katselin suomalaisten koteja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lai-ne

Aktiivinen jäsen
07.07.2009
3 170
0
36
myynti-ilmoituksista. sisustukseen en puutu, mutta yksi asia mietityttää, että miksi ne sohvat, nojatuolit jne pitää juntata kiinni seinään?

käykääpä katsomassa omaa sohvaa, jos se on teillä seinää vasten, onko se täysin kiinni seinässä?

asunnot ovat huomattavasti ilmavamman ja viihtyisämmän näköisiä niin pienellä asialla kuin että se sohva siirretään muutaman sentin irti seinästä, sama muilla huonekaluilla, tasot ym. tietysti osa kuten korkea kirjahylly on tietysti seinässä kiinni mutta...

en tiedä tajuaako kukaan mitä tässä ajan takaa:D

[QUOTE="vieras";21959407]Musta tavaroiden pitää olla kiinni seinässä, inhoan kun mies laittaa niin ettei ne oo.[/QUOTE]

ok, miksi pitää olla? onko se joku sellainen psykologinen juttu, että tuntuu että ne on silloin kunnolla paikoillaan?

ja tarkoitan nyt tässä, että vaikka olisi pienikin tila niin muutaman parin kolmen neljän sentin "ilmarako" tuo ihmeesti koko huoneeseen lisää tilan tuntua. kuulostaa ehkä kummalta, mutta kokeilkaa.

Viimeksi muokattu:
ja tarkoitan nyt tässä, että vaikka olisi pienikin tila niin muutaman parin kolmen neljän sentin "ilmarako" tuo ihmeesti koko huoneeseen lisää tilan tuntua. kuulostaa ehkä kummalta, mutta kokeilkaa.

Mun mielestä taas ei. Pienessä olkkarissa huoneen keskellä oleva avointila on olennainen luotaessa tilan tuntua. Seinästä irtiolevat kalusteet on jotenkin omituiset.

On sullakin ongelma!!! :D

eiks ookin :laugh:

no oikeesti ei tää oo mulle ongelma, mutta olen tätä useammakin kerran huomannut miettiväni kun koteja katselen.

ja korostetaan nyt sitten vielä, että mulle on aivan sama miten toiset asuu, mä vaan kummastelen tätä asiaa ja tuli sit mieleen että ehkä ihmiset ei ole tajunneet moista.

ja joo, sisustus on mulle tärkeä asia. mutta tärkeintä on tietysti kodissa asuvien onnellisuus, joka on 100 kertaa tärkeämpi kuin se onko kotona sotkuista, sohvat kiinni seinässä tai ulko-ovi aina auki.

[QUOTE="vieras";21959478]Tuli vain mieleen, et eikös siihen seinän ja kalusteen väliin jää automaattisesti 1-2cm ilmatilaa lattialistojen ansiosta.[/QUOTE]

no ei näytä jäävän, esim sohvissa ja nojatuoleissa on usein hieman kaartuvat selkänojat niin ne on kyllä tiukattu niin kiinni seinään, että jossain kuvissa näkyy, että se muhkea sohva hieman lyttääntyykin sieltä selkänojasta.

ja oikeastaan pari senttiä on liian vähän, tosin sen riippuu tilasta ja kokonaisuudesta paljon on sopiva. 10 cm on hyvä jos olohuone on iso, valtavissa kodeissa voi olla enempikin, pienissä olohuonessa sitten vähempi. se ilmarako on kuitenkin tärkeä.

:laugh::laugh:

ja antakaa anteeksi arvokkaan palstatilan väärinkäyttö mut eiks tällä palstalla saa kirjoittaa mitä tahansa eikä tätä tarttee ottaa niin vakavasti :rolleyes:

no ei näytä jäävän, esim sohvissa ja nojatuoleissa on usein hieman kaartuvat selkänojat niin ne on kyllä tiukattu niin kiinni seinään, että jossain kuvissa näkyy, että se muhkea sohva hieman lyttääntyykin sieltä selkänojasta.

ja oikeastaan pari senttiä on liian vähän, tosin sen riippuu tilasta ja kokonaisuudesta paljon on sopiva. 10 cm on hyvä jos olohuone on iso, valtavissa kodeissa voi olla enempikin, pienissä olohuonessa sitten vähempi. se ilmarako on kuitenkin tärkeä.

:laugh::laugh:

ja antakaa anteeksi arvokkaan palstatilan väärinkäyttö mut eiks tällä palstalla saa kirjoittaa mitä tahansa eikä tätä tarttee ottaa niin vakavasti :rolleyes:

En mä vakavasti ottanutkaan. Kyl meil ainakin se sun vaatima ilmarako jää ihan lattialistojen ansiosta. Tietty lipastoissa ja muissa puukaluisteissa se rako näkyy parhaiten.

Mun Suomen kàmpàssà ei ole muuten sohvaa. Ihanan ilmavaa ja uniikkia ;)

varmasti, olisi kiva kun ihmiset miettisivät enemmän, mitkä on oman kodin oikeat tarpeet eivätkä hankkisi tavaroita vain siksi kun kaikilla on sohva. mulla ei ole ollut koskaan kirjahyllyä, koska en pidä niistä, lähinnä tarkoitan sellaisia komplekseja joissa on sitten telkkari keskellä jne.

[QUOTE="vieras";21959518]Rintamiestalon ihanuuksia :) Mut en mä itteeni raukaksi koe.[/QUOTE]

Olen aina ihmetellyt rintsikoiden suosiota. Pirun ahtaita koirankoppeja. Kai siinä on sitten sitä paljon puhuttua "tunnelmaa" kun ei saa edes kalusteita mahtumaan ja asutaan kuin sardiinit tölkissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Olkkarimme on 52 neliötä;21959536:
Olen aina ihmetellyt rintsikoiden suosiota. Pirun ahtaita koirankoppeja. Kai siinä on sitten sitä paljon puhuttua "tunnelmaa" kun ei saa edes kalusteita mahtumaan ja asutaan kuin sardiinit tölkissä.

Ai onko rintamamiestalot jotenkin suosiossa? Kyl mä oon saanut tällä palstalla ihan erilaisen vaikutelman. Säkin osoitat, et on sen parempaa ja hienompaa mitä modernimpaa ja mitä enemmän neliöitä talosta löytyy. Ite ostin lapsuudenkodin joka on ollut myös mun äidin lapsuudenkoti, tunnesyistä ja oikeastaan mä viihdyn tääl tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Olkkarimme on 52 neliötä;21959536:

Teillä olohuone 52 neliötä, onnea siitä :saint:
Oletko ajatellut, että joidenkin koko koti voi olla 55 neliötä?!

Yhteistyössä