Ensikäynti oli ja meni, käteen jäi näemmä aika paljonkin, romaanivaroitus siis:
Aukiolotutkimus on edessä totta kai, ja labrassa tarvii kans käydä testauttamassa sukupuolitautitestit ja uusimassa kilpparitestit (lisäsivät vielä vasta-ainetestin siihen, kun suvussa on autoimmuunitauteja). Jos kilpirauhasarvot on uudelleen koholla, niin tyroksiinilääkitys on edessä. Aukkarin jälkeen sit edetään inseminaatioihin, jos ei mitään kummallista ilmene.
Mielenkiintoinen ylläri oli se, että lääkäri oli lukenut mun vanhat potilastiedot tarkkaan läpi, ja tarttui kymmenen vuotta sitten olleeseen epäselväksi jääneeseen vatsan alueen tulehdukseen. Lopullista diagnoosia ei silloin saatu, epäilys oli lievästä umpilisäkkeen tulehduksesta. Vaikka makasin silloin pari päivää sairaalassa tiputuksessa en edes muistanut koko tapausta ennen kuin lekuri otti sen puheeksi. Aukiolotutkimuksessa sit toivottavasti selviää, että eihän se oo aiheuttanut mitään kiinnikkeitä tms.
Toinen vähän turhankin jännä osio oli hyyyyyyyyvin perusteellinen ultraus: ilmeisesti mun kohtuni muoto on vähän erikoinen, kaartuu vasemmalle ja lääkäri jäi hiukan miettimään, että oliko se nyt ihan normaali vai ei. Ikäväkseni väläytti lievästi yksisarvisen kohdun (kyllä, luitte oikein, sisälläni saattaa olla yksisarvinen!) mahdollisuutta - ei siitä sen enempää puhunut, antoi vaan ymmärtää, että aukiolotutkimuksessa sekin sit selviää tarkemmin.
Lopullinen fiilis on yllättävän rauhallinen, ei siellä juuri sen kummempia tapahtunut kuin olin odottanutkin. Nopeasti tässä kanssa päästään eteenpäin, aukkariajankin pääsen varaamaan varmaan jo ens ma, kun heti kierron alkuun pitää tehdä. Mies tylsistyi kuoliaaksi, ja sai nuhteet tupakoinnista, eli voi olla että sen käsitys käynnistä ei ollut ihan niin positiivinen