KÄTILÖT, kätilöopiskelijat!!!!! Kysyttävää!

Tämäkin Menee Ohi

Aktiivinen jäsen
26.06.2007
2 207
0
36
Millaiset ovat nykyisin pääsykokeet????

Olen kuullut ettei olisi haastatteluja, psyk. testejä ja ryhmätöitä enää, mutten oikein usko että pelkkä pääsykoe olisi pääsykriteeri.

Ja millainen on sitten tuo itse teoriakoe???

Auttakaa pliis, tärkeää.

Tässä Oulun ammattikorkean valinnasta.

Valintakoe on hakijalle yksipäiväinen ja siinä huomioidaan kaikki Oamkin sosiaali- ja terveysalan hakutoiveet.

Valintakoe on hakijan urasuunnitelmaan (portfolioon) perustuva haastattelu. Valintakokeella arvioidaan hakijan oppimisvalmiutta, motivaatiota, alalle soveltuvuutta ja sosiaalista kyvykkyyttä. Valintakokeeseen kutsuttu hakija tuo haastatteluun kirjallisena oman urasuunnitelmansa (portfolion). Portfoliolla on merkittävä osuus valintakokeessa. Sen puuttuminen vähentää valintakoepistemäärää automaattisesti viisi (5) pistettä.

Urasuunnitelma (pituus enintään 4 - 6 sivua), sisältää esimerkiksi seuraavia asioita: 1) lyhyt esittely itsestä ja arrastuksista, työkokemuksesta yms. 2) käsitys itsestä opiskelijana/sosiaali- ja terveysalan ammattilaisena 3) motivaatio koulutukseen ja omaa urasuunnittelua käsittelevä pohdinta 4) itsearviointia omista vahvuuksista ja kehittämishaasteista suhteessa hakemisen kohteena olevaan ammattiin tai ammatteihin 5) muut mahdolliset hakijaan liittyvät seikat. Urasuunnitelma laaditaan kaikki Oamkin sosiaali- ja terveysalan hakutoiveet huomioiden.

Valintakokeesta on saatava vähintään 10 pistettä.

Kiitos vieras=)

Eikö Oulussa ole ollenkaan kirjatenttiä pääsykokeessa siis?

Voiko nää vaihdella näin tolkuttomasti nää pääsykokeet???

Onko Helsingin Metropolian opiskelijoilta mitään tietoa täällä päin järjestettävätsä pääsykokeesta?

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Kiitos vieras=)

Eikö Oulussa ole ollenkaan kirjatenttiä pääsykokeessa siis?

Voiko nää vaihdella näin tolkuttomasti nää pääsykokeet???

Onko Helsingin Metropolian opiskelijoilta mitään tietoa täällä päin järjestettävätsä pääsykokeesta?

Koulut saa itse päättää pääsykokeistaan. Itse opiskelen sairaanhoitajaksi, ja kun hain niin oli psykologiset testit, jotain tehtäviä, ryhmäkeskustelu ja psykologin haastattelu. Nykyisin meidän koulussa on vain haastattelu ja koulun opettajat haastattelevat ja tarkoituksena on se, että haastattelun avulla saadaan valituksi he, joita ala oikeasti kiinnostaa.

Näin juuri olisi järkevää tehdä eli haastatella, mutta etsin selvyyttä Metropolian pääsykoelinjasta eli onko tosiaan mahdollista että heillä pelkkä rasti ruutuun-kirjatentti, mikä olisi käsittämätöntä ihan kerta kaikkiaan!!!!! :o

Kertokaa jos tiedätte!

Yhteistyössä