\
yksivuotaasta lähtien VOI antaa tavallista maitoa, ei tarvitse antaa jos imettää
itse olen lopettanut kahden vanhemman imettämisen vuoden ja 2-3kk iässä ja kolmas imeväinen on nyt 11kk ja imetys jatkuu luullavasti ainakin syksyyn, saa varmasti kesä kuumalla tarpeeksi nestettä
naurettava ajatus tai ei, mie en kyllä käsitä mitä rivoa on siinä että imettää vaikka sit kaksi vuotiasta?Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:39 Vierailija kirjoitti:\\Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:20 Tiinuri kirjoitti:Vai on 2-vuotiaan imetys rivoa tai imetys pitää lopettaa reilun vuoden iässä?
Minusta on aika surullista, että suomalainen "tissi on vauvojen ruokaa" -asenne saa monet äidit todella lopettamaan imetyksen siinä vuoden tienoilla, koska "niin kuuluu tehdä".
WHO:n suosituskin on imettää vähintään 2-vuotiaaksi, ja pidempäänkin jos äiti ja lapsi niin haluavat. Nämä nykyiset lyhyet imetykset ovat historiallisesti todella uusi juttu, ja perua mm. lyhyistä äitiyslomista, kellontarkoista imetysväleistä ja ympäristömyrkkyjen pelosta. Aikaisemmin lapsia imetettiin usein 3-5-vuotiaiksi tai pidempäänkin.
En väitä että nykyäänkin kaikkien äitien tulisi imettää monta vuotta, mutta että niitä jotka tekee niin kuin luonnollinen ihmisen (nisäkkään) käyttäytyminen on, pidetään rivoina, niin jossakin on vikaa.Edelleen totean että oikea ilmaisu on "ei normaalia", mutta joo, aika outoa joiltain osin.. siinä vaiheessa kun lapsi osaa kävellä sinne rinnan luokse ja pyytää sitä, niin ei enää kiitos.Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 12:20 Tiinuri kirjoitti:Vai on 2-vuotiaan imetys rivoa tai imetys pitää lopettaa reilun vuoden iässä?
Näkihän siinä dokumentissa miten hämmentyneitä ne miehetkin oli, eikä ihme.
Ja nykyäänhän suositellaan siirtymään tavalliseen maitoon 1 -vuotiaana, miksi sitä rintamaitoa pitäisi vuositolkulla juottaa.. voi sitä läheisyyttä osoittaa ilmankin.
Ja osoittaa Tiinurin ylimielisyyttä nauraa toisen kommenteille vaikkakin taitaa olla omansa kanssa aika yksin..
yksivuotaasta lähtien VOI antaa tavallista maitoa, ei tarvitse antaa jos imettää
itse olen lopettanut kahden vanhemman imettämisen vuoden ja 2-3kk iässä ja kolmas imeväinen on nyt 11kk ja imetys jatkuu luullavasti ainakin syksyyn, saa varmasti kesä kuumalla tarpeeksi nestettä