P
positiivisuus kunniaan
Vieras
Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen, että miksi ihmiset ovat niin kateellisia. Mua ei haittaa, jos jollain on jotain enemmän tai parempaa kuin mulla, koska mun mielestä kaikki on omista valinnoista kiinni. Jos haluat olla lasten kanssa kotona pitkään niin todennäköisesti ei voi saada niin hienoa autoa kuin se, joka vei lapsen tarhaan jo 1-vuotiaana. Tilalle saa kuitenkin rauhalliset aamut ja yhdessäoloa lapsen kanssa. Opiskelemalla voi saada parempipalkkaisen työpaikan, mutta duunarihommissa on puolestaan vähemmän stressiä. Kannattaisi nauttia siitä, mitä itsellä on tai tehdä valintoja toisina. Toki ymmärrän, että sairauksiaan ei voi valita ja lapsiensa sukupuolta. Mun mielestä on kuitenkin käsittämätöntä, että toisten lapsien sukupuoletkin tuottaa kateutta tai vahingoniloa. Kyllä mäkin ihailen jotain asioita muilla, mutta en halua sitä niiltä pois eli tavallaan en ole kateellinen. Mulla on elämässä ollut paljon vastoinkäymisiä ja mm. krooninen (vakava) sairaus, mutta silti yritän ajatella positiivisesti. Harmittaa vain tämä yleinen kateellinen ilmapiiri!