Katsooko kotikäynnille tuleva lastensuojeluviranomainen komeroihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kuinka tarkkaan yleensäkin syynää kodin?

Viranomainen tulossa ekaa kertaa koska joku teki meistä ilmoituksen. Koti muuten ihan ok kunnossa mutta komerot on aika sekaisia. Mutta ei kai ne sinne katso?

Omalla kohdalla aikoinaan lastensuojeluviranomaiset kiinnittivät huomiota seuraaviin asioihin: mikä oli elämäntilanteeni (seurustelinko, olinko töissä vai opiskelemassa, miten kulutin vapaa-ajan, alkoholin käyttö), oliko lapset hoidettu (eli puhtaita, siistit vaatteet, leikkivätkö omatoimisesti, huomioinko heitä kuinka kotitarkastuksen aikana), kodin yleissiisteys (komeroihin ja kaappeihin eivät sentään menneet) sekä lopuksi vielä se kuinka itse suhtauden heidän tuloon (keitin kahvit ja tarjosin kaupan pullaa keskustelun aikana).
Kyse oli tuolloin lasten biologisen isän kiusasta ja panettelusta etten osaa tehdä mitään ja kohtelen kaltoin lapsia mm. hakkaan, en anna ruokaa, en kylvetä, jne...
Viranomaiset totesit tapaamisen lopuksi, että taitaa olla lasten isältä kiusantekoa ja tapaamisasioiden vaikeuttamista sekä asioiden vääristelyä.

minusta on järkyttävää että jotku oikeasti kiusalllaan (siis ilman perusteluja) tekee ilmoituksia lasten kohtelusta viranomaisille. en ikinä ennen ole kuullut moisesta kun täältä tapauksia lukenut paljon. loukkaantuisin kyllä verisesti tommosesta!

m; se tosiaan on järkyttävää.
Itse loukkaannuin tosi pahasti,kun sain tietää kuka ilmoituksn teki.

Olen kuitenkin sitä mieltä,että paha saa palkkansa. Välit meillä ihan ok,vaikka ei mitään bestiksiä ollakaan. Ensin kostonhimoisena välähti mielessä että teen hänestä ilmoituksen,mutta en tietenkään tehnyt.En halua viranomaisten tuhlaavan aikaa turhiin ilmoituksiin.

Tsemppiä aloittajalle.Kotikäynti on ihan rento,keitä kahvit ja jutustelette sitten mukavia mm.lapsen päivärytmistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Olen kuitenkin sitä mieltä,että paha saa palkkansa. Välit meillä ihan ok,vaikka ei mitään bestiksiä ollakaan. Ensin kostonhimoisena välähti mielessä että teen hänestä ilmoituksen,mutta en tietenkään tehnyt.En halua viranomaisten tuhlaavan aikaa turhiin ilmoituksiin.

Tsemppiä aloittajalle.Kotikäynti on ihan rento,keitä kahvit ja jutustelette sitten mukavia mm.lapsen päivärytmistä :)

Mä en juo kahvia eikä mulla ole keitintä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Mä en juo kahvia eikä mulla ole keitintä. :(

Pikakahvia tai teetä.

Kyllä. Salakavalasti se tehdään. Esim purkka roskiin, samalla katson löytyykö tyhjiä pulloja, nopea vilkaisu siis. Ohops, kaapista roikkuu tippumaisillaan jotain nostanpa takaisin. Onpa hieno peilikaappi, katsonpa millainen on sisältä, haluaisin samanlaisen. Mikäs lelu tuolta laatikosta pilkistää, työnnän takaisin. Ei ne asiakkaat edes huomaa, mutta kaikkea on nähty mitä on yritetty salata. Jopa kannabisviljelmiä.

Joku palstalla kertoi tehneensä rikosilmoituksen kaveristaan, koska teki kiusallaan hänestä ilmoituksen. Asia meni oikeuteen, ja tämä nikki voitti. En muista nyt millään nikin nimeä, palstalla kertoi.
Puolet ilmoituksista ei johda lastensuojelullisiin toimiin. Silti voisi ajatella, että eikö ennemmin "turha" ilmoitus, kuin että lapsi jää saamatta apua? Kaksipiippuinen juttu.

kahvitkin pitää siis tarjota? mitäs jos ei itse juo kahvia? pitääkö teeskennellä? leivonnaiset, olisiko parhaat oma tekemät, vai kelpaako hyvän konditorian?
miten pukeutuminen? jos tulevat edustavat tiettyä uskonsuuntaa, onko parempi jättää meikkaus pois. varmaankin paras jotenkin ottaa selvää, jos jättääkin meikkaamatta ja sitten on tään toisen tyylin edustajia niin sitten paras laittaa esille kalliimpia meikkituotteita. tietysti oma meikki kohdillaan kuten myös pukeutuminen.

Yhteistyössä