Kauanko elohiiri voi kestää? Miten sen saa pois?

Heippa. Löytyisikö ehdotuksia miten saada elohiiri pois?
Kolmatta päivää jo toinen silmä nykii ja nykii..Raivostuttavaa:mad:
Välillä loppuu muutamaksi minuutiksi ja sitten taas alkaa.
Näytän varmasti oudolta esim.jonkun kanssa puhuessa kun joko "nyin" tai sitten painan sormella tosta silmän alta ettei nykis...
Ei jaksa enää |O

minä,
Heippa. Löytyisikö ehdotuksia miten saada elohiiri pois?
Kolmatta päivää jo toinen silmä nykii ja nykii..Raivostuttavaa:mad:
Välillä loppuu muutamaksi minuutiksi ja sitten taas alkaa.
Näytän varmasti oudolta esim.jonkun kanssa puhuessa kun joko "nyin" tai sitten painan sormella tosta silmän alta ettei nykis...
Ei jaksa enää |O
Hyvällä tuurilla viikkoja :)
Elohiiri (myokymia) :: Terveyskirjasto

Olisiko magnesiumin puutosta? Itselläni tulee elohiiriä mitä kummallisimpiin paikkoihin, jos en hetkeen syö magnesiumlisää.
Kiitos vinkistä, mutta en usko, että kysymys on siitä. Viime kesänä magnesium taso mitattiin (itseasiassa sillon oli aika isoja lihasnykäyksiä) ja se oli ihan normaali.
Olen kuullut, että hapankorppu on hyvä luonnollinen magneesiumlähde ja sitä mussuttelenkin monta kertaa viikossa.
Ehkä tää nykiminen on mulle vaan jotenkin luontaista. Vois kyllä jo loppua..

viera.s
Kiitos vinkistä, mutta en usko, että kysymys on siitä. Viime kesänä magnesium taso mitattiin (itseasiassa sillon oli aika isoja lihasnykäyksiä) ja se oli ihan normaali.
Olen kuullut, että hapankorppu on hyvä luonnollinen magneesiumlähde ja sitä mussuttelenkin monta kertaa viikossa.
Ehkä tää nykiminen on mulle vaan jotenkin luontaista. Vois kyllä jo loppua..
Viimekesäinen mittaustulos ei kerro mitään. Esimerkiksi lisääntynyt liikunta/hikoilu ja stressi lisäävät magnesiumintarvetta huomattavasti. Minä pärjään normaalisti ilman magnesiumlisää, mutta se on ehdottomasti tarpeen jos liikun tavallista enemmän tai elämäntilanne on stressaava, muuten tulee lihaskramppeja vähän väliä.

Ja hapankorppu on kyllä ihan hyvä magnesiuminlähde; jos syöt niitä 30 kpl päivässä, magnesiuminsaantisi on turvattu. Olisko kuitenkin helpompi ottaa osa purkista?

Tjaa. No stressiä on kyllä reilusti ollut ja urheillakin olen yrittänyt. Mietin vaan, että kun lihasnykäykset oli viime kesänä tosi mahtavia (kynä tai kirja saattoi lentää kädestä jne), mutta silti magnesiumtaso oli ok, niin se ei nytkään vaikuttaisi asiaan.. Mutta eihän sitä tietty tiedä mikä nyt on tilanne.
Lääkärin olen kuullut määräävän magneesiumin puutteeseen hapankorpun syöntiä (ja sitten pillereitä jos ei ruokavalio muutokset riitä), mutta tosiaan en tiedä määristä. En kyllä itse ihan 30kpl päivässä syö :) Voisihan niitä pillereitä kokeilla, taitaa löytyä kaapistakin.

Riiviöiden äiti: Oletko kokeillut magnesiumia?

Yhteistyössä