katselin suomalaisten koteja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Olkkarimme on 52 neliötä;21959536:
Olen aina ihmetellyt rintsikoiden suosiota. Pirun ahtaita koirankoppeja. Kai siinä on sitten sitä paljon puhuttua "tunnelmaa" kun ei saa edes kalusteita mahtumaan ja asutaan kuin sardiinit tölkissä.

Tsot, tsot. Jos pieniä olkkareita haluat mollata, niin katso uusia rivareita ja kerrostaloja. Meillä on rintsikka, eikä todellakaan ole ahdas missään suhteessa. Ja todellakin, tunnelmaan olemme tyytyväisiä. Miksi muuten olisimme talomme valinneet.

myynti-ilmoituksista. sisustukseen en puutu, mutta yksi asia mietityttää, että miksi ne sohvat, nojatuolit jne pitää juntata kiinni seinään?

käykääpä katsomassa omaa sohvaa, jos se on teillä seinää vasten, onko se täysin kiinni seinässä?

asunnot ovat huomattavasti ilmavamman ja viihtyisämmän näköisiä niin pienellä asialla kuin että se sohva siirretään muutaman sentin irti seinästä, sama muilla huonekaluilla, tasot ym. tietysti osa kuten korkea kirjahylly on tietysti seinässä kiinni mutta...

en tiedä tajuaako kukaan mitä tässä ajan takaa:D

Kokeilin, toimii! Saisiko lisää sisustusvinkkejä?

Meillä sohva menee automaattisesti kiinni seinään, kun kaksi lasta ryntää siihen samaan aikaan katsomaan lastenohjelmia, joten ihan turha olisi pitää irti seinästä. Meillä on kyllä jo pidempään ollu sohvat niin, että kumpikaan ei ole seinän vieressä, mutta nyt on taas viikon verran ollu ja voi olla että kohta vaihdetaan taas paikkaa niin että ei ole seinän vieressä. Toisaalta joissain asunnoissa olkkari on sen verran pieni, että olisi ihan hassua pitää sohvaa 10 cm irti seinästä...ehkä sitten jos tilaa olisi 200 neliötä ja 4 huonetta ja keittiö.

Kokeilin, toimii! Saisiko lisää sisustusvinkkejä?

kivaa, tätä toivoinkin että joku kokeilee ja huomaa mitä ajoin takaa!

saat lisää vinkkejä, mutta millaisiakohan osaisin antaa?

ylipäätään suosittelen karsimaan tavaraa ja jos sitä on niin keskittämään yhteen paikkaan esim taidelasiesineet, ei ripotellen ympäriinsä. taulut kans vain jollekin seinälle kauniisti koottuna, ei jokaiselle seinälle yhtä. eli pitää olla myös vapaita seiniä.

mun oma tyyli on uniikki eikä voi olla toista samanlaista kotia. tätä on käytetty myös kuvauspaikkana.

kivaa, tätä toivoinkin että joku kokeilee ja huomaa mitä ajoin takaa!

saat lisää vinkkejä, mutta millaisiakohan osaisin antaa?

ylipäätään suosittelen karsimaan tavaraa ja jos sitä on niin keskittämään yhteen paikkaan esim taidelasiesineet, ei ripotellen ympäriinsä. taulut kans vain jollekin seinälle kauniisti koottuna, ei jokaiselle seinälle yhtä. eli pitää olla myös vapaita seiniä.

mun oma tyyli on uniikki eikä voi olla toista samanlaista kotia. tätä on käytetty myös kuvauspaikkana.

Meillä ei tahdo enää olla vapaata seinää, kaikilla on tauluja, ei vielä saunassa tosin:p Makuuhuone on korkea, siellä on kaarevia seiniä pitkin vaeltava vaihtuva näyttely.

Meillä ei voi sohvaa edes laittaa seinän viereen, joten se on keskellä olohuonetta. Mutta niin ärsyttävää kun se on aina vinossa. Joka keta kun kävelen olkkariin, niin mun täytyy suoristaa sohva (voiskohan sen pultata lattiaan kiinni?). Ja mun mielestä olis ihana sellainen pieni olkkari (mä olisinkin halunnut rintsikan, mutta ei ollut tarjolla sopivaa silloin kun etsittiin taloa) mä en tunne itseäni kotoisaksi jos on liikaa tilaa. Olenkin miettinyt jos tekis väliseinän tohon olohuoneeseen, niin sais yhden ylimääräisen huoneen, mutta mies ei halua...

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;21959550:
Teillä olohuone 52 neliötä, onnea siitä :saint:
Oletko ajatellut, että joidenkin koko koti voi olla 55 neliötä?!

Meillä esimerkiksi on koko asunto 50m2 ja kolmisin on mahduttu tässä asustelemaan 2,5 vuotta. Elämä on valintoja ja omistusasuminen tietyillä alueilla on melko arvokasta. No, kohta onneksi päästään isompaan, muttei tosiaankaan siinäkään ole 52 neliön olkkaria. :D

Ap:n kysymykseen: Minäkään en ymmärrä sitä, että kaikki huonekalut sijoitellaan kiinni seiniin. En myöskään ymmärrä seiniä kiertäviä sisustuksia, joita sellaisiakin edelleen näkee. Tai sitä, että hankitaan huonekaluja muista kuin omista tarpeista. Meillä esim. ei ole ollut yli vuoteen sohvaa. Luovuimme siitä, koska koimme muut huonekalut tarpeellisemmiksi ja jostain oli luovuttava mahtuaksemme asumaan tässä miniasunnossamme.

Meillä on ihana tilava olohuone ja sohvat on suunnitellusti irti seinästä, mutta käytännössä toinen niistä aina seinässä kiinni litistäen verhot epähienosti taakseen kiitos liikkuvaisen vekaran joka vauhdilla tullessaan sohvalle työntää sen aina seinään kiinni!

ok, miksi pitää olla? onko se joku sellainen psykologinen juttu, että tuntuu että ne on silloin kunnolla paikoillaan?

ja tarkoitan nyt tässä, että vaikka olisi pienikin tila niin muutaman parin kolmen neljän sentin "ilmarako" tuo ihmeesti koko huoneeseen lisää tilan tuntua. kuulostaa ehkä kummalta, mutta kokeilkaa.

Ahaa. Muutaman sentin ilmarakoa en ymmärrä ollenkaan. Eri asia, jos olisi esim. keskellä olkkaria ikään kuin tilanjakajana. Mutta kuten monella muullakin, ei meidän pienessä kolmiossa ole tilaa jättää huonekaluja etäälle seinistä. Niin kiinni seinässä on sohva kuin sen suinkin vain saa. Käytännössä toki lista on välissä, joten jäähän siihen se 1-2 cm ;)

Yhteistyössä