Kauan masennuslääkkeitä olette syöneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain 80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain 80

Vieras
Sairastuin kolmannen lapsemme jälkeen vakavaan raskaudenjälkeiseen masennukseen. Silloin aloitettiin citalobram lääkitys mikä vain pahensi tilannetta: Tuli tunne että se aiheutti lopullisen romahduksen kun sain kaikki sivuvaikutukset. Painokin tipahti siitä 45kg. Sen jälkeen olen Remeronia syönyt vuoden ja sopinut hyvin. Ei siis mitään erikoisia sivuvaikutuksia... Nyt haluaisin lääkityksen jo lopettaa...

Mietinkin siis että uskaltaisinko lääkityksen jo lopettaa??? Kauan olette syöneet masennukseen lääkitystä ennekuin lopetitte?

En tunne että olen mitenkään kauheasti edes apua saanut lääkityksestä... Tilanne vain on ollut sellainen että aiheuttaa ahdistusta ja masentaa. En usko että millään pillereillä tämä tilanne tästä muuttuu. :\|

Ja lääkkeitä syödessäni tunnen itseni jotenkin huonommaksi ihmiseksi. Tuntuu että kaikki lääkäritkin kohtelevat oudosti kun kerron lääkityksestäni...

Ja Remeronihan tunnetusti lisää ruokahalua ja painoa. Niin olen kyllästynyt ainaiseen nälkääni ja siihen että en tule kylläiseksi vaikka kuinka syön.

Olen syöny zoloftia vuoden ja vielä 2 pitäis syödä. Lopetin aikoinaan liian nopeasti lääkityksen ja masennus jäi tavallaan päälle ja siksi joudun syömään lääkkeitä näin kauan. Joa elämäntilanteesi ei ole muuttunut sanoisin, että masennuksen uusiminen on aika todennäköstä. Ei ne lääkkeet auta, kun sen hetkiseen pahaan oloon ja pitää pinnalla. Jos on ongelmia parisuhteessa tai muut asiat ahdistaa ni voi masennus palata. MUlle käy niin, et jos vähennän lääkitystä, niin 1-2 vkon jälkeen alkaa olo huonontua ja viim. 2kk päästä ollaan jo yhtä itkua ja ahistusta. Itse olen käynyt jo 2 vuotta terapiassa ja olen oppinut tulemaan olojeni kanssa toimeen, mutta tulen varmaan aina olemaan riskiryhmässä sairastua uudelleen. Mulla ei enää ole psyykkisiä syitä, mut serotoniinit on vaan sekasin. Toivottavasti joskus palautuvat ennalleen. yleensähän sanotaan, et 6 kk on minimi aika ja vuos kaks jos heti uusii, kun lääkkeet lopettaa. Eli ei muuta, kun lekurille soittamaan ja apua hakemaan.

Kokeilkaa E-epa-kapseleita vaikka eka niitten masennuslääkkeitten rinnalla.
Söin ite 4 vuotta Cipramiliä masennukseen ja paniikkihäiriöön ja kun tulin raskaaksi en enää halunnu syödä lääkkeitä. E-epalla pysynyt kurissa.

Yhteistyössä