katselin suomalaisten koteja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tietenkään ole kiinni, koska toisella puolen on verhot ja toisella puolen pistokkeet. Tosin mä en usko että se muutama sentti sinnetänne tuo mitään ilmavuutta tms.

imgres

Muhkea nojatuoli on seinässä kiinni, johtuen siitä että asunto on pieni ja tämä kohta on sille oikein hyvä paikka monille eri toiminnoille. Jos olisi isompi asunto niin ei olisi seinassä kiinni vaan silleen rennosti keskellä huonetta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;21959550:
Teillä olohuone 52 neliötä, onnea siitä :saint:
Oletko ajatellut, että joidenkin koko koti voi olla 55 neliötä?!

Olen. Vanhempani asuvat 60 neliön kaksiossa ja niin pirusti ahdistaa ahtaus kun kyläilee. Tuntuu, että seinät kaatuvat päälle ja matala kerrostalon huonekorkeus ei ainakaan auta tilannetta. Kaipaan tilaa ja avaruutta ympärilleni. Siksi asummekin nykyään avarassa talossa. 260 neliötä, jossa on 5h+k+sauna+khh. Ja suomalaisittain tilavasta talostamme huolimatta tuntuu, että huoneita olisi sittenkin pitänyt levittää entisestään.

Ei ole seinässä kiinni... Joskushan se sohva voi liikkua (kun siihen istutaan ja noustaan vauhdilla) ja siis kyllä se aina takasin siirretään... ;)
Nojatuolit sama... Eivät ole seinässä kiinni, ovat viä kauempana seinästä, kuin sohva.

Tarkoitus olisi että sohva olisi irti seinästä, mutta aina, kun olkkarissa käyn, nii sohva on seinässä kiinni.
Menee vaan niin helpolla aina taaksepäin. Enimmäkseen lasten ansiosta kai?

[QUOTE="vieras";21960260]Tarkoitus olisi että sohva olisi irti seinästä, mutta aina, kun olkkarissa käyn, nii sohva on seinässä kiinni.
Menee vaan niin helpolla aina taaksepäin. Enimmäkseen lasten ansiosta kai?[/QUOTE]

näin meilläkin käy. paitsi nyt vikat pari päivää kun ostin valtavan maton joka on myös sohvan jalkojen alla niin ei enää sohva pääse liikkumaan.

On pieni rako kaikissa huonekaluissa. En ole ajatellut sitä tilan kannalta mutta kun se sohva on siinä seinässä kiinni muutamankin vuoden, niin siihen seinään jää aika ruma jälki :(
Eli sen takia meillä sohva on irti seinästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Olkkarimme on 52 neliötä;21959536:
Olen aina ihmetellyt rintsikoiden suosiota. Pirun ahtaita koirankoppeja. Kai siinä on sitten sitä paljon puhuttua "tunnelmaa" kun ei saa edes kalusteita mahtumaan ja asutaan kuin sardiinit tölkissä.

Niin? tunnetko itsesi paremmaksi kun tuhoat maapalloa lämittämällä suurta lukaalia? jokainen osaa sisustaa viihtyisäästi ison asunnon, taitoa ja osaamista vaaditaan pienten tilojen ja pihojen suunnittelussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Olkkarimme on 52 neliötä;21959536:
Olen aina ihmetellyt rintsikoiden suosiota. Pirun ahtaita koirankoppeja. Kai siinä on sitten sitä paljon puhuttua "tunnelmaa" kun ei saa edes kalusteita mahtumaan ja asutaan kuin sardiinit tölkissä.

Meillä rintsikka ja olkkari 60 neliön koko talo 286 neliötä :)

[QUOTE="jaa";21960577]Niin? tunnetko itsesi paremmaksi kun tuhoat maapalloa lämittämällä suurta lukaalia? jokainen osaa sisustaa viihtyisäästi ison asunnon, taitoa ja osaamista vaaditaan pienten tilojen ja pihojen suunnittelussa.[/QUOTE]

Täytyy tunnustaa, että eipä juuri kiinnosta maapallon tuhoamislöpinät. Talomme lämpiää maalämmöllä, eli vähintään 2/3 lämmöstä saadaan auringosta lisäksi pari takkaa, joita talvella lämmitetään. Sinä voit pujotella kalusteidesi keskellä, minä en moisessa viihdy. Koirankopista ei viihtyisää mielestäni saa.

Yhteistyössä