kätilöopisto vai naisten klinikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
pk-seudulla synnyttäneet, kokemuksia noista paikoista. nyt ois edessä et pitäis valita kumpaan menee synnyttämään, ja ei oo hajuakaan paikoista. eli plussia ja miinuksia jos saisi kiitos =)

naistenklinikalla olin. Ja tosi tyytyväinen. Tosin ei kokemusta kättäristä :) Naistenklinikassa on se hyvä, että siellä ollaan hyvin valmistauduttu erikoistilanteisiin. Se on musta rauhoittavaa.

Olen 3 kertaa ollut kättärillä ja kokemukset hyviä. Joka kerta on osastolla ollut yksi hoitaja tai kätilö josta en oo "ttykännyt" ollut siis töykeä tai vastaavaa. Mutta hoito ja ohjaus ollut muuten hyvää ja itse synnytys ollut ok kokemus.
Molemmissa paikoissa on mahdollisesti harjoittelijoita / opiskelijoita, joten siinäkään ei ole eroa.

Itse valitsin naistenklinikat just sen takia että siellä on valius "kaikkeen". Mollemmat kerrat olen ollut tosi tyytyväinen ammatitaitoon ja miten asiat hoidetaan. Ekalla kerralla olin vuodeosastolla samassa huoneessa 3 muun kanssa, mutta toisaalta, ei se mulle pitänyt mikään elämysmatka ollakaan. Toisella kerralla sain olla koko ajan kahden hengen huoneessa yksin, joten tuurista ja tilanteesta noi kiinni. Itse en edes pyytänyt perhehuonetta, mutta tuttavilla olleet sellaisetkin. Ja imetys ja muuta ohjausta sai kyllä kun pyyti. Suosittelen.

Oon ollu 2007 marraskuussa NKL:lla ja lokakuussa 2009 kättärillä. Ihan halusin uteliaisuudesta vaihtaa. Molemmat on mukavia, mitään suuria eroja ei ole. Mulla painoi valinnassa eniten se, että minusta oli helpompi mennä Naikkarille kun kuljin julkisilla. Tokalla kerralla mulla oli auto, niin parkkipaikka löytyi helpommin Kättäriltä. Ja sit kun kammosin ekaa synnytystä, niin oli kivempi mennä uuteen paikkaan tokan kanssa, kun vanhat pelot (jotka eivät tosin toteutuneet) eivät jyllänneet.

Kättärillä oli huolehtivia, mukavia kätilöitä vauvaosastolla, naikkarilla taas vauvamme joutui lastenklinikalle, eikä ollut osastolla, joten en osaa sanoa, millaista hoitoa olisimme saaneet. Kun olin ilman vauvaa, mua ei oikeastaan hoidettu mitenkään, joten sikäli koin kättärin hoidon ystävällisempänä.
Synnytykseni taas hoidettiin mielestäni huolellisemmin naikkarilla, tosin kun olin ensisynnyttäjä, niin olisiko johtunut siitä. Mutta silti koin, että synnytyksessä pisteet kotiin NKL:lle. Kättärillä myös sanottiin varhaiseen epiduraalitoiveeseen että kokeile ensin näitä kauratyynytjä tms. Olin että hitto, en varmasti kokeile! Sain sit sen epiduraalin.

Kättäri sopii luomusynnyttäjille paremmin, siellä kannustetaan siis lääkkeettömään synnytykseen..toisin sanoen kitsastellaan kipulääkkeitten kanssa. Ennen valintaa pitäisi vaan tietää, miten oma synnytys lopulta menee

Kättäri sopii luomusynnyttäjille paremmin, siellä kannustetaan siis lääkkeettömään synnytykseen..toisin sanoen kitsastellaan kipulääkkeitten kanssa. Ennen valintaa pitäisi vaan tietää, miten oma synnytys lopulta menee

Höpöhöpö! Olen 6 kertaa synnyttänyt kättärillä ja aina on kivunlievitystä saanut ja ihan jo alkujutteluissa ottaneet puheeksi oman toiveeni kivunlievityksestä. Ap:n kysymykseen vastaan, että tällä kokemuksella Kättäri, voishan sitä toki vertailun vuoksi vaikka Naistenklinikkaakin testata

Olen synnyttänyt kahdesti Naikkarilla, ja kokemukset myönteisiä. Uskon, että missä tahansa sairaalassa voi tulla eteen töykeitä tai kivoja kätilöitä tai lastenhoitajia, joten on varmaankin aika lailla tuurista kiinni millainen henkilökunta omaan synnytykseen ja lapsivuodeosastolle sattuu.

Yksi tuttuni on kätilö, joka on tällä hetkellä Kättärillä töissä mutta oli aikaisemmin Naikkarilla. Hän sanoi, että valitsisi itse Naikkarin sen takia, että siellä on enemmän henkilökuntaa työvuoroissa, eli ei niin ylityöllistetty hlökunta kuin Kättärillä. Mutta tässäkin asiassa varmaan Karman laki sanelee eniten, eli sattuuko omalle synnytyspäivälle ruuhka osastolle, koska sellaisessa tilanteessahan missä tahansa sairaalassa on härdelli päällä.

Tsemppiä koitokseen!

Jorvi ei ollut vaihtoehtonasi, mutta sitä suosittelen. Siellä on kuulemma vähiten "ulkosuomalaisia".

juu, jorvinkin voisin valita, mutta asun ihan idässä, ja sehän on espoossa, joten kättäri taitaa olla itselleni lähin... naikkarikaan ei niin kaukana että sitä ei voisi vaihtoehtona pitää...

ja periaatteessa samahan se on missä synnyttää, mutta kun olen täällä vasta niin vähän aikaa asunut, enkä ole kenenkään kokemuksia kuullut ja valinta täytyy kuitenkin tehdä, niin siks täältä tulin kyselee =)

Ehdottomasti Naikkari. Siellä kaksi kertaa ollut ja huippuhoito, etenkin synnytyksen aikana, samoin kavereilla jotka siellä synnyttäneet. Kättärillä taasen sattunut mun tuttavapiirin karmeimmat kokemukset- kaikkea kivunlievityksen pihtailusta, vähättelyyn ja vaaratilanteisiin.

Yhteistyössä