaa kestää, eli miten hyvin saan vakuutettua miehelle, että mä ihan varmasti sitten sitä vehjettä käytän.

Ja kyllä mun on pakko myöntää 8kuten myönsin miehellekkin) että ymmärrän kyllä hänen epäilyksensä. Mä kun en ihan hirmuisia aikoja ole tuolla keittiössä viihtynyt.

Täällä eletään ilmeisesti niin kireissä suhteissa, ettei ymmärretä normaalia neuvottelua. Ei se mitään pakkovallan alla olemista ole, jos sovitaan yhdessä isommista ostoksista. Ihan huumorintajuttomia olette.

Kyllä mun miehen pitää keskustella mun kanssani 550€ hankinnoista, vaikka se töissä onkin. Joten ei se työpaikka nyt tähän asiaan auta....

Tuohan on ihan hullua. Kyllähän nyt jokainen ihminen saa omilla, itse tienaamilla rahoillaan tehdä mitä haluaa. Ei aikuinen voi olla selitysvelvollinen toiselle siitä, mitä itse tienaamillaan rahoilla tekee. Edellyttäen tietysti, että maksaa oman osuutensa yhteisistä menoista. Ylimääräisillä rahoilla saa kyllä jokainen tehdä ihan mitä itse haluaa, ei siinä rahaa ruinaavalla puolisolla pitäisi olla mitään nokan koputtamista.

[QUOTE="vieras";24686704]http://www.huuto.net/kohteet/kenwood-multipro-fp270-monitoimikone/191976784

toi ei oo varmaan sama malli, mut hae ite![/QUOTE]

Kiitos, mutta ei kiitos. On tosiaan aivan liian pieni mun tarpeisiini :)

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;24686707:
Tuohan on ihan hullua. Kyllähän nyt jokainen ihminen saa omilla, itse tienaamilla rahoillaan tehdä mitä haluaa. Ei aikuinen voi olla selitysvelvollinen toiselle siitä, mitä itse tienaamillaan rahoilla tekee. Edellyttäen tietysti, että maksaa oman osuutensa yhteisistä menoista. Ylimääräisillä rahoilla saa kyllä jokainen tehdä ihan mitä itse haluaa, ei siinä rahaa ruinaavalla puolisolla pitäisi olla mitään nokan koputtamista.
Et ilmeisesti osaa lukea.

:headwall: Mä en kyllä tajua mitä järkeä on edes olla parisuhteessa, jos sitä saa sitten ihan mitä vaan puuhata ja hankkia kysymättä toiselta mitään. :headwall: Saako mies vaihtaa auton kertomatta siitä vaimolle etukäteen? Ostaa uuden tiskikoneen neuvottelematta siitä, vaihtaa pyykinpesukoneen? Nää on kuitenkin laitteita, joita yhdessä käytetään. Ja sittenkin, vaikka olis ihan omaan käyttöön tuleva juttu, niin kyllä, mun kanssa parisuhteessa ainakin kuuluis vähän osata infota toista siitä, mitä yhteiseen kotiin hankitaan. Kuuluu ihan normaaliin keskusteluun mitä parisuhteessa käydään.

• Tykkää
Reactions: lauantaipussi

Totta puhut. Mun mieheni saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. Ja hän on halunnut valita (ollaan aikoinaan tästä asiasta keskusteltu ja edelleen ollaan molemmat samaa mieltä) rahat käytettäviksi siten, että myös mulla on niihin oikeus siinä missä hälläkin.

Aikoneen tilanne oli toisinpäin...mä tienasin huomattavatsi enemmän kuin mies, eli tämä toimii molempiin suuntiin.

Mä olen jäänyt töistä pois hoitamaan meidän lapsiamme ja saan siitä kuussa palkkaa kh-tuen verran, joka siis on muutaman hassun satasen. Sillä summalla en kykene maksamaan edes ns. "omaa osuuttani" asumisesta, saati ruoasta ja muista kuluista...joten koska mies haluaa mun hoitavan lapsia kotona, hän mielellään maksaa sitten niillä tienaamillaan rahoilla perheemme menoja vaikka viimeiseen penniin saakka.

Mä voin kyllä mennä töihin, mutta mies haluaa ennemmin että hoidan lapsia kotona, ettei lapset joudu näin pieninä hoitoon. Ja mun puolestani mies voi jäädä kotiin ja mä menen duuniin, mutta mies on ennemmin töissä (tienaa enemmän kuin mitä minä) ja haluaa siis mun olevan kotona.

Mun ei tarvitse rahaa ruinata, sillä ei ne ole miehen, vaan meidän. Kuten ei tarvinnut miehenkään ruinata silloin, kun tilanne meni taloudellisesti toisinpäin.

Kyse ei sitäpaitsi ole edes rahasta...ei mies edes tiedä paljonko se vehje maksaa, kun se ei ole kysynyt. Kyse on nyt vain siitä, että onko se tarpeellinen vai ei. Tuleeko meidän hankittua vehje joka jää pölyyntymään, vai vehje, jota oikeasti käytetään.

:headwall: Mä en kyllä tajua mitä järkeä on edes olla parisuhteessa, jos sitä saa sitten ihan mitä vaan puuhata ja hankkia kysymättä toiselta mitään. :headwall: Saako mies vaihtaa auton kertomatta siitä vaimolle etukäteen? Ostaa uuden tiskikoneen neuvottelematta siitä, vaihtaa pyykinpesukoneen? Nää on kuitenkin laitteita, joita yhdessä käytetään. Ja sittenkin, vaikka olis ihan omaan käyttöön tuleva juttu, niin kyllä, mun kanssa parisuhteessa ainakin kuuluis vähän osata infota toista siitä, mitä yhteiseen kotiin hankitaan. Kuuluu ihan normaaliin keskusteluun mitä parisuhteessa käydään.

Me on noi kaikki tehty yhdessä. Pohdittiin ja pähkäiltiin mikä auto meille tulee, mikä pesukone ja mikä astianpesukone.

Mun valitsemaan autoon ja astianpesukoneeseen päädyttiin ja pesukonevalinnassa päädyttiin miehen ehdotukseen.

Toki on asioita, mihin toinen ei puutu...mä päätin mikä koira meille tulee (kun se tuli mulle tiettyyn käyttöön) ja mies päättää omiin harrastuksiinsa liittyvät hankinnat.

En ihan heti sulattaisi jos mun muija ostais yli 500e yleiskoneen jolla joskus sekoittelee kuohukermaa.. Mutta toisaalta omat harrastukset maksaa kanssa hunajaa niin en ole oikea ihminen asiasta valittamaan :D Tietenkin tuo on kanssa rahasta kiinni, jos tililla on 2500e ylimäärästä niin miksei sitten voisi ostaa.. Ja jos tilillä on 600e niin sitten sitten pitöisi harkita että ostaako muija uuden monitoinikoneen vai pannaanko vanha menemään vaihtoon ;)

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Toi on kyllä todella kallis, entä jos ostaisit jonkun halvemman mallin?

Ja kyllä mun mielestä on ihan normaalia, että 550€ arvoisen tavaran ostosta kysytään myös toisen mielipide.

Ihan tuohon alkuperääiseen kysymykseen vastaus:
Meillä on melkein samanlainen kenwood, vähän vielä jytkympi versio. Mummolla oli myös kenwood, se kesti varmaan 30 vuotta. Äidin vastaava ollut käytössä 20 vuotta. Jos ostaa halvan muovikoneen, ei se jaksa tehdä isoja taikinoita, ja koneisto hajoaa viiden vuoden sisään.

Meidän kone hankittiin hulluilta päiviltä, oli tosi hyvä tarjous. Ilmoitin miehelle, että hakee mulle sellaisen. Joutui raukka käymään kolme stockaa läpi, ennenkuin sai sen hankituksi (ei mennyt aamupäivällä niin kuin ehdotin, vaan vasta illalla. Koneet oli myyty aika lailla loppuun).

Mutta. Meidän kone ei tosiaankaan pölyty kaapissa, vaan käytän sitä melkein joka päivä. Blenderillä pirtelöitä, se jaksaa vaikka kuinka ison klöntin pakastemansikoita pienentää, ja viherpirtelötkin tulee aika sileiksi. 10 munan kakkutaikina tulee käden käänteessä, ja 12dl kermavaahtoa hetkessä. 5dl sämpylätaikinan jaksaa vaivata eikä hypi eikä pompi pöydällä. Raasteita teen ison satsin kerralla kun tulee kätevästi. Kerran olen lihamyllyäkin testannut, tein 2kg jauhelihaa hetkessä :)

Kesällä ostin jäätelönteko-osan ja tein jäätelöt itse sillä. Kannattava hankinta oli se kone.

• Tykkää
Reactions: teisu
Haluaisin myos tuollaisen, mutta hinta on liikaa, taitaa ennen uuni menna vaihtoon ennen kuin tulee tuota konetta. Sen sijaan ostin uuden kasivatkaimen kun entinen hajosi, maksoi PALJON vahemman ja ei tayta meidan koko keittiota, Kenwoodin Kmix vain mika lie punaisena, ja todella kateva on ollut juuri kakkuihin ym, ja jaksaa myos pienen leipataikinan vaivata.

No ei se suostuttelu sitten kovinkaan kauaa kestänyt. Tosin vielä pohditaan sitä, että onko se nimenomaan tuo kone vai toinen, jonka mies oli aamulla löytänyt.

Joten enköhän mä viikon sisällä pääse konetta testaamaan :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: teisu

Uusimmat

Yhteistyössä