Kauanko käynnistyksestä vauvasi syntyi?

Mulla olis käynnistys edessä vk 38 raskausdiabeteksen vuoksi, mikäli ei tule sitä ennen ulos, joten kyselen että mikäli synnytyksesi on käynnistetty niin kauanko siitä vauvasi on syntynyt?
 
Pihla
Mulla käynnisteltiin korkean verenpaineen takia rv 39+jotain... kyseessä ei kuitenkaan ollut raskausmyrkytys. Ensimmäinen käynnistysyritys ei tuottanut tulosta. Yritettiin kolme päivää, mikä oli todella turhauttavaa kun mitään ei tapahtunut. Viikon tauko jonka jälkeen uusi yritys. Ti aamulla sain käynnistystabletin ja klo 14.00 meni vedet. Vauva syntyi kuitenkin vasta to aamuyöllä klo 2.00.
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
kiitos vastauksista :hug: eipähän tartte hätäillä siis kun sinne menee käynnistykseen että milloin syntyy, syntyy kun syntyy :D
Mä ainakin luulin, että kun käynnistettäväksi menen niin vauva on sylissä jo tyyliin saman päivän iltana :D Olihan yllätys kun ensin 3 päivää niillä tableteilla mentiin, sitten olis jo yksi lääkäri päästänyt kotiin paikkoja kypsyttelemään mutta toinen halusi puhkaista kalvot..

Kalvojen puhkasun jälkeen alkoikin tapahtua, siitä meni noin 9h syntymään :)

 
esikoista yritettiin käynnistää oksitosiinitipalla 42+0 tuloksetta. 42+1 laitettiin cytotec kohdunsuulle klo 7 aamulla, lapsi syntyi illalla vähän yli 21.
toista käynnistettiin oksitosiinitipalla 41+6, klo 12.30 kalvot puhkaistiin ja lapsi syntyi klo 17.
 
vieras
Raskaus diabeteksen takia käynnistetty x2 toinen tais kestää reilu kolme tuntia ja toinen kaksi tuntia..tippa laitettiin heti ja kyl si viimeistään kun kalvot viel puhkaistiin ni ei kauaa ja kaksi tervettä tyttöä tullut.. ja molemmat viikolla 38.
 
Pihla
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
itseä pikkasen hirvittää jos käynnistäminen sitten kestää kauan ja on kovat kivut kun en voi käyttää puudutteita yms allergioiden vuoksi..
Mulla ne kovat kivut tuli vasta siinä n. viittä tuntia ennen vauvan syntymistä. Sitä ennen käynnistelyt aiheutti vaan jonkin verran supistuksia jotka ei kummemmin sattuneet, olivat lähinnä vaan epämiellyttäviä. Vaikka yksilöllistähän tämäkin. Itseä helpotti kuitenkin käynnistetyssä synnytyksessä se, että koin olevani hyvässä hoidossa ja seurannassa.
 
muumimamma
Mulla käynnistettiin toi viiminen mussukka viikkoja oli 39.aniillä tableteilla just ja silleen että eka laitettiin iltap.klo 13 ja ei tapahtunu mitään joten illalla klo 18 sain uuden ja tyttö syntyi sitten yöllä klo 2.45. ja saliin menin klo22,ja oikeet kivut alkoi vast 12 aikaan,että sinänsä ei kauaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pihla:
Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
itseä pikkasen hirvittää jos käynnistäminen sitten kestää kauan ja on kovat kivut kun en voi käyttää puudutteita yms allergioiden vuoksi..
Mulla ne kovat kivut tuli vasta siinä n. viittä tuntia ennen vauvan syntymistä. Sitä ennen käynnistelyt aiheutti vaan jonkin verran supistuksia jotka ei kummemmin sattuneet, olivat lähinnä vaan epämiellyttäviä. Vaikka yksilöllistähän tämäkin. Itseä helpotti kuitenkin käynnistetyssä synnytyksessä se, että koin olevani hyvässä hoidossa ja seurannassa.
edellinen lapsi syntyi normaalisti lasketun ajan jälkeen ja ainoastaan ilokaasua ja aqvarakkuloita (vai millä nimellä ne nyt olikaan ) pystyi käyttää niin olihan ne kivut ihan hirveitä.. eikai se auta kuin yrittää asennoitua taas :D
 
vieras
3 viikkoa sitten olin käynnistyksessä. klo 10.30 laitettiin cytotec murunen kohdunsuulle. ei lähtenyt supistelemaan kunnolla. klo 14.30 tutkittiin taas paikat, oli 3cm auki(oli aamun tutkimuksen jälkeen auennut sentin lisää), lääkäri sanoi että kalvot voidaan puhkaista. siinä odoteltiin synnytyssalin vapautumista vaikka synnytys ei ollut edes käynnissä. no, klo 16.45 puhkaistiin kalvot ja vauva syntyi klo 18.15. nopeaa toimintaa! niin, viikkoja oli tuolloin 39+1.
 

Yhteistyössä