kauan sairaalassa toisen lapsen synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli joutuuko olee montakin päivää toisen jälkeen sairaalas? odotan toista lasta ja tuli mieleen kun ekasta jouduin olee keskiviikosta sunnuntaihin asti ja ilman että oli edes mitään "ongelmia". pääseekö kakkosen kans pois nopeesti jos haluaa?vai onko olemas joku tietty aika joka on oltava?

Perjantaina aamuyöllä poju syntyi ja lauantaina läksin kotiin. Sairaalasta saa lähteä jos kaikki vauvalla ja äidillä ok.
Sairaalassa jouduttiin käymään vielä lääkärintarkastuksessa muutama päivä kotiin lähdön jälkeen.

Muistaakseni minä menin torstaina ja pääsin lauantaina pois, toisesta siis. Sunnuntaina oli äitienpäivä.... Kolmannesta olin sen 3 päivää.

Kauheen tarkaan ei kannata suunnitella ettei montaa päivää sielä vietä. Minä ajattelin neljännestä "käydä vaan synnyttämässä" ja lähteä heti seuraavana päivänä pois ( joku poliklinikka synnytys tms. ?? ) , mutta toisin kävi, viikko vierähti:/

että kuin kauan joudut sairaalassa olemaan. Eri sairaaloissa on eri käytännöt, ja joissakin sairaaloissa hoidetaan huolellisemmin kuin toisissa. Itse synnytin kaikki samassa paikassa. Esikoisesta olin sairaalassa 4pv, toisesta ja kolmannesta melkein viikon, mutta niillä oliki keltasuutta.

Tyttö syntyi ma aamulla ja pois päästiin keskiviikko iltana. Oisivat pitäneet vielä yön yli, mutta oli jo ikävä esikkoa ja miestä..lisäks sairaalassa en osannut kunnolla nukkua.
Meijän kakkosella oli kans keltasuutta ja lähtöä seuraavana päivänä käytiin viel tarkastuksella sairaalassa. Ei ongelma kun asutaan ihan lähellä.

Meidän kuopus syntyi aamulla ja seuraavana iltapäivänä päästiin kotiin. hapetukset sun muut vauvalta tarkkaan katottiin että päästivät ja lastenlääkärin tarkistuksessa piti käydä parin päivän päästä. Mulla huonekaveri kuorsasi niin etten saanut nukutuksi.

Juu, riippuu ihan sairaalasta mihin menet ja siitä, missä kunnossa sinä ja vauva olette. Joissain sairaaloissa voi synnyttää polikliinisesti (Tampere ja Oulu kait ainakin), jolloin halutessasi kotiudut seuraavana päivänä, jos kaikki ok. Suurin osa sairaaloista toteuttaa kuitenkin edelleen sitä periaatetta, että vasta kolmantena päivänä synnytyksestä.

Mutta sitten saattaa tulla niitä yllätyksiä, niin kuin minulle. Jouduttiin olemaan sairaalassa viikko synnytyksen jälkeen, koska vauva joutui kahdestikin valoihin keltaisuuden vuoksi.

Keskiviikosta myöhäiseen lauantai-iltaan. Ensin ultrattiin sydän, kun kuului ylimääräistä ääntä. Sitten tutkittiin lonkkia, kun toinen napsui. Sen jälkeen mittailtiin bilirubiiniarvoja ja kotiin päästiin viimein kun ne lähtivät selvään laskuun.

Tyttö syntyi su-ma välisenä yönä. Kotiin lähdettiin keskiviikkona. Oisin voinut muuten lähteä jo tiistaina, mutta tarkkailtiin vauvan verensokereita.

Yleensä ne mielellään pitää ainakin sen, että vauvan 2vrk tarkastus on tehty, ei tartte edes takasin sitten kuleskella.

Maanantaista torstaihin oltiin. Poitsu syntyi maanantai-iltana ja lääkäri tarkastaa vauvan vasta ku hän on täyttänyt sen 2vrk. Eli keskiviikkoiltana täytti 2vrk ja seuraavana päivänä tehtiin tarkastus.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Perjantaina aamuyöllä poju syntyi ja lauantaina läksin kotiin. Sairaalasta saa lähteä jos kaikki vauvalla ja äidillä ok.
Sairaalassa jouduttiin käymään vielä lääkärintarkastuksessa muutama päivä kotiin lähdön jälkeen.

Meillä myös tyttö syntyi perjantai aamuna,ja päästiin Lauantai aamuna jo kotiin,kun kaikki meni niin hyvin,ja molemmat (äiti ja lapsi) olivat hyvässä kunnossa...

Ja kävimme myös pari päivää kotiutuksen jälkeen vielä lääkärintarkastuksessa...