Kättärin vauvalasta asiaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Mulla oli sellainen käsitys et vauvat hoidetaan itse.

On se kauhiaa ku heti synnytyksen jälkeen pitää hoitaa omaa lastansa!

Mä en ainakaan pystynyt. Siis en ihan todella, yhtään liioittelematta. Ei ollut lupaa nousta ollenkaan ettei maha repeä auki, siis ensimäisenä päivänä. Jos vauva piti saada pois sängystänsä, niin soitin kelloa. Kun vauva piti saada takaisin sänkyynsä, soitin kelloa. Kun vaippa piti vaihtaa, soitin kelloa. Vuodepotilaana ja perkeleen kipeänä vuodepotilaana se hoitaminen oli oikeasti mahdotonta.

Mutta ei ne mun kyllä nukkua antanut, kyllä mä vauvan kanssa olin, vaikken kauheesti pystynytkään häntä pitelemään. Jotkut saa kuulemma jopa nukkua halutessaan :D

tätä mä just lähinnä meinasin että jos on oikeasti niin kipeä,väsynyt ym. niin onko mahdollisuutta edes hetki levähtää..edes suihkussa.
en sillä ettei kukaan haluis pientä siihen viereen. :wave:

tätä mä just lähinnä meinasin että jos on oikeasti niin kipeä,väsynyt ym. niin onko mahdollisuutta edes hetki levähtää..edes suihkussa.
[/quote]

Ajatteletko että se pieni nyytti huutaa jatkuvasti 24h? Terve vauva kyllä nukkuu jossain välissä, ja se aika kannattaa käyttää itsekin leväten. Kyllä sinne suihkuun voi vetää vauvansängyn mukaan, onnistuu ihan hyvin!

Ajatteletko että se pieni nyytti huutaa jatkuvasti 24h? Terve vauva kyllä nukkuu jossain välissä, ja se aika kannattaa käyttää itsekin leväten. Kyllä sinne suihkuun voi vetää vauvansängyn mukaan, onnistuu ihan hyvin!
[/quote]

No mä en kyllä Kättärin yhteissuihkuun ottaisi vauvaa mukaan, enkä koskaan kenenkään muunkaan ole siellä nähnyt niin tekevän. Vessatkin on käytävällä enkä mielelläni jättäisi vauvaa yksin siihen käytävään. Vai pitäisikö se vauvankärry ahtaa sinne vessakoppiinkin? Kotona onkinn sitten aivan eriasia mutta sairaalassa en jättäisi pientä yksin mihinkään edes suihkun tai vessassakäynnin ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:

[/quote]

eihän siitä huutamisesta ollukkaan kyse,vaan ylipäätänsä noista käytännöistä synnärillä..anteeks nyt kun esikkoa odotan enkä tiedä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
synnytin naikkaririlla mut kyl siel ihan itse piti lapsi hoitaa.. ottaa kärryssä mukaan suihkuun tms. tyyliin vauva on nyt matkassa aina,eihän sitä voi kotonakaan voi jättää minnekään ilman valvontaa.

Sairaalassa pitää saada toipua. Itse pystyin hoitamaan vauvaa vasta 2 vrk päästä sektiosta. Vuorokausi sektiosta hoitaja nosti sängynpäätyä, niin pyörryin. Ei siinä vauvaa hoideta...

Mä oon synnyttänyt kaks lasta (tosin Oys:ssa) ja molemmilla kerroilla on hoitajat itse kysyny haluanko vauvan yöksi kansliaan, että saan nukuttua (tuovat syömään). Ja suihkuun mennessä on huonekavereiden kans sovittu, että soittaa kelloa jos rupee vauva itkeen sillä aikaa.

Ja pakko tuohon "vauvapuklailipäällensäkansliassa" -juttuun, monenko vauvan olet kuulluut kuollen siellä hoitsujen valvonnassa...?

Kättärillä tosiaan ei vauvalaa ole, kansliaan sai viedä jos ite halus käydä vaikka kahvilla. Mutta ei ne sinne ottanut sen takia että oisin saanu nukkua tai suihkuun mennä, siihen tarkotukseen onneks mies oli paikalla.

minä myös synnyttänyt oyssissa ja siellähoitaja otti yöllä vauvan kansliaan jos halusi nukkua. Ja huonekaverin kanssa vuorotellen vahdittiin toistemme lapsia että sai käydä suihkussa ja vesassa.

Yhteistyössä