❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tänää alkaa menkat/alko. Harmittaa ja ärsyttää et toiset pääsee tämän(kin) asian kans helpolla. Mut taas kerran oon miettiny et me ainaki ollaan valmiita ja varmoja et lapsi halutaan. Me ymmärretään niitä keillä menee vieläkin pidempään. Osataan ottaa huomioon sellaset eikä kuulosteta hölmöiltä ja tietämättömiltä ku puhutaan asiasta. Ja ymmärretään olla kyselemättä toisten lisääntymisen perään. Ja jos joskus unohan nii toivon et joku lyö mua :LOL:

Nyt sit vois vuoto alkaa täysillä nii voin alottaa letrot taas.
 
@Josia Onhan tää kyllä sellanen vuoristorata mielelle että oksat pois! Mutta hyvä jos tilanne on jo parempi :)

Täällä tänään kp1! Vähän mietityttää vaan kun alkoi pari päivää liian aikaisin, mutta toisaalta itsehän sitä toivoin että alkais ajoissa! :ROFLMAO: Mut kerrankin fiilis on hyvä, sillä tässä kierossa eka ivf! Woop woop! Huomenna alkaa hormoonipistokset, miestä taitaa enemmän pelottaa kuin mua :ROFLMAO: saas nähdä millanen hirviö musta tulee :devil::ROFLMAO::LOL:
 
En muista juuri lisääntymisestä itse kyselleeni - tai muistakaan kuten naimisiin menoista tms. Oon lähipiirissä neutraalisti harvoin kysynyt toivovatko joskus lapsia ja parhaan ystävän kanssa on heidänkin tilanteesta avoimesti keskusteltu. Toivomuksesta kysyminen on mielestäni kohteliaampi kysymyksen asettelu ja antaa tilaa vastaajalle. Parempi kuin muikealla ilmeellä udeltu: "Nooooo, jokos te ootte ajatelleet HANKKIA lapsia?" :mad: Kun itse on kiitollinen niille, jotka eivät kysy mitään, niin on helpompi olla itsekin kyselemättä.

Pahoittelut kuukautisten alkamisista ja tsempit!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Edvina ja Jennipä
Heippa kaikille! En olekkaan muistanut täällä käydä tai kun eipä itsellä mitään muuta sanottavaa ole kun kp4/30 menossa...ei tullut herpesplussaa ei yllättänyt.....ensi ma ultraan..pregnyl, luget, letrot tässä kierrossa taas mukana..tai tiiä sitten tuleeko jotain muutakin. Omaa napaa nyt vaan.... jaksamisia kaikille ja tervetuloa uusille!
 
https://www.kaksplus.fi/vauvakuume/miten-tulla-raskaaksi/kun-raskauden-yrittamisesta-tulee-pakkomielle-nain-tunnistat-merkit-ja-helpotat-paineitasi/

Tässä erittäin mieltä rentouttava ja pulssia sekä verenpainetta laskeva uutisartikkeli. Hah!

Mulla pitäisi su/ma alkaa menkat. Oireita? Iltaisin jäätävä palelu ja väsymys. Väsy onkin jo tuttu oviksen jälkeinen oire. Viime lauantaina häissä join punkkua montakin lasia, vaikka eihän mun pitänyt mihkään raskautumiseen uskoa :D Toisaalta, voinen vedota myös siihen että punkut mitä oon juonut on olleet hyviä ja valkkarit mitä oon juonut taas ei oo olleet hyviä.

@kiuski Pidän teille sormet ja varpaat pystyssä! :love:
@Josia Tuo on kyllä parempi tapa kysellä. Mulla on toisinaan niin lörppö suu, että asettelen kysymykseni juuri noin niinkun EI pitäisi, vaikka kuinka ajattelen että otan aihetta puheeksi (jos edes olen aikeissa) jollain muulla tapaa.:whistle::oops:
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk hahaha siel on tainnut olla jotkut ihan alan ammattilaiset kirjottamassa :ROFLMAO::LOL:

"Vaikka pari harrastaisi paljon seksiä, hedelmöittymisessä voi kestää, ellei seksi osu ovulaatiopäiviin. Tämä fakta voi auttaa suhtautumaan vauvantekoyrityksiin tyynemmin ja realistisemmin."

Koska mehän täällä ollaan kaikki koska ei vaan satuta harrastaas seksiä oikeina päivinä :alien: Välillä mietin et ketkä näitä artikkeleita kirjottaa. Tuskin kukaan lääkäri koska tuollakaan ei oo näytetty kirjottajaa. Lähteet on sentään laitettu. Mut jos kirjottaja on joku jolla ei oo minkään tason alan koulutusta nii kyky tulkita asioita oikeen on varmaan vähän rajallinen :geek:
 
Kiitos tsemppaajille, en muista nimimerkkejä enää! <3 Jotkut kyseli myös letrokierrosta, nyt olen kahdessa kierrossa ottanut niitä. Ja julkisella puolella ollaan.
Tässä kierrossa tiputtelu alkoi jo viikon päästä ovulaatiosta, ja nyt ollut muutenkin ihan ihmeellistä vihlontaa ja kipuja alavatsassa o_O. Raskauden mahdollisuuteen en kuitenkaan usko, näitä kaikenmaailman oireita on ollut aina pitkin kiertoa, kertaakaan ne ei ole kuitenkaan kertonut raskaudesta.
Tarkoitus olisi kesän yli mennä näillä letroilla, ja syksyllä sitten inseminaatioon. Kuulema vasta kolmen yritysvuoden päästä pääsee julkisella raskaampiin hoitoihin, huoh.. Inseminaatioon en oikein usko, kai sitä olisi jo raskauduttu jos näillä vehkeillä se onnistuisi.

Tsemppiä kaikille raskaalla matkalla, onneksi edes kesä edessä, saa vähän piristystä fiilikseen :)
 
Kiitti @Kinder_Kitty :). Vaikka aika hilkullahan tossa sitten mennään jos alle 20 on huono. No en mä nyt kuitenkaan oo raskaana ja clomien kanssa varmaan tulee parempi keltarauhanenkin.. Googlailin ite et pitäs olla yli 25 et olis ok ja jossain oli viel korkeempii lukemia :cautious:. Mut tosiaan, ei tämän kierron kannalta merkitystä.
 
@Jennipä munasolun laatukin vaikuttaa siihen et millanen keltarauhanen tulee.. mulle polilta lääkäri sano et 20 arvo on ihan ok.. yleensä huono keltarauhanen saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoja luteaalivaiheen aikana.. et yleensä jos on hyvä ovis niin keltarauhanenkin on hyvä.
 
@Kinder_Kitty mä googlediagnosoin ittelleni jo korkeen estrogeeniarvon josta johtuu matalahko progesteroniarvo. Koska mun iho on ihmeen hyväs kunnos kierron ajankohtaan nähden ja rinnat niin arat. Ja odotan tästä syystä myös runsaita menkkoja. Ei pitäs tällee googlediagnoosei tehdä mut pakkomielle :LOL:
 
Mä oon vähän turhautuneen huvittunut itteeni ja oireiden tulkintaan. Eikö tässä puolentoista vuoden aikana oo jo kahlattu läpi kaikki samat vauvasivut ja hyvät hedelmöittymiseen liittyvät tekstit!! Ei näköjään, kun uudelleen ja uudelleen vaan teen samat googlehaut :ROFLMAO:
 
@Josia google on kamala keksintö välillä. Tosin tuntuu, että tulee purettua tavallaan omaa ahdistusta yritystä kohtaan kahlaamalla googlea läpi niin kauan, että tajuaa miten turhaa taas on miettinyt ties mitäkin asiaa.

Ja piti viel kommentoida, et ihanasti oot suhtautunut tohon lapsitoive -kysely asiaan ja muotoillut kysymyksen ihanasti. Pitää itsekkin muistaa, vaikka en kyllä oo ikinä keneltäkään tommosia kysellyt. Ainakin itse voi vastata kyselyihin, että on joskus toiveissa lapsia saada, vaikka eihän tuohon varmasti kovimmat utelijat tyydy..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Josia
Oireista puheen ollen, nyt kun ehdin kirjoittaa.:geek: Ovulaatiota edeltää aina menkkamaista mahakipua, toispuoleista. Se on päivittäin jatkunut, nyt dpo6. Aikaisemmin ei tätä oo ollut, vain ovulaation alla ja menkkojen alkaessa tätä juilimista. Ihan erilaista kuin tavan mahakipu. Olen herkkämahainen ja kaikki variaatiot tuttuja :whistle: Pelkään vaan niitä kystia ihan hirveästi :eek: Te joilla ollut, mitkä tuntemukset niistä?
 
@Josia mulla kystat ovat olleet noin 5-6cm kokosia kun ne on ultrassa havaittu.. mulla ne aiheuttaa kiristyksen tunnetta vatsassa tuntuu et vatsa on tosi raskas hengittäessä siinäpä se sit oikeestaan... ja yleensä kystat aiheuttaa tuntemuksia kun kasvavat tietyn mittasiksi.. esim helmikuussa mulla alko menkat.. maaliskuun alussa ensikäynti joka oli kp14 ovis käsillä eli pregnyliä nahkaan..no munasolu ei irronnut... menkat alkaa 19.3.. ultraan meen 29.3 jossa todetaan 5-6cm kysta ja se on siis se puhkeamatta jäänyt folli edellisestä kierrosta.. eli mulla alkaa ne kystat pienentyyn vasta kun toiset menkat tulee.. sitte uus kierto alkaa 22.4 ja ultrassa 2.5 kysta on pienentynyt huomattavasti..ja mulla tuo viimesin kysta rupes oireileen vasta siinä maaliskuun lopulla..
 
dpo12 ja tiputtaa. Sunnuntaina kuuluisi vanhojen merkkien mukaan vasta alkaa. Mitä hormonihässäkkää mun kropassa nyt on pielessä kun ensin menee noin vuosi siihen että kiertokaan on melkein tasainen. :cautious:

muoks. Kävin katsomassa mun papan+verikokeiden tuloksia. Prolaktiini on noussut viime kerrasta. Ja papassa ei käsittääkseni muuta, kun sytolyysi. Google ei anna kovin selkeitä vastauksia.. Yhdessä jutussa oli jotain matalasta estrogeenistä, toisessa näin "Vähemmän tunnettu ulkosynnyttimien kutinan syy on solujen hajoaminen eli sytolyysi. Kyseessä on oikeastaan normaali tilanne: emättimestä erittyvä hapan valkovuoto aiheuttaa oireita emättimen suulle ja häpyhuulien pintaan. Vaivana on valkovuodon lisäksi niukka kutina ja kirvely, joka siis johtuu valkovuodon matalasta pH:sta. Tämä vaiva sekoitetaan usein hiivatulehdukseen. Kyseessä ei siis ole tulehdus – enemmänkin "puhdas" emätin."
 
Viimeksi muokattu:
Meikällä starttas menkat nyt illalla joten laitan huomiseksi kp 1. Tänään oli vasta dpo 13, mutta väliäkö tuolla. Lasketaanko muuten lueaalivaihe miten pitkäks jos esim dpo 13 vaihtuu kp 1? Kierron pituudeks jäi nyt vaan 36 päivää, oikeastaan 35 päivää, koska ekana päivänä vuoto ei alkanut kunnolla, vaan vasta seuraavana päivänä..

Ja prolaktiinin tulokset oli tullut omakantaan, oli enään alle 400..
 

Yhteistyössä