Monasti ne puheet on suuremmat kuin teot

Itse kun olin aikoinaan yh- äiti,kerroin eräälle tuttavalleni joka silloin tällöin kävi meilläkin kylässä kävi kahvilla ,että me lähdetään laivalle jne. Kerroin kun elämäni ensimmäisen kerran niin "hienossa hytissä matkattiin" ja hän,ystäväni, kehui kuinka he menevät aina siinä tai sitten ihan sviitissä ja vähätteli kovin tulevaa matkaani.
No halusin jotakin tietoa mitä en kehdannut kysellä matkatoimistostaa,silloin kun nettiä ei joka kodissa ollut mistä anonyymisti sai tietoa

No ystävättäreni ei uskonut ensin että voisin matkata niin "hienossa hyttiluokassa jne." joten näytin matkavaraukseni maksetun kuitin kera

No sitten hän alkoi vastaamaan hyvin ylimalkaisesti,tyyliin sittehän näet.
No hiukan ennen matkaa satuin näkemään tämän ystävättäreni kaupoilla oman miehensä kanssa,ja arvatkaas mitä tämä mies minulle sanoi suoraan

-Voi kumpa meilläkin olisi joskus vara matkata noin hienossa hytissä mutta hienoin hyttiluokka jossa meillä on vara matkustaa on ollut B tai A luokka-
Ja tämä mies siinä sitten höpöttelin kaikenlaista

Ystävättäreni oli siis kehunut/itkenyt meidän matkaa miehelleen

No ystävättärelleni sitten myöhemmin sanoinkin suoraan asiasta että miksi valehteli minulle suoraan kuinka he matkaavat aina tässä tai sviitti luokassa,niin hän vielä vikisi ettei hänen miehensä muka muistaisi

voi hyvää päivää

Kai sen nyt jokainen muistaa jos matkaa pienessä 4hengen hytissä ilman ikkunaa vai onko ollut tilava sviitti yhdellä makuuhuoneella hyttipalvelun kera.
Arvatkaa uskoinko ikinä enään ystäväni matkasuunitelmia todeksi.