kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

vähän reilu 2h :D sain varmaan "liikaa" puudutteita kun ei oikeen ollu tuntumaa koko touhussa :eek: lopulta otettiin imukuppi käyttöön kun mun meinas taju lähtee (sectio vaaran vuoks en ollu saanu juoda/syödä monee tuntii mitää..),kaks imukuppia siinä ehti hajota ja kolmannella vasta saatii poju maailmaan :heart:
 
Pidennetään nyt vähän teidän kovin alhaista keskiarvoa: 1,5 tuntia ja imukuppiin päädyttiin. Syynä oli se, että multa oli voimat loppu. Ihan helposti onneksi tuli, yhdellä vedolla. Eiköhän kätilö tee arviota synnyttäjän kunnon ja lapsen asennon suhteen, että mitä tarvitaan.
 
20 min

Epiduraali vaikutti vielä niin hyvin, etten tuntenut supistuksia kuin laittamalla käden vatsalle supistusten välillä, toi pikkuisen haastetta. Mutta eipä sitten sattunut ulostulokaan ;) Tosi nopealta tuo tuntui, äkkiä oli homma ohi.
 
1h 46 minuuttia ja tulihan se sieltä vaikka tuntui että ei ikinä. Lastenlääkäri ja 2 kätilöä menossa mukana, kätilöistä toinen paino mahasta ja toinen kisko jalasta ja lastenlääkärillä oli varmaan koko nyrkki sisuksissa menossa et sitä tunnetta ei kyllä hevin unohda. o_O
 
39min, ja ei se mun mielestä pitkältä ajalta tuntunu. Päinvastoin, mun mielestä se oli nopeasti ohi, kiitos ihanien kivunlievitysten, siis epiduraali ja kohdunkaulalle laitettavat(?)
mä jaksoin yllättävän hyvin, kun ottaa huomioon et olin edellisen vuorokauden ajan oksentanu vedetkin pihalle. Kokonaisuudessaan kesti synnytys 7½h
 
30min, olis varmaan tullut nopeammin jos olis ollut vielä supistuksia. Ponnistussupistukset tuli tarkkailuhuoneessa eikä mulla ollut lupaa ponnistaa (kätilö oli vielä kylpyynlaittamassa kun tajusi että tämähän tulee just). Ponnistussupistukset loppu kun päästiin synnytyssaliin ja punnasin sit pojun ilman niitä.
 
3 tuntia ja 50 minuuttia, noin.
Ilman kivunlievitystä, traumaattinen kokemus. Vauva oli tulossa ulos niin vauhdilla, ettei enää ehtinyt minkään sortin puudutuksia ja homman piti olla ohi puolessa tunnissa, toisin kävi. :/
 

Yhteistyössä