kateellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateellinen

Vieras
Olin ystävieni kanssa pitkästä aikaa "yhdellä". Kuuntelin melkein sivusta juttuja joita kertoivat, kuinka joku oli juuri tullut etelästä toinen lähdössä ja kauheesti muitakin matkasuunnitelmia. Yksi sanoi tulleensa juuri matkalta ja tekevänsä perheensä kanssa pari kesälomareissua sen jälkeen ja sitten vielä laivareissuille muiden ystäviensä kanssa. MIstä nuo rahat revitään. Itse elää kädestä suuhun menetelmällä, että saisi tarkkaa harkita edes yhtä laivamatkaa. Ja hekin suurin osa kotiäitejä niinkuin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kateellinen:
Olin ystävieni kanssa pitkästä aikaa "yhdellä". Kuuntelin melkein sivusta juttuja joita kertoivat, kuinka joku oli juuri tullut etelästä toinen lähdössä ja kauheesti muitakin matkasuunnitelmia. Yksi sanoi tulleensa juuri matkalta ja tekevänsä perheensä kanssa pari kesälomareissua sen jälkeen ja sitten vielä laivareissuille muiden ystäviensä kanssa. MIstä nuo rahat revitään. Itse elää kädestä suuhun menetelmällä, että saisi tarkkaa harkita edes yhtä laivamatkaa. Ja hekin suurin osa kotiäitejä niinkuin minäkin.

Rikas mies :)

Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Jostain on aina tingittävä voidakseen säästää toista asiaa varten. Aika moni suhtautuu halveksuen tiettyihin edullisiin ruokalajeihin, mutta itse syön mieluusti vaatimattomammin ja käytän rahoja johonkin kivaan elämykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot. Jostain on aina tingittävä voidakseen säästää toista asiaa varten. Aika moni suhtautuu halveksuen tiettyihin edullisiin ruokalajeihin, mutta itse syön mieluusti vaatimattomammin ja käytän rahoja johonkin kivaan elämykseen.

itse ostan ruuan yleensä halvemmasta päästä. -50% lihat ym yleensä..vaatekaupoilla pari kertaa vuodessa jos silloinkaa..vaatteet pää osin kirppikseltä.

Monasti ne puheet on suuremmat kuin teot;)
Itse kun olin aikoinaan yh- äiti,kerroin eräälle tuttavalleni joka silloin tällöin kävi meilläkin kylässä kävi kahvilla ,että me lähdetään laivalle jne. Kerroin kun elämäni ensimmäisen kerran niin "hienossa hytissä matkattiin" ja hän,ystäväni, kehui kuinka he menevät aina siinä tai sitten ihan sviitissä ja vähätteli kovin tulevaa matkaani.
No halusin jotakin tietoa mitä en kehdannut kysellä matkatoimistostaa,silloin kun nettiä ei joka kodissa ollut mistä anonyymisti sai tietoa;)
No ystävättäreni ei uskonut ensin että voisin matkata niin "hienossa hyttiluokassa jne." joten näytin matkavaraukseni maksetun kuitin kera:D
No sitten hän alkoi vastaamaan hyvin ylimalkaisesti,tyyliin sittehän näet.
No hiukan ennen matkaa satuin näkemään tämän ystävättäreni kaupoilla oman miehensä kanssa,ja arvatkaas mitä tämä mies minulle sanoi suoraan:)
-Voi kumpa meilläkin olisi joskus vara matkata noin hienossa hytissä mutta hienoin hyttiluokka jossa meillä on vara matkustaa on ollut B tai A luokka-
Ja tämä mies siinä sitten höpöttelin kaikenlaista ;) Ystävättäreni oli siis kehunut/itkenyt meidän matkaa miehelleen :laugh:
No ystävättärelleni sitten myöhemmin sanoinkin suoraan asiasta että miksi valehteli minulle suoraan kuinka he matkaavat aina tässä tai sviitti luokassa,niin hän vielä vikisi ettei hänen miehensä muka muistaisi :laugh: voi hyvää päivää :laugh:
Kai sen nyt jokainen muistaa jos matkaa pienessä 4hengen hytissä ilman ikkunaa vai onko ollut tilava sviitti yhdellä makuuhuoneella hyttipalvelun kera.
Arvatkaa uskoinko ikinä enään ystäväni matkasuunitelmia todeksi.

onko se matkustelu sitten niin mukavaa että siitä kateellinen pitää olla?? en minä osaa olla kateellinen kenenkään matkustelusta. en minä minnekkään ulkomaille haluaisi joka vuosi matkustella jne. mökille kun pääsee niin se riittää. ja pojan kans johonkin huvipuistoon.
afrikkaan, keniaan kyllä joskus tahtoisin päästä, mutta se nyt vain sellainen haave.

ja en edes tiedä miten hankalaa keliaakikkona olisi ulkomailla matkata. nuorempana ulkomailla käydessä minulla ei keliakiaa vielä ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kateellisuus on vihoviimeinen kaverille: On sulla ystävä!

Onko tuo sinun mielestäsi ystävä?

Ei ole:( Tosin nykään asutaankin molemmat eri puolilla Suomea joten yhteydenpito jäi siihen,minun toimestani;) Tämä ystävättäreni kovin kyllä koitti vielä perääni huudella.

Yhteistyössä