Katkeruus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siskoni ovat saaneet idylliset ydinperheet, mutta minä en. On kauhean vaikeaa tavat heltä. Olin aiemmin niin onnellinen heidän puolestaan, nyt en enää pysty, olen kai vain niin kateellinen, surullinen ja vihainen, etten pysty. Ja tämä on kauheaa. Olen itse turmellut mahdollisuuteni samaan onneen. Sen lisäksi, että koen menettäväni oman onneni, menetän myös rakkaat siskoni, koska se sattuu niin paljon etrwn halua nähdä heitä
Enää. Oletan, ettei tähän ole ratkaisua, mutra yritän vielä. Ja pliiis, teillä joilla on onnellinen perhe, lapsia, älkää ehdottako harrastuksia, ellette ole itse valmiita vaihtamaan lapsianne harrastuksiin. Se on tyhjää puhetta ja loukkaa . Jos olet ilman lapsia ja onnellinen, kuulem mielelläni.
 
vierailija
Hei, älä ole tuollainen negatiivinen ankeuttaja, ei mikään ihme ettei sulle kukaan vastaa, ei kukaan jaksa tuollaista kateellisen nillitystä kuunnella mee muualle itkemään siitä.
 
vierailija
Samaa mieltä edellisen kanssa. Ja älä tuollaisella asenteella olekaan siskoihisi missään yhteydessä. Heillä on onneksi toisensa, sun kannattaa hakea vaikka joku vanha katkera mamma jostain kuppilasta seuraksi. Siinä oluen ääressä on kiva valittaa, olis seuraakin.
 
vierailija
Jos kovasti toivot lasta niin kannattaa harkita itsellistä äitiyttä. Puolison saattaa löytää sitten myöhemmin, mutta lapsia ei voi kovin myöhään enää saada
 
vierailija
Siskoni ovat saaneet idylliset ydinperheet, mutta minä en. On kauhean vaikeaa tavat heltä. Olin aiemmin niin onnellinen heidän puolestaan, nyt en enää pysty, olen kai vain niin kateellinen, surullinen ja vihainen, etten pysty. Ja tämä on kauheaa. Olen itse turmellut mahdollisuuteni samaan onneen. Sen lisäksi, että koen menettäväni oman onneni, menetän myös rakkaat siskoni, koska se sattuu niin paljon etrwn halua nähdä heitä
Enää. Oletan, ettei tähän ole ratkaisua, mutra yritän vielä. Ja pliiis, teillä joilla on onnellinen perhe, lapsia, älkää ehdottako harrastuksia, ellette ole itse valmiita vaihtamaan lapsianne harrastuksiin. Se on tyhjää puhetta ja loukkaa . Jos olet ilman lapsia ja onnellinen, kuulem mielelläni.



Älä ole itsellesi niin ankara, luonnollisia tunteita nuo vain on tilanteessa, jossa itse haluaa kovasti jotain jota muilla on. Itselläni on puoliso ja lapsia, mutta lapset ovat tulleen lapettomuushoitojen avulla. Tämän kokemuksen takia olen itsekin rämpinyt välillä syvissä vesissä tunteideni kanssa enkä ikinä voisi vähätellä niitä tunteita, joita tällä hetkellä koet.

Siskosi ovat sinulle tärkeitä, joten kannustaisin sinua mainitsemaan heille suoraan sinulla olevan vaikeita tunteita oman tilanteesi suhteen ja siksi voit vaikuttaa etäiseltä. Rehellinen ja ystävällinen puhe ei hyviä välejä riko. Itse ymmärtäisin täysin, jos läheiseni kertoisi jotain tuollaista. Kannattaa yrittää saada vertaistukea jostain, oli se sitten omat kaverit, some tai podcastit. Ne voivat auttaa omien ajatustesi käsittelyyn. Tunteiden työskentely on prosessi, anna itsellesi aikaa sen suhteen, mutta muista että siskosi varmasti mielelläni kuulevat sinusta ja ajatuksistasi kunhan pystyt niitä kertomaan.


Voimia!
 

Yhteistyössä