Kateellisena kuuntelen kun joidenkin vauvat nukkuu pienestä pitäen yöt läpeensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Omat yöunet on pätkittäisiä, kun kuopus 9,5kk on päättänyt syödä öisin n. 2 tunnin välein. Eilen illalla kävi nukkumaan n. 22.30 ja heräsi yhdeltä, kolmelta, viideltä ja lopulta seitsemältä jolloin sitten noustiin ylös. Joka kerta kun herää, niin rauhoittuu vaan tissillä, syö ja jatkaa sitten uniaan.

Meillä esikoinen nukkui ensimmäisen kokonaisen yön heräämättä 1½ vuotiaana. Siihen asti heräsi vähintään 5 kertaa yössä joka ikinen yö. Kuopus nukkui yöt läpeensä 3 kk ikäisestä lähtien.

Minä en tiedä, onko minusta huudattamaan lasta yöllä, etenkin kun en ole itse parhaalla mahdollisella tuulella itse silloin ja pelkään myös, että tuo vanhempi herää.

[QUOTE="shihtzu";24502111]Minä en tiedä, onko minusta huudattamaan lasta yöllä, etenkin kun en ole itse parhaalla mahdollisella tuulella itse silloin ja pelkään myös, että tuo vanhempi herää.[/QUOTE]

No, sitten voit jatkaa yövalvomisia. Se varmasti lisää sun hyvää tuulta.

No sen varmaan tiedätkin, ettei se nälkäänsä syö yöllä enää. Tapa vaan, josta olisi jo aika päästä eroon. Meillä samanikäinen syö iltapuuron ja maidon klo 18-19välillä ja seuraavan kerran aamulla. Nukkuu klo 19.30/20-06/07, aamuyöstä saattaa hetken uni olla levottomampaa, mutta ei yleensä yöllä kunnolla heräile.

[QUOTE="vieras";24502123]No sen varmaan tiedätkin, ettei se nälkäänsä syö yöllä enää. Tapa vaan, josta olisi jo aika päästä eroon. [/QUOTE]

Vaikea sanoa. Minä heräsin vielä 32-vuotiaanakin toisinaan nälkääni keskellä yötä.

[QUOTE="Niin";24502149]Vaikea sanoa. Minä heräsin vielä 32-vuotiaanakin toisinaan nälkääni keskellä yötä.[/QUOTE]

Niin, no voihan niitä yösyöttöjä jatkaa sitten vaikka sinne 32-vuotiaaksi asti. Tai ainakin äiti tuoda keskellä yötä pientä huikopalaa.

Kyllä se parin tunnin välein syöminen on aikasta paljon ihanampi vaihtoehto kuin koliikki jossa on ihan sama mitä teet ja mikä vuorokauden aika niin voit vain yrittää helpottaa vauvan oloa, se ei sitä välttämättä silti tee.

Kyllä se parin tunnin välein syöminen on aikasta paljon ihanampi vaihtoehto kuin koliikki jossa on ihan sama mitä teet ja mikä vuorokauden aika niin voit vain yrittää helpottaa vauvan oloa, se ei sitä välttämättä silti tee.

Joo siitä olen kiitollinen, että tämä nuorempi ei ole mistään mahavaivoista kärsinyt ja vaikka heräilee yöllä parin tunnin välein, niin ei minua päivisin juurikaan väsytä, öisin vaan.

Meidän kohta 9kk ikäisellä on vähän samanlaista. Herää nykyään kolmisen kertaa yössä syömään. Toisaalta en ole tuota raskaana kokenut kun nukkuu vieressä joten nukahdetaan kumpikin nopeasti uudestaan.

Kaksi vanhempaa nukkuivat kyllä täydet yöt 2kk ikäisestä.

Tiedän tunteen.... Mulla 4kk joka ähisee ja puhisee yöt. en oikein tiedä mikä hänellä on. Maitoa ei ota juuri ollenkaan vaan hyörii ja pyörii vaan ja tuttia hamuaa. Toiveissa olisi edes 3h putkeen nukkua...........

[QUOTE="vieras";24502165]Niin, no voihan niitä yösyöttöjä jatkaa sitten vaikka sinne 32-vuotiaaksi asti. Tai ainakin äiti tuoda keskellä yötä pientä huikopalaa.[/QUOTE]

Oma lapseni on puolivuotias, ja herää parin-kolmen tunnin välein syömään. Sen jälkeen painaa päänsä takaisin patjaan ja nukkuu sievästi, kunnes nälkä jälleen tulee. En tiedä, tankkaako ruokaa vai läheisyyttä, mutta kumpaakaan en viitsi häneltä kieltää, kun en itsekään saa nälkäisenä nukuttua.

Eiköhän tuo kolmekymppisenä osaa jo itse jääkaapille.

Unikoulu ei välttämättä kaikille auta :/ Meillä kokeiltiin lempeät unikoulut, vähemmän lempeät unikoulut, käytiin sairaalan unikoulu ja silti lapsi heräsi 5-15 kertaa yössä - ei tosin syömään mutta heräsi. Ensimmäisen kokonaisen yön nukkui kun oli 2 v 10kk. Syytä ei koskaan keksitty, iloinen ja reipas vauva ja lapsi oli hereillä ollessaan.

Huutelen aina näissä ketjuissa sen isän perään. Että eikö isä voisi nukkua vauvan kanssa? Se monissa tapauksissa rauhoittaa ihan itsekeen ne yöt kun ei ole se maitobaari vieressä haisemassa. Omien lasten kanssa tämä auttoi. Ja tiedän monta muutakin tapausta.

Mutta muutenkin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa niistä öistä parempia, on varmaankin otettava unikoulu käyttöön. Tuon ikäinen kun ei enää nälkäänsä syö monta kertaa yössä. Jos ei sitä halua tehdä, niin ei auta kun lusia vaan.

Meillä aloitti esikoinen nukkumaan läpi yön 3kk iässä, meillä oli silloin yövieras joka sanoi että oli kuullut pientä itkua mutta onneksi me emme sikeäunisina heränneet. Oli siis eka yö kun nukkui 11h putkeen ja siitä se lähti. Eli varmaan unissaan kitissyt koska muuten osasi isoäänisesti ilmoittaa jos asiaa. :)
Samoin pikkukakkosen kohdalla en käytännön syistä päässyt joka itkua katsomaan ja alkoi hänkin nukkumaan päiväunille kunnolle siten, olin esim. vaippaa vaihtamassa vessassa tms.
Että jokaiseen pieneen itkuun ei kannata reagoida, kyllä se meno siitä yltyy jos on hätä, jollei, jatkaa uniaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin.;24502286:
Huutelen aina näissä ketjuissa sen isän perään. Että eikö isä voisi nukkua vauvan kanssa? Se monissa tapauksissa rauhoittaa ihan itsekeen ne yöt kun ei ole se maitobaari vieressä haisemassa. Omien lasten kanssa tämä auttoi. Ja tiedän monta muutakin tapausta.

Mutta muutenkin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa niistä öistä parempia, on varmaankin otettava unikoulu käyttöön. Tuon ikäinen kun ei enää nälkäänsä syö monta kertaa yössä. Jos ei sitä halua tehdä, niin ei auta kun lusia vaan.

Sehän tässä onkin, kun sitä isää ei ole samassa taloudessa, joten olen yksin noiden kahden kanssa.

[QUOTE="nnn";24502301]Meillä aloitti esikoinen nukkumaan läpi yön 3kk iässä, meillä oli silloin yövieras joka sanoi että oli kuullut pientä itkua mutta onneksi me emme sikeäunisina heränneet. Oli siis eka yö kun nukkui 11h putkeen ja siitä se lähti. Eli varmaan unissaan kitissyt koska muuten osasi isoäänisesti ilmoittaa jos asiaa. :)
Samoin pikkukakkosen kohdalla en käytännön syistä päässyt joka itkua katsomaan ja alkoi hänkin nukkumaan päiväunille kunnolle siten, olin esim. vaippaa vaihtamassa vessassa tms.
Että jokaiseen pieneen itkuun ei kannata reagoida, kyllä se meno siitä yltyy jos on hätä, jollei, jatkaa uniaan. :)[/QUOTE]

Joo en minä reagoikaan pieneen itkuun, mutta viime yönäkin aikani kuuntelin ja kun huuto alkoi yltyä niin pakkohan se oli reagoida. Tuo lapsi kyllä aika helposti nukahtaa, mutta on aina ollut kova tissin perään, ihan pienestä lähtien.

Yhteistyössä