Kauan kestää pakastimen sulaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
saahan sen aika nopeastkin, kun laitaa sisälle kattiloita, jossa kuumaa vettä tai sitten avittaa sulamista hiustenkuivaajalla yms...
Mutta siis jos se pakastin on tyhjä, niin sitten vaan johto pois ja ovi auki, niin siihähän sulaa itekseen.

Mä tekisin sen nyt, ku on näin kuuma! Ellei siellä sitten ole paljon ruokaa yms.

Itse teen usein niin että aamulla alan sulattamaan, kyllä se illaksi on valmis, ellei ihan umpijäässä ole. Ja siihenkin on vinkkinä että keittää vettä (vedenkeittimellä) ja laittaa astiassa pakastimeen ja ovi kiinni. Kyllä sulla!

Muistanko ihan väärin että oot vantaalainen? Pysytkö viel täällä? Itsehän olen Korsosta :)

Kyllä sen vuorokaudessa luulis sulavan... Toki, jos sitä ei ole sulatettu viiteen vuoteen ja on monen sentin jääkerrostumat, ni sit varmaan voi mennä pitkäänki..:D
Eli ite laittasin sulamaan ehkä ma ja pesisin tiistaina.. siis kun varsinaiselle muuttopäivällehän sitä pesemistä ei kait kannata jättää?

Jos sinne muuten on kertynyt paaaaaljon sitä jäätä pakkaseen, ni kannattaa laittaa sinne muutama 1,5l limukkapullo, jotka on täytetty kuumalla vedellä... ja sit, kun ne kylmenee, ni tyhjentää ja täyttää uudestaan kuumalla vedellä, jos siltä tuntuu...
Ja jos jaksaa, ni kannattaa käydä vähän irrottelemassa niitä sulavia jääkerrostumia sieltä (mutta ei kovakouraisesti missään nimessä! siis siinä vaiheessa irrottelee, kun ne muuttuu sellaisiksi "puolisulaneiksi" ja lähtee irti lähes itsestään.. Nopeuttaa sulamista huomattavasti tämäkin...)

Kyllä sen vuorokaudessa luulis sulavan... Toki, jos sitä ei ole sulatettu viiteen vuoteen ja on monen sentin jääkerrostumat, ni sit varmaan voi mennä pitkäänki..:D
Eli ite laittasin sulamaan ehkä ma ja pesisin tiistaina.. siis kun varsinaiselle muuttopäivällehän sitä pesemistä ei kait kannata jättää?

Jos sinne muuten on kertynyt paaaaaljon sitä jäätä pakkaseen, ni kannattaa laittaa sinne muutama 1,5l limukkapullo, jotka on täytetty kuumalla vedellä... ja sit, kun ne kylmenee, ni tyhjentää ja täyttää uudestaan kuumalla vedellä, jos siltä tuntuu...
Ja jos jaksaa, ni kannattaa käydä vähän irrottelemassa niitä sulavia jääkerrostumia sieltä (mutta ei kovakouraisesti missään nimessä! siis siinä vaiheessa irrottelee, kun ne muuttuu sellaisiksi "puolisulaneiksi" ja lähtee irti lähes itsestään.. Nopeuttaa sulamista huomattavasti tämäkin...)

Siellä on jäätä nolostumiseen saakka :snotty: Kiitos teille :) :) Muuttopäivälle en tosiaankaan tahdo jättää putsaamista :D

Niin ja siis itse just toissa päivänä sulattelin molemmat pakastimet, kun olivat nyt niin tyhjiä, että kamat mahtuivat yhteen eli siis illalla avasin oven ja aamulla oli sulanut.

Sattuipa sopivasti, itse suoritin ko. operaation viime viikolla.
Meni aika lailla tasan kaksi tuntia. Käytin apuna kattiloita joissa vedenkeittimessä kuumennettua vettä.
Mulla sellainen kaappipakastin jossa neljä ulosvedettävää laatikkoa. Ihan nopea homma siis.

Yhteistyössä