KATSO ULTRA KUVA,kaksosetko??UUSI KUVA!!

Tämä ultra kuva on rv 7+1 ,ja tänään katsoin sitä vasta tarkkemmin ja huomasin ylälaidassa sikiön yläpuolella jotain ,mutta se ei ole ruskuaispussi ,koska se näkyy toisessa kuvass pyöreänä tyhjänä pallona. Tuo kuva näyttää vähän huonosti ,mutta tuo "joku" näyttäisi jatkuvan ylöspäin/taaemmas.Ikäänkuin siinä olisi toinen sikiön peräpää ....Kun ultra kuvaa katsoo valoa vasten näkyy näkyvän sikiön ympärillä ohut kalvoraja,eli sikiö on sikiöpussissa eli sikiökalvojen sisässä ,mutta sen sikiöpussin sisällä sikiön edessä menee selvä kalvovana :/ Mulla siis alkuraskaudessa korkea hcg arvo ja lääkäri sanoi sikiöpussin olevan tavallista suurempi.

Kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=2777017.jpg

voi kun tuli epäselvä :eek:
 
AAM
Voisko olla niin että on ollut kaksi ja toisen kehitys pysähtyny alkumetreillä jos luulet että kaks on ollut... =/ ? kuvan laatu ei kyllä ollut paras mahdollien ja oma silmä ei ole niin harjaantunut että osaisin sanoa juuta/jaata pelkän kuvan perusteella...
 
Mulla on yksi kokemus tuosta kun kohdussa on sikiön lisäksi "jotain". Esikoisen varhaisultrassa rv 8+2 ultraava lääkäri luuli ensin että kohdussa on kaksoset, mutta sitten sanoi ettei olekaan. Koskaan ei selvinnyt mikä se "joku" oli, lääkäri vain sanoi että voi olla esim. verihyytymä mutta ainakaan vuotoa ei tullut koko raskauden aikana. Myöhemmissä ultrissa sitä "jotain" ei enää näkynyt.

Kuva tosiaan on aika epäselvä. Itse luotan aika tavalla nykyajan ultra-laitteisiin ja kokeneeseen ultraajaan, että löytäisivät jos sikiöitä on useampia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mulla on yksi kokemus tuosta kun kohdussa on sikiön lisäksi "jotain". Esikoisen varhaisultrassa rv 8+2 ultraava lääkäri luuli ensin että kohdussa on kaksoset, mutta sitten sanoi ettei olekaan. Koskaan ei selvinnyt mikä se "joku" oli, lääkäri vain sanoi että voi olla esim. verihyytymä mutta ainakaan vuotoa ei tullut koko raskauden aikana. Myöhemmissä ultrissa sitä "jotain" ei enää näkynyt.

Kuva tosiaan on aika epäselvä. Itse luotan aika tavalla nykyajan ultra-laitteisiin ja kokeneeseen ultraajaan, että löytäisivät jos sikiöitä on useampia.
Mulle on heitetty epäilys, et mulla ois tässä raskaudessa ollutkin alkuun kaksi matkustajaa (mikä selittäis monta raskauden aikana tapahtunutta seikkaa). Alkuraskauden ultrassa mulla ei tosin nähty mitään, mutta toisaalta ei etsitykään ja epäilys osuu, et toisen kehitys ois päättynyt, jos on, jo hyvissä ajoin eli ei ultrassa välttämättä koskaan olis näkynytkään.

Mutta kuitenkin. Tuosta asiasta sitten nt-ultrassa juteltiin ja mulle sanottiin, et se toinen vaikka ois ihan pidemmälle kehittynyt kaksonenkin, voi tosiaan silti liueta sinne itsestään pois (mulla tosin sitä epäiltiin vuotojen syyksi). Eli ei koskaan välttämättä tulekaan ulos, vaan just liukenee. :)
 
Kärppänä heinälatoon Huh, onpa jännää :whistle: :)
Mä en sitä sen kummemmin miettiny enää jälkeenpäin. Tietysti joskus kävi mielessä että mitähän se oli..
Mutta nyt kun ajattelee, niin ei olisi ihme vaikka alkanut kaksosraskaus olisi ollutkin. Mulla lähisuvussa tosi monet kaksoset ja voi olla periytyvää.
Lisäksi tuo raskaus sai alkunsa kun söin Clomifen-hormonia. Siihenkin liittyy kasvanut monisikiöraskauden riski ja kuulema myös enemmän poikkeavuuksia kuin verrattuna luomu-raskauteen.
Mua ei edes ultrattu missään vaiheessa kiertoa, jälkeenpäin vasta kuulin toisen lääkärin kannan että aina pitäisi ultrata montako munasolua kehittyy.
 
Siksakkia meilläkin on kaksosia suvussa ja mulla oli just takana km, mikä kuulemma kanssa sekottaa sen verran hormonitoimintaa, et irtoaa normaalia useammin kaksi munasolua. ...lisäksi mä tunnen aika selkeästi oviksen (myönnettäköön, että kaavinnan jälkeen ovisoireet laimeni) ja raskautumiskierrossa olin vähän ulapalla, kun niitä oviksia tuntui olevan kaksi.. :xmas: Mutta spekulointiahan tämä enää on, ikinä ei tulla tietämään varmaksi. Mitä ikinä olikaan, siitä ei enää nt-ultrassa näkynyt kuin pientä hyytymää kohdussa. Mutta hyytymä oli vuotojen tulos, ei syy.

Kunhan nyt tämä yks ainukainen pysyis kyydissä, niin olisin enemmän kuin iloinen. :heart:
 
Mulla alkuraskauden ultrissa (3kertaa olen ollut raskaana) , jotka tehty rv 7+ jotain, lääkäri on selittänyt että se on keltarauhanen joka siinä näkyy ja siitä alkio saa ravintonsa kunnes istukka alkaa toimimaan... Että epäilisin sitä keltarauhasta, joka sitten kuulemma surkastuu pois kun sitä ei enää tarvita... =)
 
Yritin saada parempaa kuvaa....luonnossa näkisi niin hyvin :/ Se lääkäri teki vain pikaisen ultran ,noin 3 min ,ja kun vauva näkyi heti ,hän piti vaan anturin koko ajan paikallaan ,ja mittasi ..otti anturin pois,eli ei sen kummemmin tutkinut.Äidiltäni ja isältäni eilen kysyin ja näytin kuvaa ,ja he sanoivat heti että aivan kuin olis kaksi tosiaan.RUSKUAISPUSSI SE EI OLE ,koska mulla on 3 kuvaa ja yhdessä näkyy se ja on ikäänkuin pyöreä rengas.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2784918.jpg
 
Voiko rv 7+ jo näkyä istukka noin isona ,kun silloinhan on vielä se ruskuaispussi ,ja mikä toi ihme kalvo sitten on sikiön edessä? Lääkäri kyllä sanoi että istukan alue näyttää normaalilta ,mutta ei siellä vielä istukkaa pitäs varsinaisesti olla ,vaan sen alku ,et eikai se nyt noin iso?
 
Jos toi toinen olisi kaksonen, eiköhän lääkäri olisi osannut sen sinulle kertoa. Nimenomaan sitäkin tuossa ultrassa aina katsovat, kuinka monta sikiötä tulossa. En pitäisi tuota kaksosena kyllä, mutta kannattaisko kysyä vaikka sieltä missä ultras...tuskin täältä tyhjentävää vastausta saat...
 

Yhteistyössä