Kauanko imetit?

Olin "osaimetyksellä"noin 3 ekaa viikkoa,pienen painon takia ei jaksanut syödä rintaa niin paljon että olisi saanut tissistä tarpeeksi ravintoa joten sai korviketta lisäksi jo sairaalassa,sitten maidon tulo loppui ja siirryttiin pelkkään korvikkeeseen.Hyvin on kasvanut ja ollut täysin terve tähän asti eli 7½kk =)
 
Esikoista täysimetin vajaan 4 kk ja imetyksen jouduin lopettamaan 8 kk iässä kokonaan kun jouduin sairaalaan viikoksi (leikkaus, kovat lääkitykset). Kakkosta täysimetin 6 kk, neiti nyt 8 kk ja jatkuu edelleen. Tavoite olisi vuoden ikään niin että saisi antaa "tavan maitoa" eikä tarviis korvikkeiden kanssa pelata.
 
Poika on nyt kohta 13 kk vanha ja imetys jatkuu. Maitoallergian takia lehmikset ei käy ja haussa on sopiva korvike, kun löytyy, alan pikkuhiljaa vähentää imetyksiä koska olen väsynyt yötissittelyyn ja lisäksi poika puree. voi olla kuitenkin että imetän vielä puolen vuoden päästäkin, on tämä vain niin kätevää vaikka joudunkin diettaamaan maidon ja muitakin aineita. pullosta ei ole juonut kuin synnärillä, ei ole ollut koskaan hoidossa.
 
Täysimetin 5½kk asti ja vielä imetän aterioiden ohella ja poika on nyt n.1v2kk. Yö imuttelua taas yritän lopetella, harkinnassa olisi lopettelu ehkä jouluun mennessä. Mutta kuten SantaMariakin totesi niin kätevää ja vaivatonta on kyllä ollut. Ei ole edes nuo yösyömiset häirinneet.
Pulloa ei ole koskaan huolinut tai eipä ole kyllä maitoa edes tarjottu..
 
pripel
Esikoista 1v4kk, kuopusta imetän, on nyt vuoden. Molempia oon täysimettänyt 5kk ikäiseksi eikä kumpikaan oo saanut ikinä pullosta. Aion imettää kuopusta ainakin 1,5-vuotiaaksi, mieluummin 2-vuotiaaksi, jos vain se molemmille sopii.
 
Esikoista osittais imetin kuukauden, sen jälkeen pelkkää korviketta kun en enää jaksanut yrittää ja tyhjästä on paha nyhjästä. Kuopusta imetin kolme kertaa :ashamed: Keskosena syntyi pieni ja kun esikoisen sairastelun takia en päässyt kunnolla kahteen viikkoon vauvaa katsomaan, niin maito ei tietenkään tälläkään kertaa noussut.
 
Täysimetin hieman alle 5kk ja imetys jatkuu edelleen kiinteiden ohella (kiinetitä 4-5 kertaa/vrk, samoin imetyksiä), ikää tytöllä nyt 9½kk. Tarkoitus jatkaa ainakin vuoden ikään, jotta voidaan siirtyä sitten lehmänmaitoon suoraan. Korvikkeita ei ole saanut, mutta omaa pumpattua maitoa muutaman kerran, tosin ei huoli pulloa, mutta nokkamukista menee ok. Vauva itse lopetti yösyönnit 6kk ikäisenä.
 
Täysimetyksestä en muista, mut osittaista jatkoin reiluun viiteen kuukauteen. Sit piti lopettaa allergian takia. Korviketta sai mun poissa ollessa, koska mulla ei oikein herunu pumpulle, paitsi sitte ku paljastu maitoallergia... Sit vaan tissiteltiin siihen asti, (ja mä imetysdiettasin) että saatiin erityiskorvike kuvioihin. Poika on lisäks saanu kiinteitä 4kk1vk ikäsestä lähtien säännöllisesti. Nyt poika on 8kk ja kasvu viimein lähteny oikeeseen suuntaan. =)

Oishan se ollu kiva pitempään imetellä, mut tällä kertaa se ei ollu mahdollista. :(
 
Osittaisimetystä 5viikkoa. Lisäksi pumppasin rintoja + korviketta kaveriksi.
Lopulta meni kaikilta hermo, maidon tulo hiipui ja stressi sekä väsymys painoi koliikkioireiden kanssa valvoessa... Paras oli olla itselleen armollinen ja lopettaa tuo tissillä taistelu, rintaraivarit ja muu puljaaminen.
 
Esikoista imetin 5kk. Kakkosta ja kolmosta imetin noin 7kk ja kaikki kolme ovat saaneet korviketta aina silloin tällöin esim. kun itse olin poissa tai yötä vasten. Olisin halunnut jatkaa kaikkien kohdalla pidempäänkin, mutta jotenkin tuntui, että ekan kohdalla maidon tulo vaan loppui, toisen kohdalla itse olin niin kamalassa mahataudissa ja maito väheni sen takia ja kolmannen kohdalla tytöllä oli korvatulehdus eikä siksi kai suostunut imeen rintaa.
Mutta hyvin ollaan pärjäilty myös korvikkeilla. =)
 

Yhteistyössä