tai mikä lie nimeltään nykysin. oppisivat näitä kodin askareita. ei tarviis aina naisten marmattaa kun miehet ei osaa ja miehet ei tee.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikös se enää ole? Muutama vuosi sitten vielä oli.Alkuperäinen kirjoittaja Raksu:Tai kotitalous pakolliseksi aineeksi kaikille teineille yläasteella.
Alkuperäinen kirjoittaja Raksu:Tai kotitalous pakolliseksi aineeksi kaikille teineille yläasteella.
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:Alkuperäinen kirjoittaja Raksu:Tai kotitalous pakolliseksi aineeksi kaikille teineille yläasteella.
No niinhän se onkin yhden vuoden. Ainakin mulla oli.
Alkuperäinen kirjoittaja Raksu:No eihän se 7. luokan kotitalouden opiskelu riitä mihinkään, ysiluokalle asti sitä opetusta ja kansalaistaitoo myös.
mutta mutta, jos se teini ei halua, nii taitaa äidin opettaminen jäädä haaveeksi. mutta pakollinen kouluAlkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Toinen mahdollisuus on, että äiti opettaa kotona poikansa kokkaamaan, siivoamaan ja huoltamaan vaatteita. Meillä juuri nyt yksi teinipoika leipoo, toinen laittaa ruokaa ja kolmas siivoaa pihalla.
(ja missäs on laiska äiti....)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olenkin aina ihmetellyt miksi suomalaiset pojat / miehet ovat niin laiskoja kotitöiden suhteen.
Odotatteko te esim. teinipoikienne varmasti osallistuvan yhtä paljon kuin teinityttöjen niin pyykinpesuun, siivoukseen kuin ruuanlaittoonkin?
Mä olen seurustellut usean kansallisuuden kanssa (hollantilainen, italialainen, ranskalainen) ja kaikki heistä pitävät hyvää huolta omasta kodistaan ja kokkaavat oma-aloitteisesti ja mielellään.
Mistä voi johtua se suomalaismiesten yleinen apatia oman kotinsa siisteyden ylläpitoa ja ruuanlaittoa kohtaan? Onko kyse asenteista, että tosimies on se joka rassaa vaan autoja ja remppaa eikä pyyhi kotona pölyjä?
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä olenkin aina ihmetellyt miksi suomalaiset pojat / miehet ovat niin laiskoja kotitöiden suhteen.
Odotatteko te esim. teinipoikienne varmasti osallistuvan yhtä paljon kuin teinityttöjen niin pyykinpesuun, siivoukseen kuin ruuanlaittoonkin?
Mä olen seurustellut usean kansallisuuden kanssa (hollantilainen, italialainen, ranskalainen) ja kaikki heistä pitävät hyvää huolta omasta kodistaan ja kokkaavat oma-aloitteisesti ja mielellään.
Mistä voi johtua se suomalaismiesten yleinen apatia oman kotinsa siisteyden ylläpitoa ja ruuanlaittoa kohtaan? Onko kyse asenteista, että tosimies on se joka rassaa vaan autoja ja remppaa eikä pyyhi kotona pölyjä?
Joku siinä oikeasti on. 15-vuotiaani tilitti katkerana hänelle kermaviilin kastikkeen teon variantteja opettaessani, että hän on ainoa tietämänsä 15-vuotias poika, joka osaa tehdä jauheliha- ja makkarakeiton, laittaa jauhosuuruksen jauhelihakastikkeeseen, keittää riisipuuron ja marjasopan tai kasata broilerikiusauksen ja pestä hellan...
Jostain syystä tänä päivänä teineille ei kaikissa perheissä opeteta näitä perustaitoja, joita jokainen tavallinen ihminen arjessaan kuitenkin tarvitsee.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mutta mutta, jos se teini ei halua, nii taitaa äidin opettaminen jäädä haaveeksi. mutta pakollinen kouluAlkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Toinen mahdollisuus on, että äiti opettaa kotona poikansa kokkaamaan, siivoamaan ja huoltamaan vaatteita. Meillä juuri nyt yksi teinipoika leipoo, toinen laittaa ruokaa ja kolmas siivoaa pihalla.
(ja missäs on laiska äiti....)
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:Siinä kai se on. Omani ovat olleet 8-9-vuotiaita kun aloin opettaa yksinkertaisimpia asioita, tosin yksi osasi silputa jo ennen kouluikää kasviksia monitoimikoneella, ja kun tuossa iässä syntyy se kotitöiden tekemisen kulttuuri, niin se ei sitten teini-iässäkään niin helposti katkea. Teini-iässä se on varmasti vaikea nyhjätä tyhjästä.
Vaikeutuu se tosin, ja meidän kotoisessa kokkikoulussa osa opiskelusta saa pontimensa joko lahjonnasta, uhkailusta tai kiristyksestä (Pääset sinne ja sinne, jos teet evääksi mukaan pastasalaatin/pitsan tms.)
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Se johtuu isistä, jotka eivät puuhaa keittiössä. Minun miehen isä on aina tehnyt kotona ruokaa, joten niillä kaikki pojat osaa tehdä ruokia.
Ruuan teko ei edes ole vaikeaa, en ymmärrä, miksi sitä pitää sen kummemmin opettaa, onhan koulussa köksä.
Toisessa ketjussa parhaillaan akat haluaa miesten menevän armeijaan, joten eikös silloin pitäisi olla ihan tyytyväisenä itse siellä keittiössä? Pyssy käteen pojille.