Katsotteko te aina muita ihmisiä kaupassa ja mitä ne ostaa:D

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
En mä ehdi taikka jaksa taikka viitsi katsoa, mitä muilla on kärryissään. Kassalla nyt tulee väkisinkin nähtyä, mitä edellinen hihnalle lappaa, mutta ei nekään jää mieleen.

Moni palstalainen olis varmaan tukehtunut, kun olisi nähnyt mut muutama viikko sitten kaupassa. Sipsejä, paljon paljon karkkia, keksejä, suklaata, kermaa, muita kakkuaineksia, mehuja.... olisivat varmaan ajatelleet, että siinä se valtamerialus ostelee viikonlopun lohtuherkkuja. Vaikka todellisuudessa oli tulossa kahden päivän synttärijuhlat lapselle. Mä olen myös käynyt kaupassa ostamassa olutta ja tupakkaa, vaikken käytä kumpaakaan. Ostan myös tarjouskahvia, vaikken edes kahvia juo, vaan ne menee äidilleni. Eli aina ei kannata automaattisesti päätellä, että se ostoskorin sisältö tulee sille henkilölle itselleen.
 
ohh
Miten voi kiinnostaa toisten ostokset, kuten edellinen kirjoitti ei voi aina olettaa kaikkea. Joku käy kaupassa päivittäin, joku kerran viikossa, toinen vielä naapurillekkin.. Itse olen lihava ja kärrystä löytyy kaikkea, niin terveellistä kun niitä sipsejäkin, mutta toinen kysymys onkin että kuka ne syö.. tai jos on tulossa vieraita/lapsille luvattu herkkupäivä tms. Ja perunat, porkkanat ym löytyy omasta kellarista, ei niitä tarvi kaupasta kantaa. Tuntuu että ihmiset näkee nykyään paljon asioita liian mustavalkoisesti.
 
*
Joskus tulee katsottua mitä kassalla edellä oleva hihnalle latoo.
Olin itse joskus kassalla töissä ja kyllä siihen joskus kiinnitti huomiota kun hyvin ylipainoiset osti paljon mässyä, joku joka päivä kaljaa heti aamusta tai joku kuikelo pelkkiä kasviksia ja kevyttuotteita. :)

Itsekin joskus mietin, että mitäköhän tuo kassahenkilö ajattelee mun ostoksista..:D
 
Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
No häpeäkseni myönnän, että kiinnitän kyllä huomiota jos esimerkiksi hyvin lihavan ihmisen ostokset ovat ihan pelkkää sokerihuttua, sipsejä ja limuja. Surettaa silloin.

Samoin jos joku tosi juopon näköinen lataa hihnalle usein ja paljon alkoholia.
Taannoin systeri osti kaupasta läjäpäin salaattia, kurkkua, paprikaa, vehnänoraita, herneenversoja yms, mitä niiden kilpikonnat syövät. Systerin takana oli pari juopon näköistä tyyppia mäyräkoirineen. Toinen tuijotti pitkään systerin ostoksia ja örähti:" Vitun rotat" :D

Mä kyllä katson kaupassa muiden ostoksia ja joskus olen kysynytkin, mistä hyllystä tuote löytyi. Isoissa marketeissa valikoimaa vaihtuu enkä mä jokaisella kauppareissulla kierrä kaikkia hyllyjä läpi tarkistaakseni, mitä uutta on kauppaan tullut. Multa on myös välillä kysytty jonkun tuotteen kohdalla mielipidettä siitä, onko tuote hyvä.
 
"vieras"
Kun
Kassahenkilön ei KUULU ajatella ihmisten ostoksista yhtään mitään, tai sit on väärällä alalla!
kassana ollessani analysoin koko ajan asiakkaiden ostoksia ja kehitin kaikkia skenaarioita mitä tuotteilla tehdään. toi hieman v

iihdytystä puuduttavaan työhön. Yllättävää oli miten paljon vanhemmat ostelevat lapselle herkkuja ja muuta pikkukrääsää jatkuvasti, ihan kuin kuuluisi lapsen saada aina jotain pientä.
 
"vieras"
Ei mulla oo yleensä aikaa eikä halujakaan kytätä toisten ostoksia. Paitsi et niistä vois tietysti saada ideoita itsellekin, et mitä laittais..

Itteä hävetti vähän perjantaina, kun ostin kaupasta 7 pussia karkkia ja suklaalevyn. En muuta. :D Mutta meitä on 8 henkeä, eli lapsille karkkipussit ja itselle se suklaalevy ja yks pussi jaettavaksi miehen kans.
 
Kassahenkilön ei KUULU ajatella ihmisten ostoksista yhtään mitään, tai sit on väärällä alalla!
Kyllä kuuluu tietyssä mielessä. Mä sain kiinni yhdessä pikkukaupassa alaikäiselle tytöille tupakkaa ostavan miehen. Tiesin että likat on ulkona vonkumassa ostajaa, ja kun se äijä pyysi punaisen malluaskin ja pienen vihreän LM:n niin käry kävi. :D

Mutta se työ on oikeasti aika puuduttavaa ja tulihan siinä joskus leikiteltyä sillä että tolla on varmaan juhlat tulossa, tuo aikoo tehdä makaronilaatikkoa ruuaksi jne.
 
einiintäydellinen
No yleensä en huomaa ees muita ihmisä kaupassa, elän kaupassa jotain omaa maailmaa :D Vaikea selittää mutta varsinki palkkapäivänä mietin vaa mitä kaikkea haluan ;) Joskus jos oon kattonut toisten ostoksia niin oon saanut vaan ideoita itelle...

JA ainiin kyllä mä huomaan jos on pariskunta ja kummatki ostaa vaan laatikon olutta :)
 
pikkanen
Mä myönnän välillä vilkuilevani vieressä pakkaavan ihmisen ostoksia. En pahalla vaan ihan uteliaisuuttani katson, mitä tuotteita muut ihmiset kaupasta ostaa. Alkoholituotteet ehkä jotenkin herättää negatiivisesti mun mielenkiinnon. Olen kasvanut alkoholia suurkuluttavassa perheessä, joten etenkin lapsiperheiden alkoholiostokset surettaa.
 
Kyllä katselen ihmisiä ja saatanpa vilkuilla ostoksiakin.
Mutten siitä syystä, että pääsen nauramaan tai muuten vaan aukomaan päätäni.
Kukin ostaa mitä ostaa ja näyttää miltä näyttää.

Ympärilleen katselu on ihan luonnollista toimintaa ihmiselle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25759896:
Taannoin systeri osti kaupasta läjäpäin salaattia, kurkkua, paprikaa, vehnänoraita, herneenversoja yms, mitä niiden kilpikonnat syövät. Systerin takana oli pari juopon näköistä tyyppia mäyräkoirineen. Toinen tuijotti pitkään systerin ostoksia ja örähti:" Vitun rotat" :D
:LOL:
 
Joskus hyvin harvoin saatan huomata muiden ostokset.
Viimeksi taisi olla muutama viikko sitten kun muuan alkoholisoitunut tuttava piilotteli sidukkapulloja kassiinsa nolon näköisenä, nosti hihnalle vain yhden ja "kuiskasi " kassalle montako kassissa on.
Silloin teki mieli jotenkin viestiä ettei minua tarvitse nolostella.
En pahaa ajattele.

:)
 
Joskus huomaan jonkun ostoksen syystä tai toisesta. Joskus kiinnitän huomioita että hitsi, toi unohtui ostaa :)

Ja kyllä, joskus jopa huomaan että onpa epäterveellistä. Mutta se on sellainen ohimenevä ajatus, kuten mikä tahansa muu ei niin tärkeä juttu. En raportoi palstalle enkä sano sitä ääneen. Minä vain huomaan jotain.
 
"vieras"
En todellakaan katsele muiden ostoksia. Omissa on ihan tarpeeksi :). Mä olen aina ihmetellyt näitä aloituksia, missä ruoditaan muiden ostoksia. Mulla on ihan tarpeeksi touhua niissä omissa ostoksissa. Mä en oikein näe mitään järkeä kytätä toisia.

Totta kai tulee katseltua muita ihmisiä ja ehkä jopa kärryjäkin, mutta en mä niistä mitään muista tai pistä merkille - tai ehkä voi tulla mieleen, että nyt mä unohdin ostaa voita, kun jollain on kärryssä. Mutta en mä silloinkaan osaa sanoa, millaisen ihmisen kärryssä se voi oli tai vastaavaa. Kunhan vaan katselen johonkin :).
 
Mulla on yleensä molemmat lapset kaupassa mukana ja mun kaikki huomio menee niiden perään katsomiseen ja siihen,että saisin muistettua kaikki omat ostokset..
Ei siinä jää aikaa tai edes mielenkiintoa tuijotella muiden ostoksia. :D
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Aika harvoin tulee noteerattua mitenkään. Juurikin jonossa tulee sitten katseltua aikansa kuluksi tai pakatessa tulee vilkaistua mitä vierustoverilta löytyy. Sinänsä se on ihan hauskaa nähdä mitä muut ostaa, miten erilaisia ne ostokset voi olla vaikka ollaan samassa kaupassa :D Ja sitten miettii, että mitähän se tekee tuostakin tai saa itse ideoita, että tuota juustoa voisi kokeilla jne. Minä kun kuulun niihin, jotka ostaa koko ajan samaa kun ne on niin helppo valita ja nopea löytää sieltä kaupasta.
 

Yhteistyössä